Rocznica programu środowiskowego GoGreen

13 czerwca 2013, 10:56

Dokładnie pięć lat temu Deutsche Post DHL, światowa grupa pocztowa i logistyczna, oficjalnie uruchomiła program GoGreen i stała się pierwszą firmą logistyczną na świecie, która ustanowiła mierzalny cel w zakresie ochrony klimatu.

Deutsche Post DHL dba o środowisko

Do roku 2020 Grupa zamierza zmniejszyć emisję CO2 o 30% w porównaniu do poziomu wyjściowego z roku 2007. Program środowiskowy GoGreen to stały element strategii firmy, a wyniki powiązanych działań znajdują odzwierciedlenie w takich obszarach jak zmniejszenie zużycia energii, papieru i paliwa, a także inwestycje w innowacyjne technologie.

Jednocześnie Deutsche Post DHL zapewnia klientom szeroki wybór opcji wysyłek przyjaznych dla środowiska oraz możliwości uzyskania porad w zakresie wydajności energetycznej. Z kolei klienci mogą korzystać z oszczędności CO2, aby zmniejszyć swój własny ślad węglowy. Popyt na ekologiczne produkty i usługi rośnie nieprzerwanie od lat: W 2012 r. wysłano ponad 2,4 mld przesyłek GoGreen i skompensowano dla klientów około 180 000 ton CO2 – to około 30% więcej niż w 2011 r. i ponad trzy razy tyle, co w 2009 r, kiedy w sumie wysłano 704 mln przesyłek.

W ramach Światowego Dnia Środowiska, który jest obchodzony pod auspicjami ONZ co roku 5 czerwca, pracownicy Deutsche Post DHL również w tym roku biorą udział w wielu projektach. W Chinach, Gwatemali i Stanach Zjednoczonych sadzą oni drzewa. W Niemczech niektórzy z nich podjęli świadomą decyzję, by przestać korzystać z samochodów. W Anglii pracownicy rozpoczęli "Zielony Tydzień", w trakcie którego współpracownicy będą codziennie informowani o sposobach oszczędzania energii, recyklingu oraz rozsądnego wykorzystania żywności. W Azji zgasną światła w domach towarowych, a pracownicy w Ameryce Łacińskiej wyłączą klimatyzację w ramach oszczędzania energii.

Grupa powiązała wszystkie działania na rzecz środowiska i ochrony klimatu z programem GoGreen, który rozpoczął się w 2008 r. Wówczas firma zaczęła korzystać z biopaliw i ciężarówek z napędem hybrydowym. W 2010 r. wprowadzono do obsługi dostaw pierwsze samochody elektryczne. Obecnie około 8500 samochodów z floty Deutsche Post DHL korzysta z alternatywnych napędów lub przeszło modyfikacje aerodynamiczne lub związane z silnikami elektrycznymi. Od 2011 r. na nowojorskim Manhattanie jeździ w sumie 80 samochodów z napędem hybrydowym i elektrycznym, a firma właśnie ogłosiła wraz z niemieckim Ministerstwem Środowiska plan obejmujący oferowanie dostaw bez emisji  dwutlenku węgla w Bonn, siedzibie firmy. W ramach tego unikalnego projektu 140 pojazdów elektrycznych zapewni dostawy listów i paczek w Bonn i okolicach o zerowej emisji dwutlenku węgla, ciche i pozwalające oszczędzić paliwo.

Firma zobowiązała się także do oszczędzania zasobów w swoich budynkach i innych obiektach: około 42% całości zapotrzebowania na energię poszczególnych budynków pokrywane jest ze źródeł odnawialnych. Na przykład temperatura w centrali Grupy regulowana jest dzięki wodom podziemnym z pobliskiego Renu a zużycie energii Post Tower jest około jednej trzeciej niższa niż w przypadku konwencjonalnie zbudowanego budynku wielopiętrowego. Również oddziały firmy wykorzystują przyjazną dla środowiska technologię budowania, na przykład europejski węzeł transportowy w Lipsku. Tutaj panele słoneczne oraz blokowa elektrociepłownia wytwarzają zieloną energię.
Deutsche Post DHL szybko zmierza w kierunku osiągnięcia celu, jakim jest redukcja emisji CO2 w całej Grupie – także w zakresie usług transportowych świadczonych przez podwykonawców – o 30% do roku 2020. Do roku 2012 wydajność poprawiła się o 16% w porównaniu z poziomem z roku 2007. Jednakże osiągnięcie tego ambitnego celu środowiskowego do roku 2020 będzie wymagało niższych emisji CO2 u podwykonawców, którzy świadczą usługi transportowe – emisje te stanowią największą część mierzonych emisji Grupy. Z tego powodu Deutsche Post DHL nawiązało w 2012 r. współpracę z innymi wiodącymi firmami transportowymi i logistycznymi w celu wdrożenia inicjatywy pod nazwą Green Freight Europe, która została stworzona z myślą, by zwiększyć zrównoważenie transportu lądowego w Europie.

Deutsche Post DHL już od siedmiu lat oblicza swój ślad węglowy. W 2009 r. wprowadziło także w całej Grupie system księgowania i kontroli węgla, który został zintegrowany z działem księgowości. To pozwala budować precyzyjne zestawienia dotyczące emisji CO2, dzięki czemu można wprowadzić usprawnienia w zachowaniu kierowców i planowaniu tras – co z kolei pozwala osiągnąć cel na 2020 r.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!