Pierwszy Sprinter nowej generacji opuścił fabrykę

, 5 lipca 2013, 10:54

W Düsseldorfie odbyła się uroczysta ceremonia uruchomienia seryjnej produkcji nowej generacji Sprintera. Pojazd oferuje pięć systemów bezpieczeństwa, spełnia normę emisji Euro VI, a jego zużycie paliwa wynosi nawet 6,3 l/100 km.

Nim pierwszy seryjny egzemplarz nowego Sprintera zjechał z taśm produkcyjnych fabryki w Düsseldorfie, prototypy pokonały ponad 8 mln km jazd testowych, a Mercedes zainwestował 25 mln euro w rozwój zakładów w Düsseldorfie oraz Ludwigsfelde.

– „Nowy Mercedes-Benz Sprinter po raz kolejny pozwolił nam podnieść poprzeczkę w segmencie aut dostawczych. Reprezentowany przez niego poziom bezpieczeństwa, wydajności i jakości jest nieosiągalny dla innych modeli w klasie. Nowy Sprinter to model globalny i bardzo się cieszę, że możemy wszyscy kontynuować historię jego sukcesu.” – powiedział Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans.

– „To wyjątkowy dzień dla naszego zakładu. Wszyscy ciężko pracowaliśmy, przygotowując się do rozpoczęcia seryjnej produkcji nowego Sprintera. Mamy zmotywowany i wykwalifikowany zespół, którego członkowie są bardzo zaangażowani w swoje zadania. Dziękuję za wasze poświęcenie i życzę nam wszystkim wspaniałego sukcesu!” – oświadczył Martin Kelterer, dyrektor fabryki.

Z tych względów uruchomieniu produkcji seryjnej nowego modelu towarzyszyła uroczysta ceremonia, w której uczestniczyli:, dr Sascha Paasche, szef inżynierów Mercedes-Benz Vans, Rainer Ruess, szef produkcji Mercedes-Benz Vans, oraz Martin Kelterer, dyrektor fabryki Mercedes-Benz w Düsseldorfie.

Historia Sprintera

Pojazd zadebiutował w 1995 roku. Wtedy Mercedes-Benz jako pierwszy producent zamontował system ABS w aucie dostawczym. Kolejną nowością było wprowadzenie układu ESP w roku 2002. Cztery lata później przekształcono go w ADAPTIVE ESP.

W ciągu minionych 18 lat znalazł on na całym świecie około 2,5 mln nabywców. Poza zakładami w Düsseldorfie i Ludwigsfelde w Niemczech jest on wytwarzany także w Charleston w Karolinie Południowej, González Catan (Argentyna) i Fuzhou (Chiny). Przygotowania do montażu Sprintera Classic trwają także w fabryce GAZ w Niżnym Nowogrodzie.
 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!