Podsumowanie projektu „Mindaugas on the road”, czyli 7600 km w 11 dni

15 kwietnia 2024, 11:05

Projekt o nazwie „Mindaugas on the road” to najnowszy pomysł marki Girteka. Polega on  na zrealizowaniu dostaw dla klientów przez dyrektora generalnego firmy i zawodowego kierowcę, ruszając z Litwy do Hiszpanii i wracając. Jak im poszło i jakie wnioski wyciągnęli z tej inicjatywy?

7600 km w ciągu 11 dni,  przy zużyciu 27 l paliwa na 100 km – to tylko część danych, które zostały przeanalizowane podczas trasy Mindaugasa Paulauskasa. Oprócz ważnych doświadczeń, możliwości dzielenia się wiedzą, rozmów z innymi kierowcami czy dyskusji w mediach społecznościowych, projekt „Mindaugas on the road” dostarczył też informacji na temat wydajności, trasy i umiejętności jazdy obu kierowców.

Wyzwania na trasie udokumentowane

Głównym celem projektu było bliższe poznanie codziennego życia zawodowych kierowców, i tym samym lepsze zrozumienie specyfiki tego zawodu i wyzwań i korzyści, z jakimi się spotykają w pracy. W czasie trasy Mindaugas Paulauskas i Sergey Kovalev nagrali ponad 8 godzin materiałów wideo, w tym wywiadów z innymi kierowcami, ujęć z parkingów, zaplecza, ruchu drogowego czy realizacji codziennych zadań. W efekcie powstało blisko 40 filmów nie tylko dokumentujących całą trasę, ale też pokazujących pracę i codzienne życie kierowców. Wszystkie dostępne są na dedykowanej stronie www.girteadrivers.com/motr

W ramach projektu zadaniem Mindaugasa Paulauskasa była realizacja dostaw ładunków do klientów. W trasie zmagał się z wyzwaniami takimi jak terminowość dostaw, przygotowanie samochodu, tankowanie i eko jazda, a także zabezpieczenie ładunku czy kontakty ze służbą celną. Ale nie tylko. Zmierzył się też z konsekwencjami braku odpowiedniego zaplecza, zimnej wody w prysznicach czy zatłoczonych parkingów, co także pokazał na swoim wideoblogu dostępnym na kanale YouTube Grupy Girteka.

Stały monitoring

Przez 11 dni Mindaugas Paulauskas i Sergey Kovalev pokonali 7600 kilometrów, przejeżdżając przez 10 krajów, a ich samochód był monitorowany w czasie rzeczywistym, podobnie jak wszystkie auta we flocie Girteki.

– Dzięki oprogramowaniu Telematica i Fleethand możemy na bieżąco monitorować samochody ciężarowe. Nie tylko, aby uzyskać konkretne informacje o miejscu ładunku i jego warunkach, ale także pracy kierowców, w tym kwestiach technicznych związanych z silnikiem i wydajnością ekologiczną. – mówi Dainius Augutis, Transport Function Support Department Manager, Girteka.

Podczas całej trasy Mindaugas Paulauskas  i Sergey Kovalev realizowali dostawy ładunków, z dostosowaniem do sytuacji na drodze, natężenia ruchu, czasu, itp. Ostatecznie przejechali 2800 km z prędkością poniżej 80 km/h i ponad 4400 km z prędkością między 81 a 83 km/h. Podczas całej trasy wyemitowali 3 900 kg CO2, tym samym otrzymując 90 punktów w 100-stopniowej skali eco. To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę poziom doświadczenia Mindaugasa Paulauskasa.

Efekt skali o dużym znaczeniu dla branży

– W ramach oceny eko przeanalizowaliśmy wiele wskaźników, takich jak dystans toczenia, obciążenie silnika, użycie tempomatu czy czas pracy na biegu jałowym. Na tej podstawie system ocenia wydajność każdego z kierowców i na bieżąco dostarcza im informacje o wynikach za pośrednictwem telefonów komórkowych, dzięki czemu mogą łatwo dostosować sposób, w jaki prowadzą samochód. – wyjaśnia Karolina Žekaitė, Training Center Manager w Girtece.

Chociaż dla Mindaugasa Paulauskasa była to pierwsza tak długa trasa za kierownicą samochodu ciężarowego, udało mu się uzyskać platynowy wynik w eco – drivingu, co oznacza redukcję emisji na bardzo wysokim poziomie.

– Dlaczego to jest tak ważne? Posiadanie kilku tysięcy samochodów ciężarowych i zmniejszenie ich wpływu na środowisko nawet o 1-2% w przeliczeniu na każdy pojazd, w ogólnym rozrachunku znaczy bardzo wiele. Tak więc małe kroki dla mnie mogą mieć ogromne znaczenie dla całego sektora. I dlatego chciałem sam to wypróbować i przetestować. I co było dla mnie równie istotne,  udowodnić, że może to zrobić nawet początkujący kierowca. – podkreśla Mindaugas Paulauskas.

Ważne dla promocji zawodu kierowcy

Projekt „Mindaugas on the road”, udokumentowany na wielu filmach, przybliżył rzeczywistość codziennej pracy zawodowych kierowców, z sukcesami i problemami, z którymi mierzą się w trasie. Jego celem było też pokazanie prawdziwych możliwości, jakie wiążą się z wykonywaniem tego zawodu i tym samym zwiększenie jego atrakcyjności. Co więcej, projekt udowodnił także jak ważną rolę odgrywają zawodowi kierowcy samochodów ciężarowych, nie tylko dla firm, w których pracują, ale przede wszystkim dla wszystkich, którzy na co dzień korzystają z dostarczanych przez nich towarów. Pozwolił docenić ich pracę, która zasługuje na szacunek i zrozumienie. Projekt „Mindaugas on the road” pokazał też jak duże znaczenie ma odpowiedzialność i dbałość firmy o kierowców, także dzięki zrozumieniu ich potrzeb w praktyce. Takie podejście zwiększa atrakcyjność i znaczenie wykonywanej przez nich pracy.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!