Innowacja Detroit – do pakietu bezpieczeństwa dodano asystenta aktywnej ochrony bocznej (ASGA)

20 września 2022, 14:15

Zgodnie z planami firmy Detroit, najnowszy produkt o nazwie ASGA (aktywny asystent ochrony bocznej) wszedł do produkcji 1 września 2022 roku. Innowacja ASGA polega na tym, że podczas skrętu w prawo system potrafi wykryć obiekty i osoby w ruchu przy prędkościach poniżej 12 km/h. Uruchamia hamowanie, które zapewnia bezpieczny ruch na placach przeładunkowych, terminalach i na każdym skrzyżowaniu na drodze publicznej.

Dzięki Active Brake Assist (aktywny system hamowania awaryjnego) lub ABA 5, który jest zawsze włączony, Detroit wykorzystuje złożoną technologię radarową i kamer w celu zwiększenia bezpieczeństwa na drogach. Jest to rozwiązanie opcjonalne w ciężarówkach Freightliner Cascadia, eCascadia i Western Star.

eCascadia, źródło: www. frachtliner.com

Pakiet bezpieczeństwa Detroit Assurance 5.0 to złożone i stale rozwijane rozwiązanie, w którym system monitorowania martwego pola ASGA stale ostrzega o zagrożeniach i pomaga w bezpiecznej jeździe z aktywnym hamowaniem. Obecnie ma funkcję aktywnego ogranicznika prędkości (funkcje przyspieszania i hamowania), tempomat adaptacyjny, aktywny asystent pasa ruchu i funkcje ABA5. Ciekawą rzeczą w Assurance 5.0 jest to, że jeśli jest używany we flocie, natychmiast powiadamia operatora floty, jeśli wykryje, że kierowca nie dotknął kierownicy przez ponad 60 sekund.

Mary Aufdemberg, dyrektor generalny firmy ds. strategii produktu i rozwoju rynku, powiedziała: „Detroit Assurance z ABA 5 to najbardziej wszechstronny pakiet systemów bezpieczeństwa w branży i stale szukamy sposobów, aby go jeszcze ulepszyć”.

Podczas pracy systemu, jeśli radar wykryje poruszający się obiekt na całej długości ciężarówki, ASGA natychmiast powiadomi kierowcę o niebezpiecznej sytuacji za pomocą sygnału dźwiękowego i wizualnego.

Freightliner Cascadia był pierwszym seryjnie produkowanym samochodem ciężarowym w Stanach Zjednoczonych wyposażonym w tempomat adaptacyjny i możliwość jazdy autonomicznej drugiego poziomu. W przypadku jazdy autonomicznej drugiego poziomu (częściowa automatyzacja jazdy), pojazd może jeździć zarówno na wprost, jak i skręcać, ale za nadzór nad nim odpowiada kierowca. Tutaj odpowiedzialność wyraźnie spoczywa na osobie kierującej pojazdem.

Wprowadzona 3 lata temu Cascadia została opracowana w oparciu o koncepcję Inspiration Truck, dzięki czemu jest uważana za pierwszą samojezdną ciężarówkę za oceanem. Ciężarówka o mocy 400 KM i momencie obrotowym 2372 Nm zużywa o 36% mniej paliwa w porównaniu do poprzedniej wersji wypuszczonej na rynek w 2007 roku.

W pełni zautomatyzowane, autonomiczne ciężarówki mogą pojawić się na drogach w ciągu dekady, w międzyczasie celem jest minimalizacja niebezpiecznych sytuacji wynikających z udziału czynnika ludzkiego – ASGA opracowane przez Detroit będzie do tego idealnym narzędziem.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!