Wywiady ciężarówkowe: Mercedes-Benz

1 sierpnia 2013, 10:06

W kolejnej odsłonie naszego cyklu wywiadów z przedstawicielami producentów pojazdów prezentujemy odpowiedzi specjalistów z Mercedes Benz Polska.

W ramach cyklu zadajemy te same pytania reprezentantom wszystkich producentów, obecnych na polskim rynku.

Mercedes-Benz ActrosIle czasu trwa gwarancja pojazdu, co obejmuje, czy są to umowy standardowe czy raczej indywidualne ustalenia?

Jakub Święcicki, dział Aftersales: Okres gwarancji rozpoczyna się w dniu odbioru pojazdu lub w dniu jego pierwszej rejestracji, w zależności od tego, która z tych dat jest wcześniejsza. Wynosi dla wszystkich pojazdów 12 miesięcy. Okres gwarancji na zespoły przeniesienia napędu (silnik, skrzynia biegów, skrzynia rozdzielcza, wały napędowe i mosty napędowe) zostaje wydłużony dla samochodów ciężarowych i Unimogów i wynosi odpowiednio:
– dla samochodów ciężarowych Actros, Antos, Arocs i Axor z więcej niż jedną osią napędzaną, Atego i Econic – 36 miesięcy od dnia odbioru pojazdu lub od dnia jego pierwszej rejestracji, w zależności od tego, która z tych dat jest wcześniejsza, nie dłużej jednak niż do czasu przekroczenia 250 000 km przebiegu.
–  dla samochodów ciężarowych Actros, Antos, Arocs i Axor z jedną osią napędzaną – 36 miesięcy od dnia odbioru pojazdu lub od dnia jego pierwszej rejestracji, w zależności od tego, która z tych dat jest wcześniejsza, nie dłużej jednak niż do czasu przekroczenia 450 000 km przebiegu. Wydłużenie okresu gwarancji na zespoły przeniesienia napędu nie dotyczy samochodów ciężarowych Actros i Axor z jedną osią napędzaną, przeznaczonych do zabudowy pod wywrotki, oraz wywrotek zbudowanych na bazie tych samochodów.
–  dla Unimogów – 24 miesiące od dnia odbioru pojazdu lub od dnia jego pierwszej rejestracji, w zależności od tego, która z tych dat jest wcześniejsza, bez ograniczenia przebiegu.

Czy warunki obsługi posprzedażowej negocjowane są indywidualnie z klientami, jeszcze przed decyzją o zakupie?

Piotr Dąbrowski Aftersales Field Force Manager: W ramach programu opieki nad kluczowymi klientami nasi przedstawiciele oferują naszym największym klientom flotowym jednolite warunki rabatowe na oryginalne części zamienne Mercedes-Benz oraz robociznę w autoryzowanej sieci serwisowej w całej Polsce. Możliwość uczestnictwa w programie proponujemy czasami jeszcze przed zakupem pojazdów i wtedy warunki obsługi posprzedażnej są negocjowane indywidualnie.

Czy w ofercie usług dodatkowych jest sprzedaż pojazdów używanych?

Alicja Syc: Sprzedażą używanych pojazdów ciężarowych zajmuje się europejska sieć TruckStore, działająca w ramach koncernu Daimler. Sprzedaje ona wyłącznie używane pojazdy. Sieć obejmuje ponad 30 oddziałów w całej Europie, które mają w ciągłej ofercie kilka tysięcy używanych samochodów ciężarowych różnych marek, w różnych grupach wiekowych, przeznaczonych do wszelkiego rodzaju transportu.
W Polsce TruckStore działa od blisko 10 lat. Obecnie są to trzy punkty sprzedaży – w Warszawie, Poznaniu i w Pyskowicach. Klienci znajdą tu pojazdy „z pewnej ręki”, o zweryfikowanym pochodzeniu i stanie technicznym. W ciągłej ofercie jest ponad sto dostępnych od ręki „młodych używanych”, również najnowsze modele Actrosa. TruckStore proponuje klientom jakość sprzedaży porównywalną do sprzedaży nowych pojazdów, a także zbudowaną w oparciu o potrzeby klientów,  kompleksową ofertę obejmującą pojazdy sklasyfikowane w trzech kategoriach – Złoty, Srebrny i Brązowy, w zależności od tego, czy preferencją jest najwyższa jakość czy też niska cena.
Szeroka gama usług dodatkowych, takich jak możliwość odkupu pojazdu w rozliczeniu, atrakcyjne finansowanie, również z gwarancją odkupu, sprowadzenie pojazdu na zamówienie, czy też flagowy produkt – roczna Gwarancja Europejska – to również to, co wyróżnia TruckStore.

Czy pakiety usług serwisowych dla flot już jeżdżących znacząco różnią się od pakietów oferowanych dla nowych aut?

Maciej Kubicz Aftersales Marketing Manager: Nasza oferta serwisowa dopasowana jest do potrzeb każdego klienta bez znaczącego rozróżnienia – od programów umożliwiających bezgotówkowe zbytkowanie pojazdu (Umowy Serwisowe) poprzez usługi podczas standardowego serwisowania pojazdu (np. karta MercedesService Card) na pomocy w razie awarii na drodze kończąc (Service24h).

Czy firma organizuje ogólnopolskie promocje serwisowe? (jeśli tak, to jakie?)

Maciej Kubicz: Wszystkie nasze promocje są jednolite w całej Polsce, te aktualne obowiązują do końca 2013 roku. Obecnie oferujemy specjalne pakiety usług serwisowych dla pojazdów starszych niż 2 lata, obejmujące podstawowe prace przeglądowe i eksploatacyjne, takie jak np. wymiana oleju i filtra oleju (do pojazdu Actros już za 699 zł netto) , wymiana oleju z kompletem filtrów, wymiana klocków hamulcowych itp. Dodatkowo proponujemy również specjalne ceny na wybrane części EconomyLine (regenerowane fabrycznie). Co więcej, każdy kierowca, który w Serwisie wykona naprawę płatną za min. 1000 zł netto może otrzymać specjalny upominek z naszej kolekcji akcesoriów.

Czy serwisy firmy oferują jedynie części z oryginalnego montażu czy też ma w swojej ofercie części regenerowane czy też zamienniki (tzw. marek własnych)?

Maciej Kubicz: Oprócz nowych, posiadamy w ofercie również części regenerowane fabrycznie – Oryginalne Części EconomyLine Mercedes-Benz. Stanowią rozwiązanie naprawcze przyjazne dla środowiska, korzystne finansowo (z cenami niższymi nawet do 50%) i odpowiednie do wieku pojazdu – z zachowaniem jakościowego standardu części nowych, wraz ze światową gwarancją na części.

Jakie nowoczesne usługi/programy zarządzania flotą oferuje firma i co można dzięki nim zyskać?

Tomasz Chyłkiewicz, Sales management Fleetboard: Najważniejszą proponowaną przez Mercedes-Benz usługą do zarządzania flotą jest system telepatyczny FleetBoard, który pomaga w efektywnej eksploatacji floty pojazdów stawiając czoła rosnącej konkurencji. Daimler FleetBoard GmbH jest zaufanym partnerem do rozmów, zarówno w zakresie automatyzacji procesów transportowych, redukcji kosztów paliwa, konserwacji i emisji CO2, jak i rejestracji czasu pracy kierowcy. Dotyczy to flot pojazdów ciężarowych i dostawczych wszystkich branży i wielkości.
Oferujemy  trzy pakiety usług na różne potrzeby: Zarządzanie pojazdami, Zarządzanie transportem i Zarządzanie czasem. Wszystkie pakiety zawierają funkcję Mappingu, umożliwiającą wizualizację pojazdów na mapie świata oraz usługi internetowe w celu integracji w oprogramowaniu spedycyjnym. Usługi dostępne są w 10 językach i mogą być eksploatowane w całej Europie, na Bliskim Wschodzie, w Południowej Afryce, Brazylii oraz w wielu innych częściach świata. Comiesięczne opłaty za usługi zakładają nieograniczoną objętość przekazywanych danych (ujednolicona stawka). Możliwe jest też zamówienie dalszych usług opcjonalnych, takich jak np. Zarządzanie parametrami chłodzenia i Raporty FleetBoard. W każdej chwili można też wysłać zapytania o dane, co gwarantuje nieprzerwane korzystanie z najbardziej aktualnych danych.

Jak dużą część obrotu firmy generują usługi posprzedażowe? Czy firma w związku ze słabszą koniunkturą na sprzedaż nowych aut planuje inwestować w ten segment? Jeśli tak to w jakim zakresie?

Maciej Kubicz Aftersales Marketing Manager: Udział samochodów ciężarowych Mercedes-Benz polskim rynku w ostatnich latach wzrasta, ciężko jest więc nam mówić o słabej koniunkturze. Co więcej, usługi posprzedażowe są związane, ale nie uzależnione od rynku pojazdów nowych. Dlatego stale inwestujemy i rozwijamy naszą ofertę, aby jeszcze lepiej móc dopasować się do potrzeb klientów.

Jak rozwija się sieć autoryzowanych serwisów? Czy tworzone są nowe punkty czy też do sieci włączane są warsztaty dotychczas istniejące (wcześniej niezależne) po spełnieniu określonych warunków?

Artur Konarski Szef Działu Sieci Dealerskiej: Dostęp do autoryzacji określają standardy jakościowe, które są kapitałochłonne. Dotyczą one lokalizacji, obiektu, jego oznakowania, wyposażenia, umiejętności inwestora i pracowników. Naturalnym procesem rozwoju sieci jest zatem poszerzanie ilości punktów oraz zakresu autoryzacji przez istniejących partnerów MB, a w drugiej kolejności poprzez partnerów posiadających doświadczenie w branży. Co prawda w  tej chwili sieć serwisowa MB jest dobrze rozwinięta i nie widzimy konieczności jej poszerzania, jednakże przy poszerzaniu sieci najważniejsze są potrzeby rynku gwarantujące klientów i spełnienia standardów gwarantujące odpowiednią jakość usługi.

Czy w ofercie producentów już teraz znajdują się pojazdy z silnikami spełniającymi normę emisji spalin Euro6? Kiedy zostały wprowadzone, co zostało zmienione względem poprzedniej generacji?

Tomasz Ciesielski Product and Marketing Manager, MB Trucks: Mercedes-Benz oferuje pojazdy z silnikiem spełniającym normę emisji spalin Euro VI już od czerwca 2011, kiedy to swoją premierę miała nowa generacja Actrosa. Od tamtego czasu stale wprowadzamy kolejne nowe modele spełniające tą normę – zarówno pojazdy ciężarowe (Antos, Arocs, Atego), specjalne (Unimog, Econic) oraz dostawcze (Sprinter). Spełnienie nowej rygorystycznej normy wymagało zastosowania nowatorskich technologii. Mimo to, w nowej serii opracowanych przez Mercedes-Benz silników, ich średnie spalanie spadło nawet o 4,5% wobec poprzedniej generacji pojazdów z silnikami Euro V.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!