Mercedes-Benz Trucks wraz z firmą Netze BW Sparte Dienstleistungen – dokonał dziś otwarcia dostępnego dla klientów parku ładowania pojazdów elektrycznych, zlokalizowanego w bezpośrednim sąsiedztwie Centrum Informacji Branżowej (BIC) w Wörth am Rhein.
W „eTruck Charging Park” klienci eksploatujący elektryczne samochody ciężarowe mogą teraz testować terminale ładujące i systemy ładowania różnych producentów oraz na miejscu, we współpracy z ekspertami z Mercedes-Benz Trucks wypracowywać rozwiązania w zakresie ładowania, odpowiednie dla swoich zastosowań. Możliwość przetestowania różnych rozwiązań technicznych połączono tu z kompleksowym doradztwem ułatwiającym rozpoczęcie korzystania z elektromobilności.
– W ramach transformacji ku elektromobilności chcemy zaoferować naszym klientom nie tylko elektryczny samochód ciężarowy, ale zintegrowane rozwiązanie, obejmujące również doradztwo i rozwiązania w zakresie infrastruktury ładowania – z jednego źródła. Nasz park ładowania dla klientów w Wörth jest integralnym elementem tej koncepcji, dzięki któremu klienci mogą z bliska zapoznawać się z użytkowaniem infrastruktury ładowania w warunkach zbliżonych do praktycznej eksploatacji – mówi Michael Scheib, szef managementu produktowego w Mercedes-Benz Trucks.
– Oprócz rozwoju technicznego wszystkich niezbędnych komponentów, jednym z decydujących czynników sukcesu ciężkiego transportu elektrycznego jest stworzenie elektrycznej infrastruktury ładowania – tłumaczy Axel Hausen, szef działu dużych projektów elektromobilnościowych, marketingu i projektów specjalnych w firmie Netze BW Sparte Dienstleistungen. – Wraz z naszą spółką macierzystą, EnBW wnosimy do projektu bogate doświadczenie w dziedzinie infrastruktury ładowania i w sektorze energetycznym. Wspólnie z inwestorami, takimi jak operatorzy flot pojazdów elektrycznych, producenci samochodów ciężarowych, klienci przemysłowi i biznesowi oraz gminy, opracowujemy indywidualne rozwiązania w zakresie ładowania, zwłaszcza na potrzeby logistyki baz operacyjnych. Pomogą one rozwoju ciężkiego transportu z zastosowaniem samochodów elektrycznych.
Ładowarki gotowe do testów
Park ładowania elektrycznych samochodów ciężarowych w pierwszej fazie działalności udostępnia sześć terminali ładujących różnych producentów o mocy od 40 kW do 300 kW. Z uwagi na szybki rozwój techniki ładowania, park ma konstrukcję modułową, dzięki czemu w razie potrzeby można dodawać lub wymieniać terminale ładujące. Na kolejnym etapie będzie możliwa również instalacja megawatowego terminalu ładującego MCS (Megawatt Charging System).
Dzięki udostępnieniu różnych opcji ładowania w jednym miejscu, klienci mogą je bezpośrednio porównywać. Równocześnie w parku ładowania elektrycznych samochodów ciężarowych będą podejmowane tak istotne kwestie, jak podłączanie do sieci, lokalne wytwarzanie energii, magazynowanie energii i inteligentne sterowanie procesami ładowania. Będzie można na przykład zaprezentować sposoby włączania procesów ładowania w istniejące procesy logistyczne i obniżania w ten sposób kosztów energii.
W ramach jazd testowych eActrosem 300/400 przeznaczonym do ciężkiego transportu dystrybucyjnego klienci mogą bezpośrednio wyrobić sobie zdanie na temat wydajności, zasięgu i charakterystyki ładowania elektrycznych ciężarówek. W oparciu o tę wiedzę mogą też wspólnie z ekspertami na miejscu wypracować kompletne rozwiązanie elektryczne, odpowiadające indywidualnemu zapotrzebowaniu. Możliwości efektywnego zasilania terminali ładujących pokazuje instalacja fotowoltaiczna zamontowana na zadaszeniu parku ładowania i połączona ze stacjonarnym akumulatorem.
Transparentne doradztwo ułatwia stworzenie infrastruktury ładowania
Jednym z priorytetów parku ładowania dla elektrycznych samochodów ciężarowych jest osobiste doradztwo dla klientów – tzw. eConsulting. Tutaj klienci z pierwszej ręki zapoznają się z możliwościami wdrożenia elektromobilności we własnej flocie i włączenia jej w procesy robocze. Udane przejście na elektromobilność wymaga bowiem nie tylko przetestowania jej przez klientów, ale także udzielenia im kompetentnego wsparcia na drodze do stworzenia własnej infrastruktury ładowania.
Komentarze