9 listopada w siedzibie EWT Automotive w Ołtarzewie odbyło się uroczyste przekazanie firmie SL Express Actrosa 2563 L Edition 2 – samochodu ciężarowego z przyczepą chłodnią typu tandem.
Wszystkie elementy zestawu, na który oprócz samego Actrosa złożyła się również zabudowa marki Schmitz z agregatem Thermo King, zostały pokryte ciemnoszarym, matowym lakierem z dodatkowymi elementami ozdobnymi wykorzystującymi motyw trójramiennej gwiazdy.
SL Express, wieloletni klient EWT Automotive, zajmuje się specjalistycznymi przewozami chłodniczymi dla wymagających klientów, m.in. z branży farmaceutycznej, z wykorzystaniem przede wszystkim pojazdów dostawczych. Jednak niedawno firma rozszerzyła działalność, odbierając na razie kilkanaście samochodów ciężarowych Mercedes-Benz, w tym aż dwa z limitowanej serii Edition 2 – ciągnik siodłowy oraz obecnie – zestaw z przyczepą.
– Bardzo sobie cenię markę Mercedes-Benz i współpracę z EWT Automotive, dlatego postanowiłem wykorzystać okazję do tego, żeby sprawdzić wszystko, co ma do zaoferowania ten pojazd pod kątem przyszłych kompletacji kolejnych samochodów. Dzięki temu możemy przetestować wszystko w praktyce – mówi Sławomir Lewczuk, właściciel SL Express. – Chcieliśmy też przetestować potencjał zestawu z przyczepą chłodnią typu tandem, która umożliwia przewóz dwóch różnych ładunków, z zachowaniem norm wynikających z certyfikatu TAPA, czyli bez ingerencji w trakcie transportu. W przypadku jednej naczepy nie jest to możliwe. Dodatkowo w każdej chłodni mamy możliwość ustawienia dwóch różnych stref kontrolowanej temperatury. Myślę też, że wizerunkowo ten akurat zestaw będzie dla klientów wyróżniającym nas sygnałem i zostanie pozytywnie odebrany.
– Actros Edition 2 został wyposażony w zasadzie we wszystko, co może zaoferować Mercedes-Benz dla pojazdu ciężarowego – mówi Bartłomiej Święcki, doradca handlowy EWT Automotive. – Ma najmocniejszy silnik – czyli 630 KM, a na pokładzie znalazły się wszystkie systemy bezpieczeństwa i wspomagania jazdy – takie jak Active Brake Assist 5, system jazdy półautonomicznej Active Drive Assist, cyfrowe kamery MirrorCam zamiast lusterek oraz Predictive Powertrain Control, a także Multimedia Cockpit.
Kierowca również powinien być zadowolony z największej kabiny GigaSpace, komfortowego, klimatyzowanego fotela z masażem i pneumatycznego zawieszenia z przodu i z tyłu. Tapicerka została wykonana z naturalnej skóry, a kabinę można oświetlić za pomocą oświetlenia ambiente w wielu kolorach.
Jak podkreśla Sławomir Lewczuk, kwestia wygody dla kierowcy również miała wpływ na wybór Edition 2.
– Bardzo dobrze rozumiem potrzeby kierowcy, bo sam kiedyś nim byłem, wiem, co jest ważne i wierzę, że ten Actros to zapewni, a dodatkowo będzie formą docenienia najlepszych kierowców, poza tym zestaw bardzo wyróżnia się estetyką, przyciąga uwagę – i o to też nam chodziło.
Komentarze