Pierwszy w Polsce wydany klientowi pojazd IVECO T-WAY, to model 450-konny z podwoziem w układzie osi 8×4. Zabudowę pojazdu w postaci wywrotki tylnozsypowej wykonała firma Skibicki.
Przeznaczony do pracy na budowach, w tym przypadku czerwony IVECO T-WAY, jest napędzany nowoczesnym i ekonomicznym w eksploatacji silnikiem Cursor 13 o mocy 450 KM, współpracującym ze zautomatyzowaną skrzynią biegów HI-TRONIX. Dużą ładowność oraz mobilność zarówno podczas poruszania się po drogach utwardzonych, jak i placach budów, zapewnia mu czteroosiowe podwozie z napędem w układzie 8×4. Komfort pracy kierowcy możliwy jest dzięki nowoczesnej kabinie wyposażonej w klimatyzację oraz radioodbiornik z Bluetooth. Łączność z pojazdem oraz przesyłanie danych związanych z jego eksploatacją odbywa się za pomocą modułu telematyki Connectivity Box.
Firma SOUTH STREAM zajmuje się budową oraz całorocznym utrzymaniem dróg i autostrad. Zapewnia również profesjonalne usługi transportu, sprzętowe oraz kierowania ruchem.
W swojej flocie ma ponad sześćdziesiąt pojazdów różnych marek, z czego 12 stanowią ciągniki siodłowe IVECO STRALIS AS oraz AT, oraz ciężarówki budowlane IVECO TRAKKER, a także IVECO EUROCARGO 4×4. W najbliższym czasie flota SOUTH STREAM zostanie powiększona o specjalistyczny ciągnik siodłowy IVECO S-WAY, z nowej gamy pojazdów ciężkich IVECO.
Uroczyste przekazanie Klientowi wyjątkowego, pierwszego w Polsce IVECO T-WAY, odbyło się w siedzibie autoryzowanego salonu oraz serwisu IVECO Uni-Truck Sp. z o.o. w Warszawie. Kluczyki do nowego pojazdu odebrał Krzysztof Mańkowski – Dyrektor Generalny SOUTH STREAM, natomiast IVECO Poland reprezentował Robert Ryczywolski – Key Account Manager.
IVECO T-WAY został zaprojektowany tak, aby sprostać misjom terenowym. Po poprzednikach odziedziczył solidność wynikającą z zastosowania wzmocnionego stalowego podwozia składającego się z ramy o grubości profili 10 mm, wytrzymującej najwyższy w segmencie moment zginający 177 kNm. Przednia oś ma nośność do 9 ton, a w celu maksymalizacji siły i osiągów w tylnej osi standardowo zastosowano zwolnice w piastach kół. Nowy wzmocniony układ tylnego zawieszenia z podwójnymi osiami optymalizuje masę pojazdu i poprawia dzielność w terenie, dzięki większemu prześwitowi poprzecznemu i kątowi zejścia.
Odpowiednią moc do napędu pojazdu oraz przystawki odbioru mocy (PTO) zapewnia oszczędny silnik IVECO Cursor 13 (pojemność 13 litrów), rozwijający do 510 KM (o 10 KM więcej w porównaniu z Trakkerem). W lżejszych konfiguracjach IVECO T-WAY jest dostępny także z silnikiem Cursor 9.
Jednostki współpracują ze sprawdzonymi 12- lub 16-biegowymi zautomatyzowanymi przekładniami HI-TRONIX, które teraz oferują także nowe funkcje opracowane specjalnie z myślą o mobilności w terenie. Hill Holder pomaga w utrzymaniu pojazdu na wzniesieniu, tryb wykołysania ułatwia odzyskanie przyczepności na śliskiej nawierzchni, a tryb pełzania umożliwia poruszanie się z minimalną prędkością na biegu jałowym. Na odcinkach szosowych system IVECO HI-CRUISE dodatkowo podnosi wydajność. W jego skład wchodzi przewidujący tempomat, który steruje zmianą biegów oraz funkcja ecoroll pozwalająca wykorzystać bezwładność pojazdu przy zjeździe ze wzniesienia. Dzięki nowym algorytmom, HITRONIX zapewnia doskonałą strategię zmiany biegów w każdej sytuacji.
IVECO T-WAY oferuje nowe rozwiązanie oszczędzające paliwo w trakcie wykonywania zadań transportowych wymagających okazjonalnego załączania napędu na wszystkie koła (AWD): napęd hydrostatyczny HI-TRACTION w ciężarówkach i ciągnikach z napędem w układzie 6×4. System ten działa do prędkości 25 km/h i jest aktywowany automatycznie, w celu zapewnienia dodatkowego hydraulicznego napędu przednich kół w razie potrzeby. Ma on znaczną przewagę nad konwencjonalnym rozwiązaniem AWD pod względem zużycia paliwa i masy. W porównaniu z Trakkerem zwiększono ładowność, dzięki obniżeniu masy własnej o 325 kg poprzez zastosowanie nowej konstrukcji zawieszenia tylnych osi. Zalety tych rozwiązań ujawniają się szczególnie w trakcie zadań transportowych realizowanych częściowo po drogach utwardzonych, na przykład przy przewozie materiałów budowlanych.
IVECO T- WAY jest najlepiej skomunikowanym pojazdem w swojej klasie — podobnie jak cała nowa gama IVECO WAY ze stanowiącym wyposażenie standardowe modułem Connectivity Box. System łączności umożliwia telediagnostykę i konserwację predykcyjną, a także zdalne monitorowanie parametrów każdego pojazdu w dowolnym czasie przez menedżera floty, w celu zapewnienia maksymalnej efektywności. Konsekwentnie rozbudowywane portfolio skomunikowanych usług IVECO ON służy maksymalizacji produktywności klienta i trwałości pojazdu, a także ograniczeniu do minimum nieplanowanych przestojów. Kabina dzieli rozwiązania funkcjonalne i estetyczne z serią IVECO WAY, wyróżniając się podobnie smukłymi i aerodynamicznymi liniami. Dostępna w dwóch wersjach — krótkiej AD i długiej AT z dachem standardowym lub podwyższonym — jest przede wszystkim funkcjonalna, aby ułatwiać codzienną pracę kierowcy, dzięki rozwiązaniom poprawiającym widoczność, chroniącym przed zabrudzeniami oraz upraszczającym czynności przeglądowe i naprawcze. Cała strefa kierowcy została pomyślana jako praktyczne i ułatwiające życie wnętrze. Komfortowy i ergonomiczny fotel wraz nową koncepcją wielofunkcyjnej kierownicy zapewniają najwyższy komfort pracy.
Z uwagi na zazwyczaj trudne warunki eksploatacji IVECO T-WAY, zadbano o bezpieczeństwo kierowcy. Kabina zapewnia ochronę, dzięki rozwiązaniom dalece przewyższającym wymagania homologacyjne. Nowy układ hamulcowy z przednimi hamulcami tarczowymi w wersjach z napędem częściowym (PWD), tylnymi hamulcami tarczowymi oraz sterowaniem elektronicznym (EBS) znacznie poprawia bezpieczeństwo kierowcy. Ponadto wszystkie modele są wyposażone w nowe zaawansowane systemy wspomagania jazdy (ADAS), obejmujące elektroniczną kontrolę stabilności i ostrzeganie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.
Komentarze