Ford Trucks wprowadza nową linię pojazdów. Czym się charakteryzuje?

28 lutego 2024, 9:18

Ford Trucks wprowadza zmiany w swoich pojazdach. Firma podąża za postępem technologicznym i dynamiką w branży. Nowe pojazdy z serii F-LINE umożliwią Ford Trucks obsługę szerszego spektrum klientów w branży ciężkich pojazdów użytkowych.

Nowa sylwetka i wyposażenie

Ford Otosan zastępując serię Cargo nową linią F-LINE inspirował się wyglądem swojego flagowego ciągnika siodłowego F-MAX, charakteryzującego się nowoczesnym designem, dużą, przestronną kabiną oraz wieloma udogodnieniami dla kierowców. Wnętrze i wygląd zewnętrzny serii F-LINE zostały zaprojektowane w celu zwiększenia estetyki, ergonomii oraz komfortu. Już na pierwszy rzut oka widać dużą zmianę zewnętrzną pojazdów. Ściana przednia została zmodernizowana, zapewniając całej rodzinie pojazdów Ford Trucks spójny wygląd, szczególnie widoczny po projekcie osłony chłodnicy, reflektorów oraz świateł przeciwmgielnych nawiązujących do F-MAXa.

Seria F-LINE posiada nową konstrukcję szyb bocznych zapewniającą kierowcy szerszy kąt widzenia, nowe drzwi przednie, osłony lusterek, klamki, stopnie i błotniki. Nowoczesność wyglądu zewnętrznego została uzupełniona poprzez zmiany w wyposażeniu wewnętrznym, gdzie producent postawił na komfort pracy kierowcy. Deska rozdzielcza pojazdów została w pełni ulepszona w porównaniu z poprzednią wersją. W standardowym wyposażeniu znajduje się 9-calowy ekran multimedialny z interfejsem, obszary przycisków dla niestandardowych aplikacji, większa liczba schowków, nowa kierownica, kluczyk oraz tapicerka.

Funkcje technologiczne

Seria podwozi budowlanych, drogowych oraz ciągników siodłowych F-LINE została wyposażona w nowe technologie, które mają zapewnić przyjemne wrażenia z jazdy, jak również odpowiadać na wszystkie wymogi regulacji prawnych w Europie. Pakiet technologiczny ADAS występuje w pojazdach serii F-LINE w standardzie.

System informacji o martwym polu widzenia ma na celu pomagać kierowcom uniknąć kolizji z pieszymi, rowerzystami lub innymi pojazdami znajdującymi się w martwym polu po prawej stronie. ​Radar systemu obejmuje obszar rozciągający się na odległość 10 metrów od przedniego zderzaka i 16,5 metra od tylnego zderzaka.

System informacji o przeszkodzie w ruchu ma za zadanie ostrzeganie sygnałem wizualnym i dźwiękowym kierowców o obecności pieszych i rowerzystów w pobliżu pojazdu przed rozpoczęciem jazdy.

Sygnał zatrzymania awaryjnego to funkcja ostrzegająca innych kierowców w sytuacji nagłego hamowania. ​W pojeździe automatycznie następuje włączenie świateł awaryjnych, informujące uczestników ruchu o niespodziewanej sytuacji na drodze.

System monitorowania ciśnienia ostrzega kierowcę, jeśli ciśnienie w oponach spadnie poniżej określonego poziomu. Czujniki systemu monitorowania ciśnienia w oponach znajdują się w zaworach opon i emitują ostrzeżenia wizualne oraz dźwiękowe na desce rozdzielczej.

Kamera cofania automatycznie włącza się po włączeniu biegu wstecznego w pojeździe i ma na celu pokazanie obiektów znajdujących się za pojazdem.

Blokada alkoholowa zapłonu została wprowadzona, by pomóc w ograniczeniu liczby przypadków prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu. Każdy pojazd jest wyposażony w infrastrukturę do instalacji urządzenia.

System Ostrzegania Kierowcy wykorzystuje kamerę skierowaną do przodu do wykrywania ruchów kierownicy i zmian pasa ruchu oraz ostrzega kierowcę za pomocą specjalnego komunikatu widocznego na desce rozdzielczej i dźwięku ostrzegawczego, by uniknąć wypadku spowodowanego utratą koncentracji bądź sennością.

Rozpoznawanie znaków drogowych informuje kierowcę o aktualnym ograniczeniu prędkości. Kiedy dozwolona prędkość zostanie przekroczona, system informuje prowadzącego, by zmniejszył prędkość.

Alarm utrzymywania pasa ruchu zapobiega niezamierzonemu zjechaniu przez kierowcę z pasa ruchu.​ System wykorzystuje kamery do wykrywania oznaczeń pasów ruchu i krawędzi drogi, emituje sygnał dźwiękowy, a na wyświetlaczu pojawia się migająca lampka ostrzegawcza.

Funkcja „Asystent zapobiegania kolizji” wykorzystuje czujniki radarowe i kamery do wykrywania potencjalnych kolizji. Jest to system bezpieczeństwa pojazdu, którego zadaniem jest zapobieganie wypadkom lub łagodzenie ich skutków poprzez automatyczne uruchamianie hamowania.

Asystent zapobiegania kolizji z funkcją wykrywania pieszych to funkcja bezpieczeństwa, która automatycznie uruchamia hamulce, jeśli kierowca nie podejmie żadnych działań, a pojazd może zderzyć się z pieszym.​

Inteligentny tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu, aby zachować bezpieczną odległość.​ Jeżeli pojazd poprzedzający się zatrzyma, system zatrzymuje również nasz pojazd. System utrzymuje odległość od poprzedzającego pojazdu za pomocą liczników dystansu dostępnych w 4 różnych trybach.​

Automatyczne przełączanie świateł drogowych i mijania podczas jazdy nocą. System wykorzystuje kamerę do wykrywania pojazdów poprzedzających i nadjeżdżających z naprzeciwka.

Pomoc w utrzymaniu pasa ruchu. Jeżeli system wykryje, że pojazd wkrótce opuści pas ruchu, powiadamia kierowcę za pomocą ostrzeżenia dźwiękowego i wizualnego oraz tymczasowo steruje kierownicą, aby pojazd płynnie powrócił na pas ruchu.​

FUNKCJE F-LINE​
CIĄGNIK SIODŁOWY PODWOZIE DROGOWE PODWOZIE BUDOWLANE
System Informacji o Przeszkodzie w Ruchu​ S​ S​ S​
System Informacji o „Martwym Polu”​ S​ S​ S​
Tylna Kamera ​ S​ S​ S​
System Ostrzegania Kierowcy​ S​ S​ S​
Ułatwienie Blokady Alkoholowej​ S​ S​ S​
Rozpoznawanie Znaków Drogowych​ S​ S​ S​
Alarm Utrzymywania Pasa Ruchu​ S​ S​ S​
Sygnał Zatrzymania Awaryjnego​ S​ S​ S​
System Monitorowania Ciśnienia Opon​ S​ S​ S​
Asystent przedkolizyjny*​ S​ S​ NA​
Asystent zapobiegania kolizjom z funkcją wykrywania pieszych*​ O​ O​ NA​
Automatyczne światła drogowe*​ O​ O​ NA​
Inteligentny tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go**​ O​ O​ NA​
Pomoc w utrzymaniu pasa ruchu***​ NA​ NA​ NA​

S – standard, O – opcja, NA – nie dotyczy

*Dostępne (opcja) z lekkimi pojazdami budowlanymi
** Wymagana jest 16-biegowa zautomatyzowana skrzynia biegów AMT
*** Wymagane jest elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy EHPAS

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!