Wywiady ciężarówkowe: Iveco Poland

, 8 lipca 2013, 9:35

Który samochód ciężarowy warto kupić? Co obejmuje jego gwarancja? Jak obniżyć koszty serwisu? Odpowiedzi na te i inne ważne pytania będziemy prezentować w ramach nowego cyklu wywiadów z przedstawicielami producentów pojazdów. Jako pierwszy na nasze pytania odpowiedział Michał Fersten, Marketing & Product Manager Iveco Poland.

Michał Fersten Iveco PolandIle czasu trwa gwarancja pojazdu, co obejmuje, czy są to umowy standardowe czy raczej indywidualne ustalenia?

Nasz flagowy ciągnik siodłowy Stralis Hi-Way ma pełną gwarancję w pierwszym roku użytkowania, gwarancję na układ napędowy w drugim i trzecim roku, z czego tylko w trzecim z limitem 450 tys km. Dodatkowo pojazdy te są objęte 5-cio letnią gwarancją na turbosprężarkę z limitem 700 tys. km. Podwozia Stralis mają gwarancję na układ napędowy tylko w drugim roku. Pojazdy Daily są objęte 2-letnią gwarancją, z limitem 200 tys. km w drugim roku. EuroCargo i Trakker posiadają roczną gwarancję na cały pojazd oraz gwarancję na układ napędowy w drugim roku z limitem 200 tys. km. Dodatkowo do każdego pojazdu można dokupić Kontrakt Planowej Obsługi, czy Rozszerzoną Gwarancję.

Czy warunki obsługi posprzedażowej negocjowane są indywidualnie z klientami, jeszcze przed decyzją o zakupie?

Tak, zawsze rozmowy na temat obsługi posprzedażnej prowadzimy z Klientami przed zakupem pojazdów. Coraz częściej widzimy, że Klienci poszukują dodatkowej gwarancji na pojazd, gdyż chcą mieć jak najbardziej przewidywalne koszty użytkowania. Szkolimy w tym zakresie handlowców, aby dopasowywali naszą ofertę dokładnie do potrzeb Klienta. Dział handlowy coraz częściej oferuje Rozszerzoną Gwarancję np. 3-letnią na cały pojazd w cenie nowego pojazdu.

Czy pakiety usług serwisowych dla flot już jeżdżących znacząco różnią się od pakietów oferowanych dla nowych aut?

Nie, różnice nie są wielkie. Kontrakty Planowej Obsługi i Rozszerzone Gwarancje wprowadziliśmy w Polsce ok. 10 lat temu. Mamy już w tym doświadczenie, ale wprowadzamy intensywne szkolenia handlowców w celu znacznego zwiększenia ich sprzedaży. Natomiast standardowa oferta gwarancyjna w naszych nowych pojazdach jest coraz szersza, tak więc ceny rozszerzeń tym samym odpowiednio obniżamy.

Iveco Stralis - wnętrzeCzy firma organizuje ogólnopolskie promocje serwisowe?

Tak, rokrocznie prowadzimy tzw. Iveco Days, podczas których oferujemy 12 promocyjnych pakietów serwisowych obejmujących części zamienne wraz z montażem ustalone na stałym poziomie cenowym w całej Polsce. Widzimy również, że nasi Klienci porównują ceny przeglądów i typowych usług serwisowych z innymi markami i oczekują na nie konkurencyjnych cen. Strategia naszych działań ma na celu oferowanie pojazdów z najmniejszym możliwym TCO, czyli Całkowitym Kosztem Posiadania i Użytkowania. Tak więc pracujemy zawsze nad konkurencyjnością naszych usług w serwisie.

Czy serwisy firmy oferują jedynie części z oryginalnego montażu czy też ma w swojej ofercie części regenerowane czy też zamienniki (tzw. marek własnych)?

Na tą chwilę Iveco oferuje wyłącznie…czytaj dalej


Iveco TrakkerCzy serwisy firmy oferują jedynie części z oryginalnego montażu czy też ma w swojej ofercie części regenerowane czy też zamienniki (tzw. marek własnych)?

Na tą chwilę Iveco oferuje wyłącznie części oryginale. W ciągu najbliższych miesięcy oferta poszerzona zostanie o części regenerowane.

Jakie nowoczesne usługi/programy zarządzania flotą oferuje firma i co można dzięki nim zyskać?

Dobrym przykładem są usługi telematyczne IVECONNECT.  Wspierają one kierowcę w oszczędnej i skutecznej jeździe. Więcej o IVECONNECT.

Jak rozwija się sieć autoryzowanych serwisów? Czy tworzone są nowe punkty czy też do sieci włączane są warsztaty dotychczas istniejące (wcześniej niezależne) po spełnieniu określonych warunków?

W związku z wchodzącymi w życie z dniem 1. czerwca 2013 roku zmianami w prawie Unii Europejskiej dotyczącymi sprzedaży pojazdów silnikowych oraz części zamiennych do tych pojazdów, IVECO Poland zadecydowało o przebudowie struktury Sieci Dystrybucyjnej Iveco na terenie Polski.
Zmiany w strukturze Sieci Dystrybucyjnej będą polegały na wprowadzeniu dwupoziomowego modelu sieci. W ramach pierwszego poziomu Iveco Daily nowestruktury sieci dystrybucyjnej będą pozycjonowani Dystrybutorzy Iveco („Dealer  Główny”) prowadzący działalność w pełnym zakresie dystrybucji, tzn. prowadzący sprzedaż pojazdów oraz sprzedaż części zamiennych i serwis pojazdów – zdefiniowani w ramach selektywnego modelu dystrybucji opartego na Kryteriach Jakościowych. Dystrybutorzy znajdujący się na pierwszym poziomie sieci zawrą bezpośrednie Umowy Dystrybucyjne z IVECO Poland.

Drugi poziom sieci Iveco będą tworzyli Sub-Dystrybutorzy oraz Autoryzowane Warsztaty prowadzące działalność jedynie w częściowym zakresie, tj. sprzedaż części zamiennych oraz serwis pojazdów. Sub-Dystrybutorzy oraz Autoryzowane Warsztaty znajdujące się na drugim poziomie struktury będą przynależeć do sieci Iveco poprzez kontrakty Sub-Dystrybutorskie zawarte z jednym z Dealerów Głównych, odpowiedzialnym za obszar, na którym dany Sub-Dystrybutor lub Warsztat prowadzi działalność biznesową.
Mając na uwadze aktualny model sieci dystrybucyjnej wszystkie dotychczasowe niezależne Autoryzowane Warsztaty jak i nowe punkty starające się o autoryzowaną przynależność serwisową do sieci Iveco będą w strukturze prawnie związane Umową Dystrybucyjną z Dealer Głównym przy pełnej weryfikacji i akceptacji Iveco Poland.

Iveco EurocargoCzy w ofercie producenta już teraz znajdują się pojazdy z silnikami spełniającymi normę emisji spalin Euro6?

W chwili obecnej posiadamy w swojej ofercie jednostki EURO VI w najcięższej klasie produktów od 19 do 44 ton dopuszczalnej masy całkowitej (DMC). Naszym flagowym modelem w tym segmencie jest STALIS HI-WAY – wyróżniony międzynarodowym tytułem „Najlepsza Ciężarówka Roku 2013” (Truck of the Year). Tytuł zwycięzcy zawdzięcza właśnie jednostkom silnikowym spełniającym normę emisji spalin Euro VI.

Zastosowany  układ redukcji spalin HI-eSCR (wysoko efektywny układ redukcji katalitycznej) po raz pierwszy oparty jest tylko na jednym systemie oczyszczania spalin SCR. Brak powszechnie wykorzystywanego u konkurencji systemu EGR zaowocował  zmniejszeniem masy silnika, lepszą efektywnością i charakterystyką pracy oraz wpłynął znacząco na dłuższą  żywotność i niezawodność.
W dalszej kolejności będziemy sukcesywnie wprowadzać pozostałe modele EURO VI klasy ciężkiej, poczynając od STARLISA HI-ROAD, HI-STREET poprzez pojazdy off-road TRAKKER HI-LAND i HI-TRUCK, klasę średnią EUROCARGO (7,5 – 18 ton), a skończywszy na klasie lekkiej DAILY (3,5 – 7 ton).

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!