Ford Pro prezentuje podczas targów IAA Transportation Show 2022 najnowsze rozwiązania, podnoszące dyspozycyjność flot, usprawniającą usługi serwisowe i zwiększającą efektywność pracy europejskich firm, korzystających z pojazdów użytkowych.
Rozwiązania Ford Pro, zaprezentowane na stoisku firmy podczas imprezy w Hanowerze, obejmują jednolitą platformę, integrującą pojazdy z oprogramowaniem, funkcjami ładowania i usługami opartymi na łączności, co pozwoli klientom komercyjnym obniżyć koszty działalności i zwiększyć jej efektywność w miarę przechodzenia na pojazdy elektryczne.
W gamie pojazdów elektrycznych Forda Pro prezentowanych na targach główną rolę gra nowy E-Transit Custom, dla którego jest to światowy debiut. Ford Pro odsłania również kolejne informacje na temat gamy Transita Customa następnej generacji, a także wersji z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV) oraz z silnikiem wysokoprężnym EcoBlue, których pierwsze dostawy do klientów planowane są w połowie 2023 roku.
Kolejnymi inicjatywami są: nowy system integracji Ford Pro Upfit Integration System, który ma służyć inteligentniejszej i bardziej efektywnej cyfrowej konwersji pojazdów oraz rozszerzona oferta mobilnych usług serwisowych dostępnych na głównych rynkach, również w Niemczech. Ford Pro zaprezentował również modele europejskich pick-upów – Rangera Raptora i Rangera Wildtrak.
– Gwałtownie rosnące koszty stawiają naszych europejskich klientów komercyjnych pod ogromną presją, a zapotrzebowanie na rozwiązania poprawiające wydajność nigdy nie było większe. Rewolucyjna jednolita platforma Forda Pro ma pomóc naszym klientom w obniżeniu kosztów i usprawnieniu działalności w miarę przechodzenia na pojazdy elektryczne – powiedział Ted Cannis, dyrektor generalny Ford Pro.
Nowa wersja Forda Transit
Centralnym punktem ekspozycji gamy modeli Ford Pro Vehicles w Hanowerze jest w pełni elektryczny E-Transit Custom. Model wyposażony w zestaw zasilający nowej generacji, który zapewnia zasięg 380 km i możliwość szybkiego ładowania akumulatora z mocą 125 kW.
Gama Transita Customa obejmuje również nową wersję z napędem Plug-In Hybrid, sprawdzającą się, kiedy wymagana jest dodatkowa elastyczność i możliwość jazdy z napędem elektrycznym w centrach miast, oferująca również walory napędu benzynowego podczas dłuższych przejazdów z prędkościami autostradowymi. Nowy układ jest zbliżony do zespołu napędowego wykorzystanego w Fordzie Kuga Plug-In Hybrid i łączy 2,5-litrowy silnik benzynowy, pracujący w cyklu Atkinsona, z akumulatorem o pojemności (użytkowej) 11,8 kWh, który zapewnia zasięg do 57 km w trybie czysto elektrycznym oraz prąd o mocy 2,3 kW do zasilania narzędzi i sprzętu w miejscach pracy za pośrednictwem instalacji ProPower Onboard.
Klienci mogą również wybrać Transita Customa z najnowszą generacją silników wysokoprężnych Ford EcoBlue o mocach 110 KM, 136 KM, 150 KM lub 170 KM. 1 Sześciobiegowa skrzynia manualna jest dostępna z poprawiającym trakcję opcjonalnym mechanicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. W ofercie znalazła się ponadto ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów, dzięki której dopuszczalna masa przyczepy wynosi 2 500 kg, a wraz z przekładnią dostępny jest nowy system napędu na wszystkie koła, oferowany po raz pierwszy w modelu Transit Custom.
Najważniejsze cechy i dodatki:
- Nowa architektura modelu z niższą podłogą przestrzeni ładunkowej, wysokością całkowitą poniżej 2 m i niezależnym zawieszeniem tylnym,
- Cztery wersje wielkości – długość L1 lub L2, wysokość dachu H1 lub H2,
- Nadwozia typu van, van z podwójną kabiną, kombi i z przegrodą w kształcie litery L,
- W standardzie modem 5G i 13-calowy wyświetlacz dotykowy do obsługi systemu SYNC 4 8,
- Gama modelu obejmuje poziomy wyposażenia Base, Trend, Limited, Active, Trail i Sport.
Modele Kombi są po raz pierwszy dostępne w bogato wyposażonych wersjach Limited i Trail, charakteryzujących się znacznie lepszym dopracowaniem i oferujących wyższy komfort.
Wszystkie Transity Custom nowej generacji są w pełni zintegrowane z platformą oprogramowania i usług opartych na łączności sieciowej Ford Pro, m.in. z rozwiązaniami usprawniającymi ładowanie akumulatorów, narzędziami do zarządzania Ford Pro Telematics 9 i aplikacją FordPass Pro oraz systemem kontroli dyspozycyjności pojazdów skomunikowanych FORDLiive.
Nowa generacja Transita Customa będzie produkowana w zakładzie Ford Otosan w Turcji. Dostawy do klientów Transita Customa z układami napędowymi EcoBlue rozpoczną się w połowie 2023 roku, a pozostałe wersje pojawią się pod koniec roku.
Komentarze