Zamówione przez firmę Laude Smart Intermodal trzyosiowe ciągniki siodłowe Iveco S-Way o specjalnej konstrukcji pozwalają na uzyskanie niskiej masy własnej pojazdu przy dużej ładowności zestawu drogowego oraz wysokiej mocy jednostki napędowej. Pojazdy będą przeznaczone do wykonywania przewozów drogowych w ramach nowatorskiego intermodalnego systemu logistycznego. Ich oficjalne przekazanie odbyło się w Lubiczu.
Firma Laude Smart Intermodal, wychodząc naprzeciw wymaganiom swoich klientów, opracowałai opatentowała innowacyjny sposób przewozu ładunków w specjalistycznych kontenerach stalowych typu swap body, które m.in. eliminują koszty opakowań, zabezpieczeń towaru oraz przeładunków przy jednoczesnym zwiększeniu tonażu przewożonych ładunków.
Największą zaletą użytkowanych przez Laude kontenerów jest ich konstrukcja, dzięki której możliwe jest załadowanie do 14 europalet na jednym poziomie (standardowo w kontenerze 20-stopowym mieści się o 27% mniej), a całkowita masa załadowanego towaru może wynieść aż 30,5 ton (o 20% wyższa od ładowności standardowych kontenerów 20′).
Wykorzystanie obu cech w jednym przewozie umożliwia osiąganie znacznych oszczędności w porównaniu ze standardowymi rozwiązaniami stosowanymi w transporcie drogowym oraz kolejowym z wykorzystaniem uniwersalnych wagonów. Aby móc przewozić tego typu kontenery drogami publicznymi bezpośrednio do klientów, Laude Smart Intermodal potrzebuje dużej floty zarówno ciągników siodłowych, jak i zestawów do przewozu kontenerów typu swap body. W tym celu przewoźnik zamówił 68 specjalnie wyspecyfikowanych ciągników siodłowych Iveco S-Way wyposażonych w dodatkową trzecią oś, zamontowaną przed osią napędową. Klientowi zależało na uzyskaniu bardzo niskiej masy własnej pojazdu, przy jednoczesnej jego dużej ładowności oraz wysokiej mocy jednostki napędowej.
Pojazdy będą kursowały na stosunkowo niedługich trasach, dlatego możliwa była rezygnacja z dodatkowego wyposażenia i uzyskanie dzięki temu zredukowanej masy. Temu celowi służy także zastosowanie lekkiej trzeciej osi, a także wyposażenie kół w obręcze wykonane z aluminium. Iveco jako jedyny na rynku producent był także w stanie zaoferować wyjątkowo lekki 11-litrowy silnik o mocy aż 480 KM. 11-litrowe jednostki współpracują z zautomatyzowanymi skrzyniami biegów Hi-TroniX z funkcją wykorzystania bezwładności pojazdu Eco-Roll.
Firma Laude Smart Intermodal dysponuje także sześcioma pojazdami ciężarowymi IVECO X-WAY, wyposażonymi w różnego typu zabudowy oraz żurawie umożliwiające przewóz i układanie specjalnych stalowych płyt drogowych. Wszystkie wspomniane wyżej pojazdy IVECO są objęte pięcioletnim kontraktem serwisowym 3XL-LIFE. Oprócz wspomnianych powyżej 68 ciągników siodłowych, firma Laude Smart Intermodal zamówiła także 8 podwozi IVECO S-WAY wyposażonych przez WESOB w specjalnie opracowany na potrzeby tego klienta system do przewozu nadwozi wymiennych.
Laude Smart Intermodal jest stałym klientem IVECO, użytkuje już około 40 ciągników siodłowych tej marki, jedno podwozie pod kontenery typu swap body, a także 8 szt. pojazdów IVECO Trakker i X-WAY z napędem 6x4i zabudową w postaci żurawi załadunkowych.
Komentarze