DAF rozpoczyna produkcję ciężarówek nowej generacji

, 15 listopada 2021, 9:54

Dziś w Eindhoven firma DAF rozpoczęła seryjną produkcję nowej generacji samochodów ciężarowych. Pierwsza wyprodukowana ciężarówka – model XG+ z silnikiem PACCAR MX-13 o pojemności 12,9 litra w kolorze czerwonym – została przekazana przez Johna Jorritsmę (burmistrza Eindhoven) i Harry’ego Woltersa (prezesa DAF) dyrektorowi zarządzającemu i właścicielowi firmy Verbeek Agra Vision, André Verbeekowi.

DAF jest pierwszym producentem samochodów ciężarowych, który wprowadził na rynek generację samochodów ciężarowych, opracowaną zgodnie z nowymi europejskimi przepisami dotyczącymi wymiarów samochodów ciężarowych.

– DAF jest nie tylko pierwszą, ale też jedyną firmą, która dotychczas to zrobiła. Oznacza to, że nasze nowe ciężarówki do przewozów długodystansowych – nowe XF, XG i XG+ – wyznaczają nowy standard efektywności, bezpieczeństwa i komfortu kierowcy. To były główne powody, dla których Komisja Europejska postanowiła – dosłownie – dać więcej przestrzeni branży ciężarowej na opracowanie nowych, optymalnych kabin. Dzięki wydłużeniu przodu kabiny o 16 centymetrów i przywiązaniu najwyższej wagi do aerodynamiki udało nam się uzyskać oszczędności w zużyciu paliwa na poziomie 10% i podobną redukcję emisji CO2 – twierdzi prezes DAF Harry Wolters.

– To wszystko dzieje się w Eindhoven – mieście technologii, projektowania i wiedzy. Fakt, że dziś firma DAF rozpoczyna seryjną produkcję nowej generacji zaawansowanych technologicznie samochodów ciężarowych jest na to najlepszym dowodem – mówi Burmistrz Eindhoven, John Jorritsma.

Nowe pojazdy DAF są oparte na nowej platformie, w pełni przygotowanej do montażu alternatywnych układów napędowych przyszłości – akumulatorowo -elektrycznych i wodorowych, które są obecnie opracowywane przez markę.

Pierwszy samochód ciężarowy z nowej serii został dostarczony André Verbeekowi, dyrektorowi zarządzającemu i właścicielowi holenderskiej firmy Verbeek Agra Vision. Firma ta specjalizuje się w krajowym i międzynarodowym transporcie drobiu i jaj korzystając z floty 30 pojazdów. Przełomowy model XG+ będzie pracować dla spółki zależnej Hennentransport Hooijer.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!