Jaki program do prowadzenia serwisu pojazdów ciężarowych?

4 kwietnia 2022, 23:45

Wiele serwisów funkcjonuje na rynku z dużą liczbą stałych klientów, posiada wykwalifikowanych i doświadczonych fachowców, nowoczesny obiekt oraz dysponuje odpowiednim wyposażaniem i sprzętem. Taki potencjał buduje się przez wiele lat. Pojawia się jednak pytanie, jak optymalnie wykorzystać możliwości naszego serwisu?

Odpowiedzią na to pytanie może być między innymi wdrożenie odpowiedniego oprogramowania warsztatowego, które pomoże nam w pełni wykorzystać potencjał serwisu. Czasy, kiedy można było analogowo zarządzać firmą, nawet tą małą, już dawno bezpowrotnie minęły.

Dzisiaj jest to możliwe tylko z pomocą nowoczesnych technologii. Teraz wszystkie procesy takie jak przygotowanie kosztorysu, przyjęcie pojazdu do naprawy – otwarcie zlecenia, wprowadzenie dostawy części z hurtowni, fakturowanie, sprzedaż części zamiennych, pobieranie danych serwisowych – należy obsłużyć w jednym, kompleksowym oprogramowaniu.

Kontrola zarówno małej, jednoosobowej działalności jak i średniej lub dużej firmy za pomocą kompletnego systemu, to w dzisiejszych czasach jedyne rozsądne rozwiązanie.  Pozwala ono optymalnie wykorzystać potencjał serwisu, obniżyć koszty i działać profesjonalnie na wymagającym rynku, a także zapewnić przewagę nad konkurencją. Z oprogramowania mogą korzystać warsztaty pojazdów ciężarowych i specjalnych, samochodów dostawczych i osobowych, naczep, serwisy ASO, bazy transportowe, centra logistyczne, mobilne serwisy, stacje kontroli pojazdów, itp.

Dedykowane zlecenia napraw pozwalają na szybkie przyjęcie pojazdu do naprawy, z wykorzystaniem takich funkcji jak:

  • wbudowana baza prawie 100 000 pojazdów ciężarowych, dostawczych i osobowych,
  • elektroniczny odczyt danych pojazdów i kontrahentów z dowodów rejestracyjnych,
  • szybki wybór pojazdu na podstawie rodzaju napędu, ilości osi oraz rodzaju nadwozia lub zabudowy,
  • graficzne schematy do określania uszkodzeń ciągnika lub naczepy (ciągniki z naczepami: platforma podwozie 4×2/2, 6×2/2, ciągnik z naczepą 4×2/2, 4×2/4, 4×2/6, 6×2/2, 6×2/4, 6×2/4; ciągniki ze specjalistycznymi naczepami: betonomieszarka, wywrotka, cysterna, autotransport, kłonicowa),
  • dedykowany słownik usterek i usług dla pojazdów ciężarowych umożliwiający szybkie rejestrowanie zgłoszeń dotyczących np. problemu z funkcjonowaniem retardera, uszkodzonego układu podnoszenia kabiny kierowcy, nieszczelnego układu pneumatycznego naczepy, itp.

Ze względu na liczne zmiany różnych przepisów i prawa podatkowego przy wyborze oprogramowania trzeba koniecznie sprawdzić czy producent zapewnia aktualizacje i rozszerzenia umożliwiające spełnienie stale zmieniających się wymagań.

Ważną kwestią jest również bezpieczeństwo danych serwisu, które powinny być przechowywane w zabezpieczonej (najlepiej komercyjnej, czyt. profesjonalnej) bazie danych. Kopie bezpieczeństwa powinny być tworzone automatycznie wraz z odpowiednim szyfrowaniem w celu zabezpieczenia przed niepowołanym dostępem. Należy również pamiętać, aby co określony czas sprawdzać możliwości odzyskania danych z archiwalnych kopii, tak aby w przypadku awarii komputera lub serwera nie było problemu z szybkim odzyskaniem potrzebnych danych.

Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z oprogramowania dedykowanego dla branży motoryzacyjnej. Jednym z najpopularniejszych systemów na rynku jest oprogramowanie Integra Truck 7 umożliwiające kompleksowe zarządzanie serwisem.

Integra Truck 7 to kolejna generacja kompletnego oprogramowania dla serwisów pojazdów ciężarowych, naczep, samochodów dostawczych i osobowych, które jest tworzone na bazie 30 lat praktycznych doświadczeń w branży Automotive.

Modułowa budowa pozwala dostosować program do indywidualnych potrzeb, przez co system jest optymalny zarówno dla małych warsztatów, serwisów, jak i dużych kompleksów motoryzacyjnych. Integra Truck 7 to intuicyjny program do prowadzenia serwisu, pozwalający na integrację i automatyzację wielu procesów w firmie związanych z codzienną pracą serwisu. Korzysta z niego już ponad 5 000 użytkowników, m.in. wiele sieci serwisowych, a także dużo indywidualnych warsztatów.

Program Integra Truck 7 umożliwia wystawianie zleceń naprawy pojazdów, przygotowywanie kosztorysów, budowanie historii serwisowej naprawianych pojazdów. W programie można także ewidencjonować usługi związane z serwisem klimatyzacji i ilością zużytego czynnika. Wbudowany terminarz pozwala na umawianie klientów i optymalne planowanie pracy w warsztacie pojazdów ciężarowych. Najnowsze wersje oprogramowania zawierają szereg funkcjonalności wspierających firmy w dostosowaniu się do najnowszych zmian w przepisach prawa.

Pomyłki przy ustalaniu cen usług to straty dla każdego serwisu. W programie Integra Truck 7 dostępny jest katalog wyceny napraw, który zawiera przejrzysty interfejs graficzny umożliwiający szybkie ustalenie kosztów naprawy.  Dostępne są także gotowe listy czynności serwisowych, jakie należy wykonać dla konkretnego pojazdu przy określonym przebiegu. Znaczną oszczędność czasu przy obsłudze dostaw zapewnia import elektronicznych faktur, asygnat i WZ elektronicznych­ od dostawców części i opon (około 150 formatów).  Dodatkowo w programie jest dostępna baza ponad 1 mln zamienników. Dzięki niej możemy lepiej wykorzystać części, płyny i oleje, które posiadamy na stanie.

Oprogramowanie Integra Truck 7 może być również zintegrowane z urządzeniami diagnostycznymi m.in. przez systemem Bosch CoRe, co pozwala zaoszczędzić dużo czasu i uzyskać wygodny dostęp do zapisywanych bezpośrednio w zleceniu protokołów diagnostycznych. Takie wyniki diagnozy przed i po naprawie można wydrukować wraz z rachunkiem, i przedstawić klientowi efekty naprawy ułatwiając jej rozliczenie. Ponadto, porównywanie wyników diagnozy różnych pojazdów może skrócić czas weryfikacji usterek oraz poprawić efektywność pracy serwisantów.

W oprogramowaniu dostępne są czytelne raporty, które umożliwiają kontrolę różnych obszarów prowadzonej działalności w zakresie bieżących kosztów, rentowności, rozliczania prowizji mechaników, sprzedaży towarów i usług uwzględniając okresy, kontrahentów, grupy usług, marżę, itp.

Program Integra Truck 7 współpracuje z warsztatowymi aplikacjami mobilnymi na smartfony i tablety dla mechaników oraz doradców serwisowych.

Integra Smart Workshop 2.0 to nowoczesny system, który całkowicie zmienia dotychczasową obsługę klientów. Papierowe dokumenty zostały zastąpione przez intuicyjne aplikacje, znacznie przyspieszając cały proces obsługi klienta. Aplikacja mobilna przeznaczona dla doradców serwisowych, służy do szybkiego przyjęcia pojazdu do naprawy. Natomiast rozwiązanie dla mechaników zapewnia dostęp do wielu informacji m.in. do zakresu zlecenia oraz danych serwisowo-naprawczych, które są niezbędne podczas każdej naprawy.

Kontakt: