Autobusy Solaris będą diagnozowane i naprawiane zdalnie

1 czerwca 2023, 10:16

Firma Solaris Bus & Coach rozwija swoją współpracę z Transition Technologies PSC (TT PSC) – globalnym integratorem rozwiązań IT. W ramach współpracy firmy wdrożyły innowacyjny system umożliwiający m.in. przeprowadzanie napraw i przeglądów na odległość. Jak działa ten system?

serwis AR
Rysunek: Kontrola izolacji w rozwiązaniu SkillWorx na urządzeniu RealWear HMT-1 z etykietami AR zakotwiczonymi w fizycznym elemencie wyposażenia autobusu.

Rozwiązanie oparte na rozszerzonej rzeczywistości (AR) pozwala ekspertom na zdalny dostęp do pojazdu w przypadku awarii czy podczas serwisu. Dzięki temu w dowolnym momencie można wykorzystać ich wiedzę i doświadczenie podczas wsparcia posprzedażowego dla przewoźników i autoryzowanych stacji serwisowych w całej Europie.

– Chcemy rozwijać się w sposób coraz bardziej zrównoważony, inwestując w e-mobilność, czysty i bezpieczny transport wspierając tym samym tworzenie się nowoczesnych, zielonych miast, w których publiczny transport jest zeroemisyjny i przyjazny środowisku. Wyzwaniem jest m.in. zapewnienie sprawnego serwisu i obsługi posprzedażowej nowej generacji pojazdów, a odpowiedzią rozwiązania technologiczne, które w naszym przypadku skróciły czas napraw autobusów elektrycznych, przyspieszyły diagnostykę, umożliwiły zdalne naprawy, konserwację pojazdów i usprawniły zarządzanie serwisami w Europie – mówi Jakub Jóźwiak, Dyrektor After Sales w Solaris Bus & Coach.

Możliwości technologii AR w branży serwisowej

TT PSC dostarcza pracownikom i partnerom firmy Solaris technologię umożliwiającą nowe podejście do przeglądów, serwisowania i utrzymania ruchu. Serwisant wyposażony jest w okulary (RealWear HMT-1 oraz Navigator 500) z wbudowanym tabletem, obsługą głosową oraz oprogramowaniem SkillWorx.

Gdy pracownik musi naprawić usterkę lub przeprowadzić inspekcję, przesyła do centralnego warsztatu nagranie rejestrowane w czasie rzeczywistym z perspektywy pierwszej osoby. Na żywo, na przekazywanym strumieniu wideo, osadzone są etykiety AR, tak jakby należały one do podzespołów naprawianego pojazdu. Pracownik może korzystać też z komunikacji głosowej, kontaktując się z warsztatem centralnym, gdzie od razu otrzyma wsparcie techniczne w postaci obrazów, dokumentów oraz instrukcji przesłanych do urządzenia, zakotwiczonych w przestrzeni i wyświetlanych na ekranie okularów.

– Nowoczesne technologie wspierają firmy w coraz to nowych zadaniach i obszarach, przynosząc nie tylko wymierne efekty biznesowe, ale często także środowiskowe. W XXI wieku innowacyjność powinna być wpisana w DNA każdej firmy, która chce się rozwijać i być konkurencyjna. W cyfrowym wyścigu wygrają bowiem ci, którzy nie boją się przecierać szlaków technologiom, a te odpowiednio wdrożone pozytywnie wpłyną na organizacje – mówi Adam Gąsiorek, CTO w TT PSC.

Pilotażowy program wykorzystujący rozwiązania AR jest wdrażany w wybranych lokalizacjach Solarisa. W planach jest rozszerzenie go na kolejne rynki.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!