Oddział Ford Trucks w Niemczech ujawnił informacje na temat nowej wersji flagowego pojazdu tureckiego producenta – ciągnika siodłowego F-MAX. Pojazd otrzyma nowy układ kierowniczy oraz mocniejszy, a przy tym bardziej oszczędny silnik.
Nowy Ford F-MAX – co się zmieniło?
Najważniejsza zmiana w odświeżonym Fordzie F-MAX to nowy silnik Ecotorq, który będzie dostępny w najwyższej wersji katalogowej. Według Forda, zapewnia on moc 500 KM i moment obrotowy 2500 Nm. Pojazd będzie wyposażany w zmodernizowany układ hamowania silnikiem, który przekłada się na oszczędność paliwa do 5,5 procent w porównaniu do poprzedniej jednostki. Dodatkowo kierowca będzie mógł wybrać tryb ECO Plus, który zmniejsza moc silnika do 450 KM – w celu dostosowania trybu jazdy do warunków geograficznych pod kątem jak najniższego spalania. F-MAX będzie dostępny ze zbiornikiem paliwa o pojemności do 1350 litrów.
Nowy układ kierowniczy Forda F-MAX
W nowym Fordzie F-MAXie zastosowany zostanie elektrohydrauliczny układ kierowniczy, który ma poprawiać komfort jazdy i zmniejszać wysiłek potrzebny do sterowania kierownicą o 70 procent, względem poprzedniej konstrukcji. Co więcej, dostępne będą trzy tryby jazdy, pomiędzy którymi będzie można wybierać w zależności od warunków: tryb komfortowy, który wymaga od kierowcy najmniejszego wysiłku przy kierowaniu i najlepiej nadaje się do użytku w ruchu miejskim i manewrowania, tryb zrównoważony, który ma na celu zapewnienie optymalnego zachowania podczas kierowania i jest używany domyślnie oraz tryb stabilny, który najlepiej sprawdza się na długich dystansach, ma na celu stabilizację układu kierowniczego i zapewnienie braku wpływu minimalnych ruchów kierownicą na tor jazdy.
Ford F-MAX – zmiany wizualne
Po liftingu Ford F-MAX zyska nową, czarną osłonę chłodnicy oraz nową chromowaną listwę. Na elementach nadwozia, np. nadkolach i klamkach pojawią się pojawią się czarne akcenty. Progi drzwi otrzymają nowe okleiny. Pakiet zmian otrzyma nazwę “Luxury pack” i niewykluczone, że będzie dostępny tylko za dopłatą.
Ford otrzyma jednak także nowe reflektory LED, które mają lepiej oświetlać drogę. Zmianom ulegnie także system infotainment. Wyświetlacz dotykowy o przekątnej 7,2 cala będzie podawać więcej użytecznych dla kierowcy parametrów jazdy. Na liście wyposażenia (częściowo opcjonalnego) znajdą się nawigacja, funkcja zestawu głośnomówiącego, Android Auto oraz kompatybilność z Apple CarPlay i Bluetooth. Oświetlenie tablicy rozdzielczej i ekranów dotykowych zyska funkcję automatycznego przyciemniania z przełączaniem dzień/noc w sześciu trybach.
Tak zwana technologia ConnecTruck umożliwi bezprzewodową aktualizację oprogramowania i zdalny monitoring. W przypadku nieprzewidzianych usterek dostępna będzie zdalna diagnostyka – pojazd będzie łączył się z call center dealera.
Komentarze