Elektryczna gama ciężarówek Renault dostępna w przedsprzedaży

24 października 2022, 14:23

Firma Renault Trucks rozpoczęła przedsprzedaż modeli T i C, dedykowanych odpowiednio dla transportu regionalnego oraz branży budowlanej. Pojazdy elektryczne o DMC do 44 ton produkowane będą w zakładzie w Bourg-en-Bresse.

Modele T i C są dostępne w przedsprzedaży u przedstawicieli Renault Trucks w Europie. Przewoźnicy mogą dokonywać rezerwacji pierwszych partii tych pojazdów. Produkcja modeli T i C rozpocznie się pod koniec roku 2023 w miejscowości Bourg-en-Bresse.

Aby spełnić liczne wymogi branży budowlanej i transportu regionalnego, Renault Trucks T i C E-Tech mogą zostać wyposażone w dwa lub trzy silniki elektryczne o łącznej mocy do 490 kW. W ofercie znajduje się gama konfiguracji akumulatorów trakcyjnych – ciężarówki mogą być wyposażone w cztery do sześciu pakietów akumulatorów litowo-jonowych o pojemności od 390 do 540 kWh. Akumulatory mogą być ładowane prądem zmiennym (AC) o mocy do 43 kW lub prądem stałym (DC) o mocy do 250 kW. Ciężarówki będą mogły przejechać do 300 km na jednym ładowaniu oraz do 500 km przy jednogodzinnym szybkim ładowaniu mocą 250 kW.

Ogniwa i moduły akumulatorowe zostaną dostarczone przez Samsung SDI i zmontowane w Gandawie, w Belgii, w zakładzie należącym do Grupy Volvo, do której należy Renault Trucks.

Trzy rodzaje przystawek odbioru mocy

Aby można je było łatwo dostosować do każdego rodzaju zabudowy, a tym samym do każdego rodzaju zadań transportowych, modele T i C mogą być wyposażone w trzy rodzaje przystawek odbioru mocy: elektryczną, elektromechaniczną lub mechaniczną od skrzyni biegów.

Nowe modele T i C będą dysponowały dopuszczalną masą całkowitą do 44 ton i będą dostępne w wersjach jako ciągnik siodłowy 4×2 oraz 6×2, z kabiną Sleeper cab i rozstawem osi 3.900 mm. Dostępne będą również podwozia do zabudowy z układem osi 4×2, 6×2 oraz tridem 8×4, z kabinami Day cab i Sleeper cab oraz jedenaście wariantów rozstawu osi od 3.900 do 6.700 mm.

Dostępna gama usług dodatkowych

W celu zapewnienia bezawaryjności oraz optymalnej wydajności, Renault Trucks T i C będą dostarczane z pełnym zakresem usług dodatkowych. Obejmuje to w szczególności kontrakty serwisowe Start & Drive Predict, w ramach, których monitorowany jest stan akumulatorów oraz elementów ulegających zużyciu, co pozwala uniknąć niespodziewanych przestojów i odpowiednio zaplanować działania obsługowe. Modele T i C E-Tech są kompatybilne z usługą Optifleet, która pozwala na zarządzanie flotą poprzez planowanie tras, zdalne przypisywanie przejazdów do kierowców, a także umożliwia informowanie klientów o czasach dostaw oraz bieżące monitorowanie poziomu naładowania akumulatorów, by móc optymalizować zużycie energii.

Renault Trucks T i C E-Tech są integralną częścią kompletnego ekosystemu stworzonego w celu dekarbonizacji transportu, który obejmuje wsparcie przewoźników w ich transformacji energetycznej, poprzez takie działania jak analiza potrzeb, nadzór nad wdrożeniem rozwiązań a następnie monitorowanie bieżących działań. Analiza odbywa się z wykorzystaniem narzędzia Range Simulator, które umożliwia ekspertom Renault Trucks dokładne zweryfikowanie zużycia energii przez pojazdy, biorąc pod uwagę trasy, warunki pogodowe, ładunek czy wykorzystanie dodatkowych urządzeń.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!