Ponad 100 autobusów elektrycznych trafi do Mediolanu

22 grudnia 2023, 8:25

Solaris Bus & Coach wygrał kolejne zamówienie na dostawę autobusów elektrycznych do Mediolanu. Tym razem do włoskiej metropolii trafi 105 sztuk autobusów elektrycznych Urbino 18 electric. Tym samym ATM Milano stał się jednym z największych odbiorców bezemisyjnych pojazdów marki Solaris. Dostawy 105 sztuk przegubowych elektrycznych Solarisów rozpoczną się w połowie 2025 roku.

autobus solaris

Aż 105 przegubowych autobusów elektrycznych Solaris Urbino 18 electric zamówił włoski przewoźnik ATM Milano. To kolejne zamówienie, które napłynęło z Mediolanu. Współpraca Solarisa i ATM Milano rozpoczęła się w 2014 roku. Od tego czasu przewoźnik zamówił u producenta łącznie blisko 500 pojazdów. Co ciekawe, od 2018 Solaris dostarcza do Mediolanu wyłącznie pojazdy z napędem bezemisyjnym.

– Autobusy elektryczne Solaris są już stałym elementem pejzażu europejskich miast, każdego dnia wypełniając swoją misję bezemisyjnej mobilności. Przykład Mediolanu, który tak dynamicznie inwestuje w zrównoważony transport, jest imponujący. Cieszę się, że jesteśmy partnerem miasta w tej zmianie – powiedział Javier Iriarte, Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach sp. z o.o.

Przedmiotem najnowszego zamówienia ATM Milano jest model Urbino 18 electric. Przegubowy elektryczny Solaris zostanie wyposażony w baterie typu High Energy o łącznej pojemności 700 kWh. Tak jak dostarczone już wcześniej do Mediolanu autobusy elektryczne producenta, i nowo zamówione modele będą ładowane zarówno poprzez wtyczkę plug-in, jak i pantograf. Dzięki zoptymalizowanemu wykorzystaniu infrastruktury miejskiej, autobusy będą regularnie korzystały z ładowarek na trasie przejazdu, co zagwarantuje im praktycznie nieograniczony całodzienny zasięg.

Marka Solaris umacnia swą pozycję na rynku włoskim, zwłaszcza w obszarze pojazdów bateryjnych i wodorowych. Tylko w tym roku producent podpisał kontrakty między innymi na dostawy 98 elektrycznych Urbino do Cagliari i 90 autobusów wodorowych do Wenecji. Solaris zrealizuje także największe dotychczas europejskie zamówienie na autobusy wodorowe i wyprodukuje aż 130 pojazdów napędzanych wodorem dla Bolonii.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

ITD poniekąd też ludzie, 2 stycznia 2024, 10:36 0 0

Normalna sprawa . Na drodze trzeba się jakoś ratować żeby nie zakorkować drogi i zjechać na bazę do naprawy . A zestaw ma 10 kół więc praktycznie brak hamulca na jednym kole jest niezauważalny , Jak miałem 126p to dobrze hamowało mi tylko jedno koło i nieraz trzeba się było ręcznym posiłkować . Ale to było "za polski" . teraz "za unii" wszyscy na hasło "bezpieczeństwo" dostają Stalinowskiego p[wulg.]a .(Stalin w imię "bezpieczeństwa" wymordował 6mln swoich - ruskich , i kilka milionów "nie ruskich" )

Odpowiedz