InPost zamówił 600 elektrycznych busów. Jaką markę wybrała polska firma kurierska?

28 września 2023, 15:47

InPost zacieśniaja współpracę przy kolejnych kontraktach na dostawę w pełni elektrycznych samochodów dostawczych. Firma podpisała kontrakt na dostawę 600 najpopularniejszych samochodów dostawczych napędzanych energią elektryczną w Polsce.

600 elektrycznych Fordów Transit trafi do floty InPost

Wraz z transformacją rynku motoryzacyjnego na samochody zelektryfikowane, Ford wykorzystuje szanse na wspólne działania z innymi znaczącymi podmiotami. Potwierdzeniem tego są kontrakty na dostawę 600 elektrycznych samochodów dostawczych Ford E-Transit dla InPost, wiodącej firmy logistycznej w Polsce.

Kontrakty na 600 elektrycznych samochodów dostawczych to nie tylko znakomita wiadomość dla Forda i InPostu, ale także wyraźny sygnał, że elektromobilność jest przyszłością transportu. Ford w Europie chce do 2035 roku być producentem samochodów neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla. Do 2030 roku dwie trzecie sprzedaży pojazdów użytkowych mają stanowić wersje elektryczne albo hybrydowe plug-in. W parze z planami idą także inwestycji – Ford do 2026 roku zainwestuje ponad 50 miliardów dolarów w samochody elektryczne na całym świecie. To największa transformacja w 120-letniej historii Forda. Sieć ładowania BlueOval już teraz ma 450 000 punktów ładowania w całej Europie, a ich liczba dynamicznie rośnie.
InPost przekroczył właśnie imponujący próg 1 000 samochodów elektrycznych we flocie, a także zainstalował już ponad 400 stacji ładowania samochodów elektrycznych we współpracy z GreenWay. Inwestycja dotyczy zarówno sieci ładowarek na terenie oddziałów firmy, jak i publicznie dostępnych ładowarek w pobliżu sieci urządzeń Paczkomat. Celem obu firm jest obniżenie kosztów przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności prowadzonej działalności, a także zmniejszanie emisji dwutlenku węgla będące częścią szeroko zakrojonych działań dekarbonizacyjnych.

Jakie samochody wybrał InPost?

Dostarczane samochody to E-Transity w wersji nadwozia L3 o mocy maksymalnej 184 KM i pojemności użytkowej akumulatorów 67 kWh. Zamówione pojazdy zapewniają rozwiązania, które wyróżniają model na tle konkurentów. To m.in. dostępne w standardzie podgrzewane fotele, czujniki parkowania, automatyczna klimatyzacja czy kamera 360 stopni. Funkcje samochodu obsługuje się za pomocą 12-calowego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC4, a lista systemów asystujących kierowcy jest długa i zawiera m.in. tempomat czy system zapobiegania kolizjom z funkcją automatycznego hamowania. Dzięki wielu zaawansowanym rozwiązaniom E-Transit jest zdecydowanym liderem segmentu elektrycznych samochodów dostawczych w Polsce.

Ford Pro obecnie ma w swojej ofercie w pełni elektrycznego E-Transita, ale wkrótce dołączą do niego kolejne modele – E-Transit Custom i E-Transit Courier. Tym samym marka będzie posiadała gamę elektrycznych samochodów dostawczych każdej wielkości, które pozwolą klientom wyróżnić się na drodze i zmaksymalizować wydajność prowadzonej działalności dzięki usłudze FordLIIVE.

– Jesteśmy zaangażowani w tworzenie ekologicznej przyszłości, która jest bardziej wydajna i zrównoważona. Nasza współpraca z InPost, jednym z najbardziej innowacyjnych dostawców usług logistycznych, jest kamieniem milowym na naszej drodze do transformacji w kierunku elektromobilności. To jedno z największych wyzwań w już ponad 120-letniej historii Forda, ale jesteśmy na nie doskonale przygotowani – powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!