Goodyear przedłużył współpracę z KAMAZ-master i PETRONAS Team De Rooy IVECO, dwoma najbardziej utytułowanymi zespołami w wyścigach pojazdów ciężarowych w Rajdzie Dakar. Podczas rywalizacji na Pustyni Arabskiej, w dniach 1-14 stycznia, oba zespoły pojadą na oponach Goodyear OFFROAD ORD.
Goodyear postrzega tę imprezę jako integralną część programu testowania i procesu osiągania wyników na torze oraz w codziennej pracy floty transportowej. Mistrzowie KAMAZ-a wygrali w 2021 roku bardzo zacięty wyścig pojazdów ciężarowych. Producent opon docenia, że może uczestniczyć w kolejnej edycji Rajdu Dakar – imprezy, która pozwala sprawdzić technologie oponiarskie w najbardziej ekstremalnych warunkach jazdy.
KAMAZ planuje wystawić na starcie w Ha’il cztery samochody fabryczne – dwa egzemplarze nowego modelu KAMAZ-435091 i dwa powracające KAMAZ-43509, prowadzone przez kwartet kierowców. Broniący tytułu Dmitrij Sotnikow, pięciokrotny zwycięzca Eduard Nikołajew, dwukrotny zwycięzca Andriej Karginow i wicemistrz z ostatnich dwóch lat Anton Szibałow będą wspierani przez zespoły ekspertów, nawigatorów i mechaników.
Goodyear potwierdził również przedłużenie wieloletniej współpracy z zespołem PETRONAS Team De Rooy IVECO na kolejne trzy edycje Rajdu Dakar (2022, 2023 i 2024). Zespół, w którym młodość spotyka się z doświadczeniem, zwyciężył w 2016 r. i tym razem zamierza rywalizować w ścisłej czołówce. Do trzech zupełnie nowych ciężarówek IVECO Powerstar Torpedo, na czas dwutygodniowej przygody, dołączy samochód szybkiego reagowania Iveco Tracker.
Kapitanem jednego z dwóch składów “Green Team” PETRONAS Team De Rooy IVECO będzie Hans Stacey, jeden z najbardziej doświadczonych i utytułowanych kierowców Dakaru. Po zajęciu szóstego miejsca w 2020 roku, drugie „zielone” IVECO poprowadzi obiecujący talent Janus van Kasteren, wspierany przez tego samego nawigatora i mechanika, co w poprzedniej edycji. W Iveco Traker pojadą Richard Mouw, Bert van Donkelaar i 19-letni Mitchell van den Brink. Martin van den Brink, ekspert w dziedzinie Dakaru, będzie dowodził “Orange Team” startującym pod szyldem Mammoet Rallysport Team De Rooy IVECO.
Pod koniec listopada dakarowe ciężarówki wyruszyły z Marsylii drogą morską do Dżeddy, gdzie przejdą przygotowania przed kontrolą generalną, która odbędzie się w dniach 29-31 grudnia.
– Wszystkie zespoły muszą startować na standardowych oponach, zgodnie z przepisami ASO. Opony Goodyear z serii OFFROAD ORD są używane w zastosowaniach budowlanych, wojskowych i ratowniczych. Guma bieżnika i jego konstrukcja są odporne na przecięcia i wyłamywanie elementów w trudnych warunkach terenowych, a jednocześnie umożliwiają jazdę w wysokich temperaturach bez przegrzewania. Dzięki doskonałej trakcji w każdym terenie są idealnym towarzyszem w pokonywaniu trudnej, pełnej nieoczekiwanych zdarzeń trasy Dakaru. Rola wyłącznego partnera oponiarskiego dwóch legendarnych zespołów to dla nas zaszczyt. Zdecydowanie podzielamy pasję naszych partnerów do osiągania wyników każdego dnia i cieszymy się, że będziemy mogli wspierać osiem ciężarówek, których zespoły dadzą z siebie wszystko, aby stanąć na podium – mówi Maciej Szymański, dyrektor marketingu ds. opon użytkowych Goodyear w Europie.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Leew, 26 grudnia 2021, 14:06 0 0
A Tusk chciała sprzedać Orlen Ruskowi
Odpowiedz