Michelin wprowadza na rynek nową gamę opon MICHELIN X Incity EV Z do autobusów elektrycznych. Jest to pierwszy model w ofercie marki o takim przeznaczeniu.
Pomimo konstrukcji dostosowanej do wymogów transportu elektrycznego, MICHELIN X Incity EV Z oferuje możliwość montażu w tradycyjnych autobusach miejskich i podmiejskich, zapewniając odpowiednie osiągi również w pojazdach z silnikami spalinowymi.
Po europejskich drogach porusza się obecnie około 5 tys. autobusów elektrycznych, a według szacunków w ciągu najbliższych pięciu lat liczba ta ma wzrosnąć dziesięciokrotnie.
Opona MICHELIN X Incity EV Z dzięki większej nośności, która sięga 8 ton, może być z powodzeniem stosowana w autobusach elektrycznych, które z uwagi na wyższą wagę akumulatorów są cięższe od pojazdów spalinowych.
Dla większego bezpieczeństwa nową oponę wyposażono w mocniejsze boki bardziej odporne na uszkodzenia o krawężniki. Na barkach opony znajduje się wskaźnik zużycia bieżnika, który ułatwia określenie momentu obrotu na obręczy.
Samoregenerująca się rzeźba bieżnika, możliwa dzięki technologii MICHELIN Regenion, zapewnia przyczepność wzdłużną i poprzeczną nowej MICHELIN X Incity EV Z przez cały okres użytkowania. Oponę można pogłębiać i bieżnikować, a oznaczenie 3PMFS jest gwarancją jej wysokiej przyczepności na zaśnieżonych drogach.
Za sprawą większej o 10% trwałości, niższego o 13% oporu toczenia, a także wyższej nośności nowa opona Michelin może obniżać koszty działalności operatorów flotowych.
Opona będzie dostępna w standardowym rozmiarze 275/70 R 22.5 152/149J, co ułatwi zarządzanie flotami pojazdów i ich obsługę.
Komentarze