Tej wiosny oferta Drabpolu w tym zakresie powiększyła się klimatyzator hydrauliczny, połączony z obiegiem wody, przeznaczony do klimatyzowania kabiny kierowcy. Polska premiera urządzenia odbyła się na targach Autostrada w Kielcach.
Nowy system klimatyzacji składa się z dwóch komponentów:
- ze sprężarki ze zintegrowanym napędem hydraulicznym oraz skraplacza – posiada zamknięty obwód czynnika chłodniczego, który jest napełniony fabrycznie, co sprawia, że jest komponentem bezobsługowym,
-
z wymienników ciepła ogrzewania oraz parownika – są połączone z klimatyzacją kabiny kierowcy, schładzanie (wymiana pomiędzy dwoma komponentami) ma miejsce w osobnym obiegu glikolowo-wodnym.
Cały system zaprojektowany jest w taki sposób, aby był wydajny i odporny na wstrząsy, co sprawia, że może być łatwo wbudowany w pojazdach terenowych.Fabrycznie zamknięty obwód czynnika chłodniczego gwarantuje, że serwis oraz konserwacja są proste, ponieważ fabrycznie napełniony komponent może być wymieniany jako całość. Dodatkową korzyścią jest mniejsza ilość czynnika chłodniczego w porównaniu z systemami tradycyjnymi. Do wymiany nie jest wymagany wykwalifikowany personel, stąd koszty serwisu są również zredukowane.
Hydrauliczny napęd jest łatwy do podłączenia i redukuje przestrzeń komory silnika. Nie wymaga specjalistycznego uchwytu sprężarki i zapobiega przegrzewaniu silnika, gdyż skraplacz nie obciąża dodatkowo systemu.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
87.116.227.*, 18 czerwca 2013, 9:18 0 0
nikt nie pisze jakie jest zapotrzebowanie mocy przy pracy na postoju?
Odpowiedz