Wielu użytkowników kamperów dostrzega niedoskonałości zawieszenia swoich pojazdów. Jednym z popularnych sposobów na poprawę właściwości jezdnych jest montaż miechów powietrznych. Bilstein omawia zalety i wady tego rozwiązania.
Bilstein B6 czy zawieszenie pneumatyczne?
Najczęściej stosowanym rozwiązaniem podczas modyfikacji zawieszenia kamperów jest montaż miechów powietrznych do tylnego zawieszenia. Najpopularniejszy sposób przeróbki to pozostawienie seryjnych sprężyn, resorów piórowych oraz amortyzatorów. Miechy montuje się dodatkowo, obok odbojów. Takie rozwiązanie zwiększa zdolności pojazdu do przyjmowania dodatkowego obciążenia, umożliwia wypoziomowanie go zarówno podczas jazdy jak też na postoju, lecz niekoniecznie wpływa pozytywnie na właściwości jezdne. Dodatkowym minusem jest zwiększenie masy kampera, który oprócz miechów musi otrzymać jeszcze instalację pneumatyczną z pompą ciśnienia.
Alternatywa dla miechów?
Amortyzatory Bilstein B6 Camper i Camper Advance to rozwiązanie alternatywne. Utrzymują ono zawieszenie w optymalnym zakresie pracy oraz zapewniają sporą siłę tłumienia.
Bilstein B6 Camper czy Camper Advanced gwarantuje szybki montaż, gdyż sprowadza się wyłącznie do wymiany amortyzatorów. Dodatkowo amortyzatory z obu serii Camper nie wymagają okresowej konserwacji.
Najważniejszą zaletą zastosowania amortyzatorów Bilstein B6 Camper Advanced jest wyczuwalna poprawa właściwości jezdnych, co w przypadku takiego pojazdu jak kamper jest niezwykle trudne do osiągnięcia. Wyzwaniem jest jednakowo spora masa samochodu – bardzo często graniczna – oraz wysoko położony środek ciężkości.
Jedno nie wyklucza drugiego
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby amortyzatory Bilstein B6 Camper czy Camper Advanced montować razem z miechami powietrznymi. Auta, które już są wyposażone w miechy można doposażyć w serię Camper i odwrotnie samochód z amortyzatorami Bilstein można doposażyć w miechy.
Komentarze