Nowa linia opon Goodyear do autokarów – Goodyear Coach jest już dostępna także w technologii bieżnikowania na gorąco.
Opony Goodyear TreadMax Marathon Coach
Goodyear TreadMax Marathon Coach przeznaczone do montażu na każdej osi oraz opony zimowe na oś napędową TreadMax UltraGrip Coach są obecnie dostępne w rozmiarze 295/80R22.5. Opony są bieżnikowane na gorąco.
Opony TreadMax mają ten sam wzór bieżnika, skład mieszanki i właściwości co nowe opony. Opracowano je w ramach koncepcji zwielokrotniania żywotności ogumienia. Pozwala ona operatorom flot autokarowych w pełni wykorzystać opony, przy zmniejszonym koszcie na kilometr i bez konieczności kompromisu jeśli chodzi o ich osiągi. Przy konstrukcji opon stosowane są różnorodne technologie, funkcjonujące pod wspólną nazwą TravelMax, w skład których wchodzi mieszanka bieżnika Silefex oraz asymetryczna konstrukcja wydłużająca przebiegi.
Opony TreadMax powstają wyłącznie w oparciu o korpusy Goodyear Max Technology. Takie rozwiązanie zapewnia zachowanie wysokich osiągów również w całym okresie użytkowania opony bieżnikowanej. Dodatkową zaletą jest fakt, że operatorzy autokarów mogą korzystać z najnowszych konstrukcji poprzez bieżnikowanie innych opon w tym samym rozmiarze, wykonanych w technologii Goodyear Max Technology, takich jak Goodyear Marathon czy Regional.
Zalety opon Marathon Coach i Ultra Grip Coach
Marathon Coach posiada asymetryczny bieżnik, dzięki któremu opona zużywa się równomiernie, tym samym uzyskując dłuższe przebiegi. Solidna konstrukcja zew. barków zapewnia wysoką odporność na nieregularne zużycie, takie jak uszkodzenia boczne i szybkie ścieranie barku. Bieżnik z pięcioma szerokimi żebrami wydłuża przebiegi opony, zapewniając jednocześnie doskonałe parametry kierowania i komfortu jazdy. W bieżniku najnowszej generacji zastosowano technologię Sileflex, która wydłuża przebiegi opony i zwiększa jej efektywność paliwową. Technologia ta zmniejsza również podatność opony na uślizg na mokrej drodze, do czego przyczyniają się też gęsto rozłożone blaszki Flexomatic. Korpus opony jest dodatkowo chroniony przed uszkodzeniem przez kamienie, co wydłuża żywotność opony.
Ultra Grip Coach to opona zimowa na oś napędową, oferująca większe przebiegi, wysokie parametry trakcji i kierowania, a także niski poziom hałasu. Bieżnik o szerokiej rzeźbie wyróżnia się rozdzielonymi blokami, co wydłuża przebiegi, a gęsto rozstawione lamele i półotwarte elementy barkowe zwiększają trakcję na zaśnieżonych i oblodzonych drogach. Lamele bieżnika najnowszej generacji dodatkowo polepszają parametry prowadzenia i zwiększają równomierność zużycia. Szerokość i kształt rowków oraz rozdzielone bloki zostały zaprojektowane komputerowo dla ograniczenia poziomu hałasu, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokich parametrów trakcji i odporności na kamienie.
Nowe opony są częścią kompleksowej oferty ogumienia Goodyear bieżnikowanego na gorąco. Opony TreadMax są wytwarzane w firmowych zakładach Goodyeara z zastosowaniem procesu bieżnikowania na gorąco. Po dokładnym zbadaniu i przygotowaniu korpus opony otrzymuje ona nowy bieżnik, o niemal identycznym składzie mieszanki i bieżniku, co nowe opony. Proces jest praktycznie taki sam, jak przy produkcji nowych opon, dzięki czemu ogumienie TreadMax charakteryzują się jednymi z najwyższych parametrów wśród produktów bieżnikowanych.
Bieżnikowane na gorąco opony TreadMax Marathon Coach i Ultra Grip Coach są dostępne w rozmiarze 295/80R22.5, można je również pogłębiać.
Komentarze