Zaledwie sześć miesięcy po uruchomieniu nowej dywizji Commercial Vehicle Solutions (CVS), znaczne zamówienia na najnowsze technologie od ZF świadczą o tym, że klienci pozytywnie reagują na nową zintegrowaną ofertę. Zachęcona tym korzystnym trendem, tuż przed rozpoczęciem targów IAA Transportation, firma ZF prezentuje w swoim ośrodku testowym w Jeversen wybór swoich innowacyjnych osiągnięć technologicznych.
Będąc największym dostawcą dla branży pojazdów użytkowych, ZF udowadnia skuteczność swojego szerokiego portfolio zintegrowanych rozwiązań systemowych, które zapewniają nowy poziom bezpieczeństwa, wydajności i zrównoważonych standardów dla zespołów pojazdów ciężarowych z naczepami na całym świecie. Kontynuując realizację strategii “Next Generation Mobility”, firma ZF wykorzystuje również zalety swojej umiejętności transferu technologii i kompetencji pomiędzy segmentami pojazdów w obszarach takich jak automatyzacja i elektryczne układy napędowe.
Nowy elektryczny układ steer-by-wire uwieńczeniem portfolio rozwiązań „by-wire”
Demonstrując swój pierwszy system steer-by-wire dla samochodów osobowych, firma ZF wprowadziła swoje kompleksowe portfolio technologii “by-wire” do czołówki branży. Podczas corocznej globalnej prezentacji swoich rozwiązań, firma ZF zaprezentowała swoją zaawansowaną technologię układu steer-by-wire osi przedniej.
– Nowy, w pełni elektryczny układ kierowniczy ZF to czołowa technologia „by-wire”. Nasze kompleksowe i mocne portfolio pozycjonuje ZF tak, by osiągnąć w pełni zautomatyzowane sterowanie pojazdami typu „by-wire” w wysoce konkurencyjnym środowisku – mówi Wolf-Henning Scheider, prezes ZF Friedrichshafen AG. – Nasze dywizje blisko ze sobą współpracują, aby optymalizować korzyści z wzajemnego transferu technologii. Nowa technologia steer-by-wire firmy ZF jest ważnym warunkiem wstępnym, by wprowadzić zaawansowane rozwiązania automatyzacji w samochodach osobowych i, zgodnie z naszą filozofią „opracuj raz, wdrażaj wszędzie”, będzie także stosowana w pojazdach użytkowych.
Dzięki technologii steer-by-wire polecenia kierowcy są przekazywane do układu kierowniczego za pomocą sygnałów elektrycznych, bez mechanicznego połączenia między kierownicą a przednią osią. W przyszłości oczekuje się, że technologia „by-wire” będzie odgrywała coraz większą rolę we wszystkich aspektach sterowania ruchem pojazdu: w kierunku wzdłużnym, poprzecznym i pionowym. Oprogramowanie nowej generacji obsługujące siłowniki elektryczne może być w każdej chwili aktualizowane bezprzewodowo (Over-the-Air). Firma ZF pozyskała już kilka dużych zamówień od klientów na nowy system steer-by-wire.
E-mobilność nowej generacji dla pojazdów użytkowych
– Trend rozwoju zautomatyzowanych, połączonych w sieci i zelektryfikowanych pojazdów oznacza dla producentów OEM ogromne nakłady na rozwój. Dzięki szerokiej gamie zintegrowanych rozwiązań, ZF oferuje klientom możliwość bycia w czołówce technologii, przy jednoczesnym zmniejszeniu tych wydatków – powiedział członek zarządu ZF Wilhelm Rehm, odpowiedzialny za rozwiązania dla pojazdów użytkowych, technologię przemysłową i gospodarkę materiałową.
Mający swoją światową premierę system CeTrax 2, jest zintegrowanym, modułowym, elektrycznym układem napędowym firmy ZF do pojazdów użytkowych wykorzystywanych w trudnych warunkach. Nowy system łączy w sobie korzystny stosunek mocy do masy oraz wysoce zintegrowaną, kompaktową konstrukcję, która umożliwia uzyskanie wysokiej i trwałej mocy na poziomie 360 kW oraz lepszą efektywność zmiany biegów. Zastosowano w nim również wysokiej klasy technologie, w tym konstrukcję typu “hairpin” dla stojana, innowacyjny system chłodzenia oraz falownik oparty na węgliku krzemu, które powstały przy wykorzystaniu doświadczenia firmy ZF w zakresie samochodów osobowych. Produkcja seryjna we współpracy ze światowej sławy producentem pojazdów rozpocznie się w przyszłym roku. Bezproblemowo łącząc inteligentne technologie i systemy sterowania zarówno dla ciężarówek, jak i dla naczep, firma ZF jest wyjątkowo dobrze przygotowana do przyjęcia holistycznego podejścia do zrównoważonego rozwoju. Wyposażając innowacyjne ciężarówki i naczepy w najnowsze rozwiązania bezpieczeństwa i technologie poprawiające wydajność, ZF pokazuje, że jej podejście jest zgodne z celem branży, jakim jest „zero wypadków” i nowy poziom wydajności.
ZF SCALAR — platforma orkiestracji dla operatorów floty
Firma ZF może pochwalić się sukcesami w dziedzinie oprogramowania, dlatego też prezentuje SCALAR — nową, cyfrową platformę dla pojazdów użytkowych umożliwiającą skuteczne korzystanie z rozwiązania Transport-as-a-Service (TaaS). Jest to w pełni zautomatyzowane, oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie w zakresie planowania, wytyczania tras i wysyłki towarów. ZF SCALAR łączy technologie na pokładzie pojazdów użytkowych i systemy logistyczne stron trzecich ze sztuczną inteligencją. Platforma pomoże operatorom floty zwiększyć wydajność operacyjną, niezawodność planowania oraz bezpieczeństwo ładunków i pasażerów, jednocześnie biorąc pod uwagę kwestie zrównoważonego rozwoju. ZF przewiduje, że SCALAR stanie się nieodzownym partnerem w branży transportu towarowego i pasażerskiego.
Automatyzacja — zautomatyzowane kompleksowe rozwiązania
Podkreślając swój rozwój od produkcji komponentów do zintegrowanych rozwiązań automatycznych, firma ZF zaprezentuje również, w jaki sposób wykorzystuje swoje rozwiązanie Orchestration oraz zautomatyzowany system sterowania podwoziem nowej generacji ADOPT 2.0 (Autonomous Driving Open Platform Technology) w połączeniu ze swoją wiedzą specjalistyczną, aby zapewnić pełne, kompleksowe rozwiązania w zakresie automatyzacji placu. ADOPT 2.0 koncentruje się na aplikacjach automatyzacji placu o niskiej prędkości do 20 km/h. Ponadto, ZF zaprezentuje również ADOPT 3.0, który umożliwia zastosowania autostradowe typu hub-to-hub przy prędkościach do 80 km/h.
Silna pozycja umożliwiająca kształtowanie przyszłości mobilności i transportu
– Najnowsza doroczna globalna prezentacja technologii firmy ZF po raz kolejny pokazuje, jak dobrą pozycję ma firma ZF, aby sprostać wyzwaniom i zmaksymalizować możliwości na przyszłość. Dzięki większej dywersyfikacji, wejściu na nowe rynki, osiągnięciu większej penetracji technologicznej i realizacji naszej sprawdzonej strategii zrównoważonego rozwoju, firma ZF osiągnęła znaczny postęp w obszarze e-mobilności, automatyzacji i połączonych w sieci, zdefiniowanych programowo pojazdów – dodał prezes ZF, Wolf-Henning Scheider.
Komentarze