Hengst umacnia pozycję dostawcy układów filtracyjnych na pierwszy montaż

13 września 2022, 8:00

Współpraca producentów części z producentami pojazdów (lub silników) jest nieodzownym elementem rozwoju pojazdów i jednostek napędowych. Producenci części muszą sprostać wysokim wymaganiom stawianym przez producentów pojazdów. Hengst Filtration od wielu lat jest wiodącym dostawcą rozwiązań filtracyjnych zarówno w sektorze osobowym, ciężarowym jak również tzw. off-highway, czyli wśród pojazdów i maszyn poruszających się poza drogami utwardzonymi. To dzięki doświadczeniom zdobytym podczas opracowywania rozwiązań na linię produkcyjną pojazdów i maszyn, zdobyliśmy i od lat utrzymujemy wiodącą pozycję na rynku części zamiennych.

Ogromnym wyzwaniem dla inżynierów Hengst jest reagowanie na wciąż zaostrzane normy emisji spalin, które w pierwszej kolejności wprowadzane są właśnie w sektorze ciężarowym. Norma Euro 6, która dla wielu firm okazała się niezwykle trudną do przeskoczenia barierą, zmusiła producentów filtrów do wprowadzenia wielu rewolucyjnych zmian nie tylko w procesie produkcji (jak choćby impregnowanie materiałów filtracyjnych), ale również, a może przede wszystkim, na etapie projektowania i konstruowania rozwiązań filtracyjnych. Dobrym przykładem jest modułowość układów pozwalająca m.in. precyzyjnie zarządzać temperaturami oleju i płynu w układzie chłodzenia. Wielokrotnie zwracaliśmy uwagę, że nie jest sztuką wyprodukowanie filtra, który „będzie pasował” – odtworzenie wymiarów jest rzeczą banalną. Jednak wyprodukowanie filtra, który będzie tożsamy z filtrem pierwszego wyposażenia wymaga już odpowiedniej wiedzy.

Filtr oleju Hengst Stack posiada pośrednie stabilizujące dyski umieszczone na długości plis w elemencie filtrującym.

Hengst nie zwalnia tempa i stale poszerza zakres dostaw produktów na linie montażowe. Doskonałym przykładem jest filtr oleju E523H D373 montowany jako element oryginalnego wyposażenia nowego modelu Mercedes-Benz Actros MP5. Chroniony patentem filtr Hengst Stack Energetic® 6 jest montowany w aktualnej serii silników Euro 6 OM 471 / OM 473 firmy Daimler.

Filtr ten znajduje zastosowanie w ciężarówkach Mercedes-Benz Actros MP5, Mercedes-Benz Antos, Mercedes-Benz Arocs oraz w autobusach: SETRA S 400, SETRA S 500. Numery OE filtra to: A 472 184 25 25 i A 473 180 08 09. Warto wspomnieć, że również moduł przepływu i filtracji płynów jest  zaprojektowany i produkowany przez Hengst Filtration.

Bardzo ważną pozycję w ofercie Hengst posiada seria modułowych filtrów paliwa Blue.maxx. Doskonale przyjęty przez rynek Blue.maxx 450 doczekał się „młodszego brata” – Blue.maxx 300 jest dostosowany do montowania w mniejszych przestrzeniach, przy zachowaniu wymaganych parametrów przepływu i filtracji paliwa. Blue.maxx wyznacza nowe standardy filtracji paliwa. System łączy niską wagę, lekką konstrukcję i optymalizację przestrzeni instalacyjnej z maksymalną wydajnością działania. Uzyskane parametry wydajności filtra w zakresie separacji zanieczyszczeń i wody zostały zauważone i docenione przez producentów pojazdów: Blue.maxx 300 jest produkowany seryjnie jako część OEM. Jako niestandardowy zestaw instalowany jest m.in. w Mack Trucks MD6 i MD7 Grupy Volvo oraz w generatorach turbin gazowych do stacjonarnego wytwarzania energii na wieżach telekomunikacyjnych firmy Bladon z Wielkiej Brytanii.

W ofercie Hengst Filtration dostępny jest moduł Blue.maxx 450 przeznaczony do zabudowy w pojazdach ciężarowych i autobusach oraz Blue.maxx 300 dostosowany do montowania w mniejszych przestrzeniach, przy zachowaniu wymaganych parametrów przepływu i filtracji paliwa.

System filtracji paliwa Blue.maxx to:

  • trwała obudowa z wydajną, ręczną pompką do odpowietrzania układu – w opcji z podgrzewaczem lub bez,
  • wkład filtrujący Energetic® – do wyboru separacja na poziomie 10 μm lub 30 μm,
  • zestaw adapterów zapewniających różne opcje połączenia,
  • odstojnik na wodę i śruba do spustu wody.

Elementy systemu można dobierać i montować dopasowując je do potrzeb wynikających z charakterystyki eksploatacji pojazdu.

Równolegle z obecnością na liniach montażowych producentów samochodów ciężarowych i osobowych, Hengst pozostaje w silnych związkach z sektorem pojazdów rolniczych oraz maszyn budowlanych. Nikogo nie trzeba przekonywać jak bardzo współczesne ciągniki różnią się zastosowanymi rozwiązaniami od poczciwego C330 czy C360. Aktualnie najważniejsze zadanie to bezpieczne wydłużenie okresów międzyserwisowych (oczywiście z zachowaniem sprawności filtracji).

Dzięki nowemu, wysokowydajnemu medium o zwiększonej zdolności zatrzymywania pyłu i wyższej odporności chemicznej, filtr E470H01 D28 oferuje wydłużony do 1 000 godzin pracy okres międzyserwisowy.

Dzieki filtrom Hengst Energetic® udało się wydłużyć okres międzyobsługowy w ciągnikach Deutz i Fendt. Silniki rzędowe TCD 4.1 i 6.1 Agri firmy Deutz fabrycznie wyposażone są w moduł filtracji oleju Hengst z wymiennikiem ciepła i pompą cieczy. Standardowym zamiennikiem w tych montowanych m.in. w ciągnikach Deutz Agrotron oraz Fendt Vario 500, 700 i 800 silnikach jest filtr Hengst Energetic® E470H D28 o żywotności do 500 godzin pracy. Teraz gama produktów off-highway została rozszerzona o filtr E470H01 D28, który oferuje wydłużony do 1 000 godzin pracy okres międzyserwisowy, a to wszystko dzięki nowemu, wysokowydajnemu medium o zwiększonej zdolności zatrzymywania pyłu i wyższej odporności chemicznej. To się nazywa żywotność!

Nie zwalniamy tempa – w kolejnych miesiącach możemy spodziewać się następnych nowości wprost z linii montażowych producentów pojazdów oraz z fabryk Hengst Filtration. Zachęcamy do śledzenia informacji prasowych – rozwijamy się dla Ciebie i dla Twojego biznesu.

Opublikowane przez: TruckFocus.pl

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!