Urząd Miasta Rzeszowa zdecydował się na zakup kolejnych autobusów elektrycznych marki Solaris. Władze miasta podpisały właśnie umowę na sześć sztuk Urbino 9 LE electric. Wartość kontraktu, który poza dostarczeniem pojazdów obejmuje także infrastrukturę do ładowania, wynosi ponad 20 mln zł.
Władze miasta Rzeszowa zamówiły właśnie sześć 9-metrowych, niskowejściowych autobusów elektrycznych Solaris Urbino. Solaris, wraz z autobusami, zaproponował miastu pełen pakiet rozwiązań z zakresu elektromobilności „pod klucz”. Kontrakt obejmuje więc także część inwestycyjną, która zakłada zaprojektowanie i wybudowanie infrastruktury do ładowania pojazdów. To nie pierwsze zeroemisyjne autobusy marki Solaris w Rzeszowie. Zamówione Urbino 9 LE electric jeszcze w tym roku dołączą do 10 sztuk w wersji 12-metrowej, które obsługują linie miejskie już od 2019 roku.
– Zakup autobusów zeroemisyjnych świetnie wpisuje się w politykę miasta neutralnego klimatycznie. Teraz podpisaliśmy umowę na zakup sześciu elektryków, ale już myślimy o tym, by kolejnymi pojazdami naszej komunikacji publicznej były autobusy wodorowe – mówił Konrad Fijołek, Prezydent Rzeszowa.
– Cieszymy się, że kolejne autobusy marki Solaris zasilą tabor miejski Rzeszowa. Mamy nadzieję, że dostarczając miastom zeroemisyjne pojazdy, ale także oferując gotowe rozwiązania z zakresu infrastruktury ładowania, ułatwiamy miastom „zieloną transformację” i realnie wpływamy na jakość życia mieszkańców – powiedział Krzysztof Musiał, Dyrektor Sprzedaży Regionu Południowo-Wschodniego Solaris Bus & Coach Sp. z o.o.
Urbino 9 LE electric wyposażone będą w elektryczny silnik centralny i zestaw baterii Solaris High Energy o łącznej pojemności 280 kWh. Autobusy, poza standardowym systemem plug-in, będą wyposażone w szyny zamontowane na dachach pojazdów. Urządzenia posłużą do ładowania autobusów za pomocą pantografów odwróconych. Zamówiony model, dzięki swoim kompaktowym rozmiarom, doskonale sprawdza się w dużych aglomeracjach, sprawnie poruszając się m.in. po zatłoczonych i ciasnych przestrzeniach miejskich. Jednocześnie, mimo swoich niewielkich gabarytów, pojazd oferuje znaczną liczbę miejsc siedzących, z których większość jest zwrócona w kierunku jazdy. Autobusy na swój pokład będą mogły zabrać jednocześnie aż 65 pasażerów.
Solaris to jeden z europejskich liderów w zakresie rozwiązań e-mobility. Elektryczne autobusy marki są już obecne na ulicach 52 polskich miast, w łącznej liczbie ponad 600 sztuk.
Komentarze