Rolki hamulcowe CERTUS dla pojazdów ponadgabarytowych

, 29 czerwca 2021, 21:40

Pojazdy ponadgabarytowe często nie mieszczą się na standardowych urządzeniach rolkowych. Z pomocą przychodzi nowa poszerzana wersja rolek hamulcowych CERTUS. Projekt ten został częściowo sfinansowany przez Unię Europejską.

Piszemy tutaj o wszelkiego rodzaju nietypowych – z uwagi na swoje gabaryty – pojazdach lub zestawach pojazdów. Mogą to być na przykład: największe dźwigi i żurawie samochodowe, przyczepy i naczepy niskopodwoziowe czy inne pojazdy ponadgabarytowe. Problem podczas badania tego typu pojazdów sprawiają ich nietypowe rozmiary: szerokie rozstawy kół, duże wymiary zewnętrzne i naciski poszczególnych osi.

– Z pomocą w takich sytuacjach przychodzi wersja rozwojowa uniwersalnych rolek hamulcowych CRB 13, której cechą charakterystyczną jest zastosowanie bębnów rolek o długości zwiększonej aż do 1500 mm, co w zależności od sposobu zamontowania pozwala na wjazd pojazdów z bardzo dużym lub/i bardzo małym (jak w przyczepach i naczepach z wieloma kołami na osi) rozstawem kół – powiedział Jarosław Cichoń, prezes zarządu WSOP.

Jednocześnie poszerzana wersja rolek hamulcowych CERTUS posiada pełną funkcjonalność, jak standardowy jej wariant, dlatego z powodzeniem może być stosowana na każdej stacji okręgowej zwiększając jej możliwości.

Poszerzane rolki hamulcowe CRB 13 w wersji z bębnami o długości 1500 mm to kolejna już nowość w gamie urządzeń wchodzących w skład linii diagnostycznej CERTUS. Jest to wynik prac badawczych prowadzonych w Centrum Badawczo-Rozwojowym WSOP w Knurowie.

– Stworzyliśmy cały typoszereg urządzeń, które znacząco zwiększają możliwości diagnostyczne linii CERTUS. Dotyczy to szerokiego wachlarza pojazdów: od tych nietypowych o bardzo wąskim rozstawie kół (quady, trójkołowce i inne), poprzez wspomniane wcześniej pojazdy ponadgabarytowe i przyczepy niskopodwoziowe, naczepy, a skończywszy na nisko zawieszonych samochodach sportowych – dodaje Cichoń.

Powstanie nowych urządzeń diagnostycznych CERTUS zostało częściowo sfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!