Który samochód ciężarowy warto kupić? Co obejmuje jego gwarancja? Jak obniżyć koszty serwisu? Odpowiedzi na te i inne ważne pytania będziemy prezentować w ramach nowego cyklu wywiadów z przedstawicielami producentów pojazdów. Jako pierwszy na nasze pytania odpowiedział Michał Fersten, Marketing & Product Manager Iveco Poland.
Ile czasu trwa gwarancja pojazdu, co obejmuje, czy są to umowy standardowe czy raczej indywidualne ustalenia?
Nasz flagowy ciągnik siodłowy Stralis Hi-Way ma pełną gwarancję w pierwszym roku użytkowania, gwarancję na układ napędowy w drugim i trzecim roku, z czego tylko w trzecim z limitem 450 tys km. Dodatkowo pojazdy te są objęte 5-cio letnią gwarancją na turbosprężarkę z limitem 700 tys. km. Podwozia Stralis mają gwarancję na układ napędowy tylko w drugim roku. Pojazdy Daily są objęte 2-letnią gwarancją, z limitem 200 tys. km w drugim roku. EuroCargo i Trakker posiadają roczną gwarancję na cały pojazd oraz gwarancję na układ napędowy w drugim roku z limitem 200 tys. km. Dodatkowo do każdego pojazdu można dokupić Kontrakt Planowej Obsługi, czy Rozszerzoną Gwarancję.
Czy warunki obsługi posprzedażowej negocjowane są indywidualnie z klientami, jeszcze przed decyzją o zakupie?
Tak, zawsze rozmowy na temat obsługi posprzedażnej prowadzimy z Klientami przed zakupem pojazdów. Coraz częściej widzimy, że Klienci poszukują dodatkowej gwarancji na pojazd, gdyż chcą mieć jak najbardziej przewidywalne koszty użytkowania. Szkolimy w tym zakresie handlowców, aby dopasowywali naszą ofertę dokładnie do potrzeb Klienta. Dział handlowy coraz częściej oferuje Rozszerzoną Gwarancję np. 3-letnią na cały pojazd w cenie nowego pojazdu.
Czy pakiety usług serwisowych dla flot już jeżdżących znacząco różnią się od pakietów oferowanych dla nowych aut?
Nie, różnice nie są wielkie. Kontrakty Planowej Obsługi i Rozszerzone Gwarancje wprowadziliśmy w Polsce ok. 10 lat temu. Mamy już w tym doświadczenie, ale wprowadzamy intensywne szkolenia handlowców w celu znacznego zwiększenia ich sprzedaży. Natomiast standardowa oferta gwarancyjna w naszych nowych pojazdach jest coraz szersza, tak więc ceny rozszerzeń tym samym odpowiednio obniżamy.
Czy firma organizuje ogólnopolskie promocje serwisowe?
Tak, rokrocznie prowadzimy tzw. Iveco Days, podczas których oferujemy 12 promocyjnych pakietów serwisowych obejmujących części zamienne wraz z montażem ustalone na stałym poziomie cenowym w całej Polsce. Widzimy również, że nasi Klienci porównują ceny przeglądów i typowych usług serwisowych z innymi markami i oczekują na nie konkurencyjnych cen. Strategia naszych działań ma na celu oferowanie pojazdów z najmniejszym możliwym TCO, czyli Całkowitym Kosztem Posiadania i Użytkowania. Tak więc pracujemy zawsze nad konkurencyjnością naszych usług w serwisie.
Czy serwisy firmy oferują jedynie części z oryginalnego montażu czy też ma w swojej ofercie części regenerowane czy też zamienniki (tzw. marek własnych)?
Na tą chwilę Iveco oferuje wyłącznie części oryginale. W ciągu najbliższych miesięcy oferta poszerzona zostanie o części regenerowane.
Jakie nowoczesne usługi/programy zarządzania flotą oferuje firma i co można dzięki nim zyskać?
Dobrym przykładem są usługi telematyczne IVECONNECT. Wspierają one kierowcę w oszczędnej i skutecznej jeździe. Więcej o IVECONNECT.
Jak rozwija się sieć autoryzowanych serwisów? Czy tworzone są nowe punkty czy też do sieci włączane są warsztaty dotychczas istniejące (wcześniej niezależne) po spełnieniu określonych warunków?
W związku z wchodzącymi w życie z dniem 1. czerwca 2013 roku zmianami w prawie Unii Europejskiej dotyczącymi sprzedaży pojazdów silnikowych oraz części zamiennych do tych pojazdów, IVECO Poland zadecydowało o przebudowie struktury Sieci Dystrybucyjnej Iveco na terenie Polski.
Zmiany w strukturze Sieci Dystrybucyjnej będą polegały na wprowadzeniu dwupoziomowego modelu sieci. W ramach pierwszego poziomu struktury sieci dystrybucyjnej będą pozycjonowani Dystrybutorzy Iveco („Dealer Główny”) prowadzący działalność w pełnym zakresie dystrybucji, tzn. prowadzący sprzedaż pojazdów oraz sprzedaż części zamiennych i serwis pojazdów – zdefiniowani w ramach selektywnego modelu dystrybucji opartego na Kryteriach Jakościowych. Dystrybutorzy znajdujący się na pierwszym poziomie sieci zawrą bezpośrednie Umowy Dystrybucyjne z IVECO Poland.
Drugi poziom sieci Iveco będą tworzyli Sub-Dystrybutorzy oraz Autoryzowane Warsztaty prowadzące działalność jedynie w częściowym zakresie, tj. sprzedaż części zamiennych oraz serwis pojazdów. Sub-Dystrybutorzy oraz Autoryzowane Warsztaty znajdujące się na drugim poziomie struktury będą przynależeć do sieci Iveco poprzez kontrakty Sub-Dystrybutorskie zawarte z jednym z Dealerów Głównych, odpowiedzialnym za obszar, na którym dany Sub-Dystrybutor lub Warsztat prowadzi działalność biznesową.
Mając na uwadze aktualny model sieci dystrybucyjnej wszystkie dotychczasowe niezależne Autoryzowane Warsztaty jak i nowe punkty starające się o autoryzowaną przynależność serwisową do sieci Iveco będą w strukturze prawnie związane Umową Dystrybucyjną z Dealer Głównym przy pełnej weryfikacji i akceptacji Iveco Poland.
Czy w ofercie producenta już teraz znajdują się pojazdy z silnikami spełniającymi normę emisji spalin Euro6?
W chwili obecnej posiadamy w swojej ofercie jednostki EURO VI w najcięższej klasie produktów od 19 do 44 ton dopuszczalnej masy całkowitej (DMC). Naszym flagowym modelem w tym segmencie jest STALIS HI-WAY – wyróżniony międzynarodowym tytułem „Najlepsza Ciężarówka Roku 2013” (Truck of the Year). Tytuł zwycięzcy zawdzięcza właśnie jednostkom silnikowym spełniającym normę emisji spalin Euro VI.
Zastosowany układ redukcji spalin HI-eSCR (wysoko efektywny układ redukcji katalitycznej) po raz pierwszy oparty jest tylko na jednym systemie oczyszczania spalin SCR. Brak powszechnie wykorzystywanego u konkurencji systemu EGR zaowocował zmniejszeniem masy silnika, lepszą efektywnością i charakterystyką pracy oraz wpłynął znacząco na dłuższą żywotność i niezawodność.
W dalszej kolejności będziemy sukcesywnie wprowadzać pozostałe modele EURO VI klasy ciężkiej, poczynając od STARLISA HI-ROAD, HI-STREET poprzez pojazdy off-road TRAKKER HI-LAND i HI-TRUCK, klasę średnią EUROCARGO (7,5 – 18 ton), a skończywszy na klasie lekkiej DAILY (3,5 – 7 ton).
Komentarze