TotalEnergies wprowadza na rynek nowoczesną gamę olejów do pojazdów ciężarowych Rubia OPTIMA. Jednym z najnowszych produktów jest TotalEnergies Rubia Optima 3100 10W-40. W najbliższej przyszłości zastąpi on dotychczasowy olej Rubia 8900 10W-40.
Jakość nowego produktu została potwierdzona najnowszymi specyfikacjami: API CK-4, ACEA E8 i E11 jak również homologacjami konstruktorów Mercedes-Benz, Volvo, Mack i Cummins.
Nowe specyfikacje API CK-4, ACEA E8 i E11 znacząco zaostrzają wymagania jakościowe dla olejów silnikowych.
API CK-4 to najnowsza norma, która znacząco zaostrza wymagania jakościowe, w stosunku do poprzedniczki CJ-4 i poprawia kwestie odporności na utlenianie aż dwukrotnie, utraty lepkości na skutek ścinania i napowietrzania oleju, ochrony przed „zatruciem” katalizatora, blokowaniem DPF, zużyciem silnika, osadami na tłokach oraz wzrostu lepkości związanym ze zwiększoną ilością sadzy. Zastosowane bazy olejowe i dodatki muszą znacznie lepiej chronić silniki w najbardziej ekstremalnych warunkach użytkowania i dbać o niezawodność układów oczyszczania spalin. ACEA E8 i E11 to wydane w tym roku zaostrzone specyfikacje jakościowe, do odpowiednio ACEA E6 i E9. Nowe specyfikacje znacząco zwiększają wymagania co do utleniania oleju zgodnie z wymaganiami API CK-4 ale również podnoszą wymagania co do właściwości przeciwzużyciowych tulei i pierścieni (test Mack T12). Dodatkowo zaostrzono wymagania dla czystości tłoków, zapiekania pierścieni i szlamów w silników przy stosowaniu paliwa o podwyższonej ilości biokomponentów, które jest wymagane w Europie.
Aby spełnić powyższe wymagania w gamie produktów Rubia OPTIMA zastosowano zaawansowaną Technologię Inno-Boost. W składzie oleju użyto dodatków zawierających odpowiednią kombinację przeciwutleniaczy. Te aktywne cząsteczki hamują powstawanie rodników utleniania i utrzymują nienaruszone łańcuchy węglowodorowe. W rezultacie lepkość oleju silnikowego pozostaje stabilna i utrzymuje właściwości oleju przez dłuższy czas. Znacząco wpływa to na żywotność silnika, jego moc, czystość, zużycie paliwa oraz ochronę układu oczyszczania spalin.
Gama olejów Rubia Optima spełniająca normę API CK-4 to duży przeskok technologiczny w stosunku do starszych produktów z API CJ-4. Wprowadzane oleje są niezbędne dla najnowszych silników, ale nadają się także do starszych konstrukcji.
Dzięki specyfikacji API CK-4 + ACEA E8, E11 i najwyższej homologacji, Rubia Optima 3100 10W-40 ma bardzo szerokie zastosowanie. Spełniając zróżnicowane wymagania wielu producentów silników, nadaje się do zastosowania przy obsłudze całych flot najnowszych pojazdów ciężarowych. Skutecznie zastępuje także, sprawdzone środki smarne, np. bardzo popularny olej Rubia TIR 8900 10W-40.
Rubia Optima 3100 10W-40 to zupełnie nowy poziom jakościowy w porównaniu do aktualnie istniejącego oleju w gamie Rubia TIR 8900 10W-40 Nowy produkt spełnia: po pierwsze najnowsze specyfikacje jakościowe API CK-4, ACEA E8 i E11, po drugie wyśrubowane wymagania producentów OEM dotyczące maksymalnych interwałów między wymianami oleju zgodnie z instrukcjami obsługi technicznej.
Olej Rubia OPTIMA 3100 10W-40 jest szczególnie polecany do najnowszych silników Euro VI, VId. Są one montowane w większości międzynarodowych producentów silników do ciężarówek i autobusów, takich jak Mercedes Benz, Scania, MAN, Volvo, DAF, Iveco, Renault, Ford, itp. Produkt jest również jak najbardziej kompatybilny z silnikami starszych silników i układów oczyszczania spalin EURO IV i V.
Oto porównanie norm najnowszego oleju Rubia OPTIMA 3100 FE 10W-40 z poprzednikiem Rubia TIR 8900 10W-40:
*Spełnia wymagania
– Od wielu lat obserwujemy, znaną wcześniej z samochodów osobowych, tendencję do swoistego „downzisingu” silników ciężarowych. Silniki 16L zostają zastępowane przez 13L. Teraz nawet silniki 10,5L posiadają moce i moment obrotowy taki jak większe silniki poprzedniej generacji. Niestety powoduje to wzrost ich obciążenia termicznego i znaczący wzrost tendencji oleju do utleniania a tym samym stanowi wyzwanie dla producentów środków smarnych. Właśnie z tego powodu najnowsze konstrukcje mają tak wysokie wymagania wobec olejów. Spełnienie rygorystycznej i wymagającej normy API CK-4 czy ACEA E8 i E11 to wejście na nowy poziom jakościowy. Olej Rubia OPTIMA 3100 10W-40 pomaga realnie stosować maksymalne przebiegi pomiędzy wymianami bez uszczerbku dla żywotności silnika. Oleje te spełniając wymagania większości czołowych producentów samochodów ciężarowych, a także nadając się do starszych silników pokrywa zapotrzebowanie całych wielomarkowych flot, które sukcesywnie wymieniają swoje pojazdy na nowsze. – powiedział Andrzej Husiatyński z Działu Technicznego TotalEnergies Marketing Polska.
Komentarze