Volvo FL i FE, które są najczęściej wykorzystywane do dystrybucji w miastach i na terenach zurbanizowanych, otrzymały nowe, zmodernizowane skrzynie biegów, które zapewniają większą wydajność i płynność jazdy.
Pojazd Volvo FL to mały przedstawiciel gamy Volvo Trucks, a dzięki nowej, automatycznej, 8-biegowej skrzyni biegów (o dwie wyższe niż w poprzednim modelu) oferuje oszczędność paliwa do 4%.
– Dzięki nowej skrzyni biegów oferujemy także pełną zdolność do pracy z PTO (przystawką odbioru mocy) podczas postoju, co czyni go bardziej uniwersalnym i idealnym do wywrotek, rozsiewaczy soli, pługów śnieżnych i wielu innych podobnych zastosowań – mówi Kenneth Ackerberg, Menedżer Produktu Volvo FL i FE.
Tymczasem większe Volvo FE ma teraz tę samą zmodernizowaną skrzynię biegów I-Shift, która jest stosowana w cięższych modelach Volvo Trucks, dzięki czemu zmiany biegów są szybsze do 30%.
Znaczną poprawę właściwości jezdnych uzyskano dzięki nowemu sposobowi współpracy skrzyni I-Shift z silnikiem. Aktualizacja obejmuje szybsze włączanie sprzęgła, co powoduje krótszą przerwę w działaniu momentu obrotowego. Dzięki temu zmiana biegów przebiega płynniej, co zapewnia bardziej harmonijne wrażenia z jazdy.
– Szybsza zmiana biegów pozwala na bardziej efektywną optymalizację wyboru biegów. Jazda w mieście z wieloma startami i zatrzymaniami prowadzi do wielu zmian biegów, więc poprawa będzie bardzo zauważalna i doceniona przez kierowcę – kontynuuje Kenneth Ackerberg.
Trzy różne tryby jazdy
Aby usprawnić i zoptymalizować jazdę zarówno w Volvo FL, jak i FE, dostępne są trzy różne tryby jazdy: ekonomiczny (economy), dynamiczny (performance) i terenowy (off-road). Każdy tryb wybiera się naciskając przycisk na desce rozdzielczej, który jest następnie prezentowany na zestawie wskaźników.
– W celu zapewnienia jak najwyższej ekonomiki paliwowej, samochód ciężarowy zawsze uruchamia się w trybie ekonomicznym. Tryb dynamiczny jest jednak łatwo dostępny za pomocą prostego kliknięcia. Dodaliśmy również tryb terenowy, ponieważ samochody te mogą być również wykorzystywane do lekkich prac budowlanych – podsumowuje Kenneth Ackerberg.
Tryb „off-road” oferuje lepsze osiągi przy niskich prędkościach, co zwiększa bezpieczeństwo jazdy, zapewniając lepszą kontrolę i mniej stresujące doświadczenia na trudnym terenie.
Komentarze