IVECO wprowadza nowy minibus Daily

9 czerwca 2021, 11:39

Marka IVECO Bus zaprezentowała nowego Daily w wersji minibus. Najnowsza odsłona rodziny minibusów Daily otwiera nowe możliwości dzięki nowym, adaptacyjnym i inteligentnym rozwiązaniom przenoszącym interakcję i współpracę z kierowcą oraz przewoźnikiem na wyższy poziom. Nowy minibus Daily uzupełnia ofertę IVECO Bus w tym segmencie.

– Dzięki nowemu Daily minibus, dostępnemu między innymi w wersji niskopodłogowej Low Entry, przenosimy się na wyższy poziom. Za sprawą nowych bezkonkurencyjnych innowacji model ten tradycyjnie oferuje wyższy komfort i bezpieczeństwo, elastyczność pod względem wykonywanych zadań transportowych, a także znaczne obniżenie całkowitego kosztu posiadania. Wraz z nowym Daily proponujemy klientom wyjątkowy zestaw usług cyfrowych, służących optymalizacji działalności i obniżeniu kosztów. Konsekwentnie wprowadzane udoskonalenia sprawiają, że jest to najlepszy minibus w swojej kategorii – Stéphane Espinasse, IVECO Bus Brand President.

Łączność staje się koniecznością w każdym aspekcie codziennego życia — zarówno w sferze prywatnej, jak i zawodowej — a pojazdy muszą sprostać temu wymaganiu. Zrównoważony rozwój oraz czyste powietrze są coraz pilniej poszukiwanymi wartościami, co prowadzi do wprowadzania coraz trudniejszych do spełnienia norm emisji spalin. Dzięki silnikowi na gaz ziemny i niskiej emisji hałasu w trybie cichym, nowy Daily minibus jest czystym rozwiązaniem transportowym.

Wraz z nowym minibusem Daily firma IVECO wprowadza rewolucyjne pneumatyczne zawieszenie AIR‑PRO, które adaptuje się do warunków użytkowania, zapewniając wysoką kulturę pracy podwozia i bezpieczeństwo jazdy, ważne zarówno dla kierowcy, jak i ładunku. Moduł stałej redukcji tłumienia (CDC) w zawieszeniu AIR-PRO niemal natychmiast reaguje na nierówności nawierzchni, co 10 milisekund ustalając optymalne ciśnienie w każdym amortyzatorze pod kątem najlepszej reakcji. Ograniczenie wibracji o 25% przyczynia się do zapewnienia komfortu jazdy.

System AIR‑PRO dopasowuje się także do wymagań kierowcy i pozwala mu sterować charakterystyką zawieszenia. Kierowca ma do wyboru ustawienie Soft dla najwyższego komfortu, Load dla optymalnych właściwości jezdnych i ograniczenia kołysania w pełni obciążonego pojazdu, oraz Auto, w którym system sam dobiera najwłaściwsze parametry. Zawieszenie AIR‑PRO dostosowuje się do obciążenia pojazdu, zmniejszając przechyły nadwozia na zakrętach nawet o 30%, co podnosi bezpieczeństwo kierowcy i ładunku.

Zawieszenie AIR‑PRO ułatwia też załadunek i rozładunek, bo zmiana wysokości podwozia zajmuje niespełna 10 sekund. Funkcja zapamiętywania wysokości umożliwia zapisanie wybranej przez kierowcę konfiguracji, aby jeszcze bardziej ułatwić korzystanie z pojazdu.

Do sterowania inteligentnym systemem AIR‑PRO służy łatwe w obsłudze pokrętło na desce rozdzielczej oraz nowa, intuicyjna grafika na ekranie TFT.

Nowy Daily minibus wyposażono w nowy fotel kierowcy ze środkową sekcją siedziska i oparciem oraz zagłówkiem wypełnionym pianką z pamięcią kształtu — to nowość w segmencie minibusów. Pianka dopasowuje się do sylwetki, umożliwiając równomiernie podparcie masy. Maksymalny nacisk na ciało kierowcy został zmniejszony nawet o 30%. Zapewnia to najwyższy komfort i zapobiega bólowi pleców. Boczne sekcje pogrubiono 15‑milimetrową pianką o zwiększonej gęstości, aby poprawić trzymanie boczne, a tym samym bezpieczeństwo i wrażenia z jazdy. Wyższe osoby mogą liczyć na większy komfort, dzięki wydłużonemu o 20 mm i grubszemu o 15 mm siedzisku, które oferuje lepsze podparcie ud. Przeprojektowane dźwignie regulacji fotela oraz bok fotela ułatwiają częste wsiadanie i wysiadanie z pojazdu, na przykład w trakcie wykonywania usług kurierskich.

Obecnie Daily minibus jest dostępny z silnikami Diesla w dwóch wersjach (180 lub 210 KM) oraz z silnikiem na gaz ziemny (136 KM).

W obliczu wyzwań związanych z koniecznością ograniczania zanieczyszczenia powietrza w branży transportowej oraz tworzeniem stref niskoemisyjnych marka IVECO Bus włączyła do swojej oferty napęd alternatywny: 3‑litrowy silnik na sprężony gaz ziemny (CNG). Moc 136 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Wersja z silnikiem na CNG pomaga chronić zasoby naturalne, ponieważ jest w pełni kompatybilna z biometanem pozyskiwanym z przetwarzania odpadów organicznych. Tym samym Daily minibus zasilany CNG gwarantuje ograniczenie śladu węglowego i stanowi konkretny krok w kierunku transformacji energetycznej. Korzyści dla środowiska przekładają się na redukcję emisji gazów cieplarnianych nawet o 95%.

Nowy Daily minibus spełnia normy emisji spalin Euro VI‑E, osiągając współczynnik zgodności 1 (CF=1) jeszcze przed wejściem tych przepisów w życie. Oznacza to, że samochód nie przekroczy limitów emisji praktycznie do końca swojej eksploatacji. Podwójny układ oczyszczania spalin z selektywną redukcją katalityczną został całkowicie przeprojektowany, dzięki czemu nie zajmuje więcej miejsca niż w poprzednich modelach.

W nowym Daily minibus wprowadzono nową 6‑biegową przekładnię manualną, która zapewnia dobry komfort jazdy oraz charakteryzuje się kulturą i precyzją zmiany przełożeń. Komfort jej wielogodzinnego użytkowania docenią zwłaszcza kierowcy pracujący głównie w mieście. Nowa przekładnia przyczynia się także do obniżenia całkowitego kosztu posiadania pojazdu. Okres międzyprzeglądowy wydłużono do 350 000 km, co pozwala na dalsze obniżenie kosztów serwisu i napraw do 4%.

Nadal dostępna w standardzie jest 8‑biegowa skrzynia Hi‑Matic, która zapewnia maksymalną wydajność przy niskich kosztach eksploatacji oraz komfort jazdy i zwiększone osiągi. Połączenie silnika CNG z 8‑biegową skrzynią automatyczną Hi‑Matic sprawia, że model CNG Daily Minibus Hi‑Matic jest dobrą propozycją pod względem osiągów i przyjazności dla środowiska. W celu dalszego zwiększenia bezpieczeństwa i poprawy komfortu pasażerów pojazd wyposażono w retarder Telma.

Rozwiązania IVECO ON to cały zestaw usług dostosowanych do pojazdów i zadań transportowych klientów. IVECO ON zapewnia nowe usługi łączności, obsługę techniczną, części oraz wsparcie ekspertów. Użytkownicy usług IVECO ON mogą liczyć na korzyści związanych z serwisem pojazdów:

  • FLEET to zarządzanie flotą poprzez monitorowanie zużycia paliwa, a także planowanie zadań kierowców, optymalizację tras i rozdzielanie zleceń.
  • UPTIME ułatwia utrzymanie pojazdu w ciągłej sprawności oraz przewidywanie i unikanie awarii.
  • CARE dba o klientów, kierowców i samochody w trasie poprzez monitorowanie i raportowanie danych dotyczących pojazdów.
  • MAINTENANCE & REPAIR to pomoc związana z umowami serwisowymi dostosowanymi do indywidualnych potrzeb.
  • Usługa PARTS uzupełnia ofertę IVECO ON, zapewniając dostęp do oryginalnych części i akcesoriów IVECO.

Najbardziej zaawansowane usługi łączności Daily dają przewoźnikowi pełną kontrolę nad pojazdem, pozwalając działać przy jednoczesnej optymalizacji dyspozycyjności pojazdu, efektywności mierzonej zużyciem paliwa i całkowitego kosztu posiadania (TCO). Usługi są dostępne w dwóch różnych opcjach.

Oprócz wszystkich dostępnych usług w skład wyposażenia nowego Daily może też wchodzić IVECO Driver Pal — pionierski głosowy i cyfrowy asystent kierowcy. Jest on w pełni zintegrowany z technologią Alexa, co umożliwia cyfryzację stanowiska pracy kierowcy, interakcję głosową z pojazdem i innymi kierowcami oraz dostęp do usług łączności IVECO. IVECO Driver Pal oferuje zupełnie nowy poziom łączności Daily, zapewniając łatwy dostęp do skomunikowanych usług IVECO ON, które aktywnie i skutecznie wspierają biznes klienta.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!