Już kilka dni po zakończeniu konferencji COP 26 w Glasgow nawiązanie ścisłej współpracy potwierdziły firmy DB Schenker oraz Volta Trucks. Współpraca dotyczy przedsprzedaży blisko 1500 pojazdów Volta Zero zasilanych wyłącznie energią elektryczną. To dotychczas najbardziej znaczące zamówienie w Europie na duże samochody ciężarowe o zerowej emisji spalin.
– Przed nami wiele wyzwań, z którymi musimy się zmierzyć w drodze do zerowej emisji dwutlenku węgla. Współpraca na tak dużą skalę z Volta Trucks pozwala nam znaczne przyspieszyć tempo budowy naszej elektrycznej floty a tym samym inwestować w bardziej ekologiczne rozwiązania transportowe. Przybliża nas to do zakładanego celu neutralnej logistyki pod względem emisji dwutlenku węgla. – stwierdził Cyrille Bonjean, Executive Vice President Land Transport at DB Schenker in Europe.
– Miło mi powitać DB Schenker w gronie klientów Volta Trucks. Współpraca w zakresie największego w Europie zamówienia na samochody ciężarowe zasilane wyłącznie energią elektryczną świadczy o tym, że główni dystrybutorzy towarów zyskają możliwość punktualnej realizacji dostaw za pomocą pojazdów o zerowej emisji spalin, świadcząc usługi na najwyższym poziomie. – dodał Essa Al-Saleh, Chief Executive Officer of Volta Trucks.
W ramach współpracy spółka DB Schenker wykorzysta pierwszy prototyp Volta Zero Trucks w rzeczywistych warunkach dystrybucji wiosną i latem 2022 roku. Wyniki tych testów zostaną włączone do seryjnej produkcji 1470 pojazdów wytworzonych w nowym zakładzie produkcyjnym Volta Trucks w Steyr w Austrii.
W pełni elektryczny 16-tonowy pojazd Volta Zero znajdzie swoje zastosowanie w europejskich terminalach DB Schenker. Celem jest transport towarów z hubów dystrybucyjnych do centrów miast i obszarów miejskich. To właśnie w tych rejonach zauważalne są największe korzyści płynące z wykorzystania tego samochodu. Pojazd posiada innowacyjną konstrukcję, układ napędowy z zerową emisją oraz bezpieczną kabinę, zaprojektowaną również pod kątem ochrony innych użytkowników dróg. DB Schenker wraz z Volta Trucks wspólnie zbadają możliwości zastosowania nowej technologii, aby rozwijać potencjał tej oferty. Wdrożenie rozpocznie się w 10 lokalizacjach w 5 krajach.
W ramach współpracy, po przeprowadzeniu testów zostaną opracowane specyfikacje dla zapowiadanego wcześniej wariantu Volta Zero o masie 12 ton. Przyspieszy to szkolenia kierowców i zastosowanie pojazdów.
Komentarze