Na rozpoczynających się dzisiaj targach TransLogistica swoje produkty prezentuje firma Silny&Salamon. W ich ofercie znajdują się rozmaite plomby i inne zabezpieczenia towaru. Jakie technologie stosowane są przy tworzeniu skutecznych zabezpieczeń?
Kwestia zabezpieczania ładunków na czas transportu
Zapewnienie bezpieczeństwa w transporcie to jedno z głównych wyzwań, z którymi boryka się branża TSL. Rozwiązania cyfrowe stanowią dziś najwyższy poziom zabezpieczeń, który zapewnia efektywność transportu i optymalizację pozostałych elementów łańcucha dostaw. Umiejętność zastosowania nowych technologii, ale i sprawdzonych zabezpieczeń, staje się optymalnym pakietem dla firm zmierzających z duchem czasu.
Branża transportowa mierzy się z wieloma trudnościami, gdzie główne z nich to kradzieże ładunków, niedobór zawodowych kierowców, a także rosnące ceny paliw. Z pomocą w rozwiązaniu pierwszej przychodzą dziś nowe technologie, które prezentowane będą już od 7 do 9 listopada w Centrum EXPO XXI w Warszawie, m.in. na stoisku Silny&Salamon.
– Przybliżymy branży transportowej ofertę zabezpieczeń od zaawansowanych technologicznie po klasyczne, dostosowanych do różnych wyzwań. Przedstawimy także nowość – jednorazową plombę elektroniczną typu high security FLETESEAL®, która zapewnia pełną kontrolę nad przesyłkami w całym łańcuchu dostaw. Chroni ona różne formy ładunku w transporcie, kontenery morskie, naczepy, ciężarówki, przyczepy i wagony kolejowe – zapowiada Katarzyna Bieńkowska, prezes zarządu Silny&Salamon.
Bezpieczeństwo w transporcie na najwyższym poziomie
Zabezpieczenia w transporcie drogowym, szczególnie wielostopniowe i zaawansowane, umożliwiają monitoring ładunku, by w czasie rzeczywistym wykryć próby kradzieży lub uszkodzenia.
– Plomba FLETESEAL®, która działa w systemie “door-to-door”, czyli od momentu nadania przesyłki do jej dostarczenia, łączy w sobie 4 podstawowe funkcje: standardowej plomby kablowej typu High Security zgodnej z normą ISO17712-2013, lokalizatora GPS, alarmu GSM 4G, który wysyła natychmiastowe powiadomienia z danymi GPS, datą i czasem zdarzenia, a także narzędzia ryglującego do drzwi ładunkowych – mówi o nowości Katarzyna Bieńkowska.
Atutem urządzenia jest również łatwa konfiguracja, gotowość do pracy tuż po jego aktywacji, a także szeroki zakres temperatur od -40°C do +65°C, w których działa. Co ważne, dzięki zgodności z normą ISO 17712-2013, może stanowić dowód w sprawie dla nadawcy, spedytora, przewoźnika, odbiorcy czy firmy ubezpieczeniowej. Innym cieszącym się dużą popularnością, nowoczesnym rozwiązaniem, które wykorzystuje fale radiowe w śledzeniu ładunków i zapobieganiu kradzieży w transporcie, są zabezpieczenia oparte na technologii RFID. O nich również będzie można porozmawiać na ze specjalistami spółki córki, ISS RFID.
Wiedza i doświadczenie w zabezpieczaniu
Wprowadzenie cyfryzacji w zabezpieczaniu transportu pozwala zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa ładunków, a dostarczane dane dodatkowo optymalizować transport, co obniża koszty i zwiększa efektywność dostaw. By jednak zaprojektować dobrze zabezpieczony łańcuch dostaw, poza otwartością na wdrażanie nowych technologii, niezbędna jest umiejętność ich integrowania z klasycznymi rozwiązaniami, takimi jak plomby linkowe czy kontenerowe, które sprawdzają się w środkach transportu, magazynach, pojemnikach i beczkach. Tradycyjne plomby wyposażone w mechanizmy zabezpieczające dają poczucie pewności, że towary i miejsca są chronione przed manipulacją, nieuprawnionym wejściem czy kradzieżą.
Warto sięgnąć po wiedzę ekspercką i odwiedzić stoisko T3 w hali 3 na Targach TransLogistica, gdzie specjaliści pomogą dopasować optymalny do potrzeb poziom zabezpieczeń.
Komentarze