Volvo Trucks zaprezentowało całkowicie nową, w pełni elektryczną oś tylną podczas targów transportowych IAA w Hanowerze, w Niemczech. Uwalniając miejsce dla większej liczby akumulatorów, nowa oś oznacza większy zasięg dla elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo.
Volvo Trucks posiada najszerszą w branży ofertę elektrycznych samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym – w seryjnej produkcji znajduje się aż sześć różnych modeli.
Nowa elektryczna oś, zaprezentowana na targach IAA w Hanowerze, w Niemczech, pozwala na umieszczenie większej liczby akumulatorów w samochodzie ciężarowym poprzez zintegrowanie silników elektrycznych i skrzyni biegów z tylną osią. Więcej akumulatorów oznacza większy zasięg, co stwarza możliwości elektryfikacji również transportów długodystansowych. W elektrycznych pojazdach z ogniwami paliwowymi, które zostaną wprowadzone w drugiej połowie tej dekady, dodatkowa przestrzeń przydaje się do montażu innych komponentów.
– To przełom dla elektrycznych samochodów ciężarowych i wyraźny sygnał, że w najbliższej przyszłości będzie ogromne zapotrzebowanie na publiczne szybkie ładowarki dla ciężkich samochodów ciężarowych, nie tylko wzdłuż autostrad – mówi Jessica Sandström, SvP Global Product Management w Volvo Trucks.
Uzupełnienie obecnej oferty
Volvo Trucks rozpocznie seryjną produkcję samochodów ciężarowych z nową elektryczną osią za kilka lat i będzie to uzupełnienie obecnej linii samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym.
– Będziemy kontynuować produkcję naszych wszechstronnych samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym. Mogą one obecnie pokryć szeroki zakres zadań transportowych. Za kilka lat dodamy tę nową tylną elektryczną oś dla Klientów pokonujących dłuższe niż obecnie trasy – kontynuuje Jessica Sandström.
Volvo Trucks obrało trzy strategiczne kierunki do osiągania zerowej emisji – silniki elektryczne, elektryczne ogniwa paliwowe i silniki spalinowe zasilane paliwami odnawialnymi, takimi jak biogaz, HVO czy nawet ekologiczny wodór.
– Do walki ze zmianami klimatu potrzebne są różne rozwiązania technologiczne, ponieważ dostępność infrastruktury energetycznej i paliwowej różni się w poszczególnych krajach i regionach, a także w różnych zadaniach transportowych – podsumowuje Jessica Sandström.
Komentarze