Kurierzy InPostu będą jeździć elektrykami. Firma podpisała umowę

21 listopada 2022, 12:00

Firma kurierska InPost poinformowała o podpisaniu umowy z Fordem na dostawę elektrycznych samochodów dostawczych. Do końca flota InPost wzbogaci się o 100 nowych pojazdów.

Firma InPost do końca roku odbierze 100 sztuk E-Transitów w wersji nadwozia L3 w kolorze białym, których moc wynosi 184 KM, pojemność użytkowa akumulatorów to 67 kWh, a dopuszczalna masa pojazdu 3 500 kg. Kontrakt obsługuje diler Forda Brzezińska z Łodzi.

Na pokładzie każdego z samochodów znajduje się bogate wyposażenie standardowe. To m.in. automatyczna klimatyzacja, podgrzewane fotele, czujniki parkowania – z przodu i tyłu czy kamera 360 stopni. Wiele opcji pojazdu obsługuje się za pomocą 12-calowego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego Forda – SYNC4, który zaliczył swój debiut w najpopularniejszym obecnie samochodzie elektrycznym w Polsce – Mustangu Mach-E.

Lista systemów bezpieczeństw obejmuje m.in. system ostrzegania przed niezamierzonym zjechaniem z pasa ruchu, system zapobiegania kolizjom z funkcją automatycznego hamowania czy tempomat.

Rozbudowa elektrycznej floty to obecnie jeden z głównych priorytetów w wielu firmach, także kurierskich. Elektryczne samochody dostawcze to niższa emisja CO2, oszczędności w eksploatacji samochodów, a także po prostu lepsza jakość życia dla wszystkich. InPost od lat inwestuje w elektryczne samochody i ma już ich kilkaset w swojej flocie. Po realizacji kontraktu z Fordem zdecydowanie przeważać będą w niej właśnie E-Transity. Co ciekawe, InPost ma w planach budowę sieci ładowarek EV zintegrowanych ze swoimi paczkomatami.

– Kontrakt z InPost to dla nas powód do dumy i jednocześnie potwierdzenie jakości produkowanych przez nas samochodów. Cieszy mnie także fakt, że kolejna firma kurierska decyduje się na pojazdy elektryczne, ponieważ z pewnością taką decyzję poprzedziły szczegółowe analizy dotyczące kosztów finansowania oraz eksploatacji. Nie wstydzimy się mówić, że Ford E-Transit jest konkurencyjny w swoim segmencie. Jednocześnie jesteśmy przekonani, że to dopiero początek mody na elektryczne samochody dostawcze Forda, wszak w najbliższych latach zaprezentujemy klientom cztery nowe całkowicie elektryczne modele dostawcze. Ich wprowadzanie na rynek połączone z programem Ford Pro uczyni naszą ofertę przystosowaną do niemal każdych potrzeb – powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.

– W InPost gramy „fair” nie tylko jeśli chodzi o prowadzenie biznesu i płacenie podatków w Polsce. Chcemy być też odpowiedzialni za to jak nasza działalność wpływa na ludzi i środowisko. Dlatego realizujemy szereg inicjatyw w ramach programu InPost Green City, aby stworzyć neutralny dla środowiska łańcuch dostaw. Naszym zdaniem to jedyna słuszna droga, dlatego rozbudowujemy sieć urządzeń Paczkomat, wdrażamy przyjazne dla środowiska rozwiązania jak EKOzwroty, czy nadawanie przesyłek bez etykiety papierowej. Ponadto stale poszerzamy naszą flotę aut elektrycznych. Do końca tego roku w naszym parku pojazdów będzie 480 aut z napędem elektrycznym, z kolei w przyszłym roku planujemy podwoić ich liczbę do 1000 sztuk – mówił Rafał Brzoska, prezes firmy InPost – Jako lider nadajemy kierunek zmianom zachodzącym w naszej branży. Dlatego inwestujemy w powiększenie naszej floty aut elektrycznych, a przy okazji realizujemy cele, jakie sobie postawiliśmy, aby do 2040 roku nasza działalność była zeroemisyjna dla środowiska.

– Wsparcie klientów w transformacji energetycznej flot to nasz priorytet. Zeroemisyjne pojazdy użytkowe to przyszłość transportu, szczególnie, gdy mówimy o dostawach „ostatniej mili” w centrach miast. Cieszymy się, że InPost współpracuje z nami właściwie od początku procesu elektryfikacji własnej floty. Jest to kolejnym dowodem na to, że wynajem długoterminowy to atrakcyjne rozwiązanie dla firm – dużych i małych – które chcą korzystać ze zrównoważonej mobilności – mówi Robert Antczak, dyrektor generalny firmy Arval Service Lease Polska, która finansuje samochody Ford E-Transit w ramach wynajmu długoterminowego.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Kierowca, 23 listopada 2022, 18:01 0 0

Tylko czy podwykonawcy będą chcieli

Odpowiedz