Mercedes-Benz Trucks otwiera park ładowania elektryków

, 29 lipca 2022, 13:17

Mercedes-Benz Trucks wraz z firmą Netze BW Sparte Dienstleistungen – dokonał dziś otwarcia dostępnego dla klientów parku ładowania pojazdów elektrycznych, zlokalizowanego w bezpośrednim sąsiedztwie Centrum Informacji Branżowej (BIC) w Wörth am Rhein.

W „eTruck Charging Park” klienci eksploatujący elektryczne samochody ciężarowe mogą teraz testować terminale ładujące i systemy ładowania różnych producentów oraz na miejscu, we współpracy z ekspertami z Mercedes-Benz Trucks wypracowywać rozwiązania w zakresie ładowania, odpowiednie dla swoich zastosowań. Możliwość przetestowania różnych rozwiązań technicznych połączono tu z kompleksowym doradztwem ułatwiającym rozpoczęcie korzystania z elektromobilności.

– W ramach transformacji ku elektromobilności chcemy zaoferować naszym klientom nie tylko elektryczny samochód ciężarowy, ale zintegrowane rozwiązanie, obejmujące również doradztwo i rozwiązania w zakresie infrastruktury ładowania – z jednego źródła. Nasz park ładowania dla klientów w Wörth jest integralnym elementem tej koncepcji, dzięki któremu klienci mogą z bliska zapoznawać się z użytkowaniem infrastruktury ładowania w warunkach zbliżonych do praktycznej eksploatacji – mówi Michael Scheib, szef managementu produktowego w Mercedes-Benz Trucks.

– Oprócz rozwoju technicznego wszystkich niezbędnych komponentów, jednym z decydujących czynników sukcesu ciężkiego transportu elektrycznego jest stworzenie elektrycznej infrastruktury ładowania – tłumaczy Axel Hausen, szef działu dużych projektów elektromobilnościowych, marketingu i projektów specjalnych w firmie Netze BW Sparte Dienstleistungen. – Wraz z naszą spółką macierzystą, EnBW wnosimy do projektu bogate doświadczenie w dziedzinie infrastruktury ładowania i w sektorze energetycznym. Wspólnie z inwestorami, takimi jak operatorzy flot pojazdów elektrycznych, producenci samochodów ciężarowych, klienci przemysłowi i biznesowi oraz gminy, opracowujemy indywidualne rozwiązania w zakresie ładowania, zwłaszcza na potrzeby logistyki baz operacyjnych. Pomogą one rozwoju ciężkiego transportu z zastosowaniem samochodów elektrycznych.

Ładowarki gotowe do testów

Park ładowania elektrycznych samochodów ciężarowych w pierwszej fazie działalności udostępnia sześć terminali ładujących różnych producentów o mocy od 40 kW do 300 kW. Z uwagi na szybki rozwój techniki ładowania, park ma konstrukcję modułową, dzięki czemu w razie potrzeby można dodawać lub wymieniać terminale ładujące. Na kolejnym etapie będzie możliwa również instalacja megawatowego terminalu ładującego MCS (Megawatt Charging System).

Dzięki udostępnieniu różnych opcji ładowania w jednym miejscu, klienci mogą je bezpośrednio porównywać. Równocześnie w parku ładowania elektrycznych samochodów ciężarowych będą podejmowane tak istotne kwestie, jak podłączanie do sieci, lokalne wytwarzanie energii, magazynowanie energii i inteligentne sterowanie procesami ładowania. Będzie można na przykład zaprezentować sposoby włączania procesów ładowania w istniejące procesy logistyczne i obniżania w ten sposób kosztów energii.

W ramach jazd testowych eActrosem 300/400 przeznaczonym do ciężkiego transportu dystrybucyjnego klienci mogą bezpośrednio wyrobić sobie zdanie na temat wydajności, zasięgu i charakterystyki ładowania elektrycznych ciężarówek. W oparciu o tę wiedzę mogą też wspólnie z ekspertami na miejscu wypracować kompletne rozwiązanie elektryczne, odpowiadające indywidualnemu zapotrzebowaniu. Możliwości efektywnego zasilania terminali ładujących pokazuje instalacja fotowoltaiczna zamontowana na zadaszeniu parku ładowania i połączona ze stacjonarnym akumulatorem.

Transparentne doradztwo ułatwia stworzenie infrastruktury ładowania

Jednym z priorytetów parku ładowania dla elektrycznych samochodów ciężarowych jest osobiste doradztwo dla klientów – tzw. eConsulting. Tutaj klienci z pierwszej ręki zapoznają się z możliwościami wdrożenia elektromobilności we własnej flocie i włączenia jej w procesy robocze. Udane przejście na elektromobilność wymaga bowiem nie tylko przetestowania jej przez klientów, ale także udzielenia im kompetentnego wsparcia na drodze do stworzenia własnej infrastruktury ładowania.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!