Jeden z liderów w branży oponiarskiej postanawia zrezygnować z produkcji opon ciężarowych w Polsce. Wysokie koszty zmusiły zarząd do przeniesienia jednego z działów fabryki do innej lokalizacji.
Powód zamknięcia zakładu
Zarząd największej fabryki w województwie warmińsko-mazurskim podjął decyzję o zlikwidowaniu jednego z działów produkcyjnych. Ze względu na wysokie koszty produkcji fabryka w Olszynie zaprzestanie produkcji opon do pojazdów ciężarowych. Nie oznacza to jednak rezygnacji Michelin z tego segmentu. Francuski gigant będzie od teraz produkował opony przeznaczone dla segmentu ciężarowego w Rumunii.
Obecnie w likwidowanym dziale pracuje około 500 osób. Zarząd fabryki deklaruje, że wszyscy pracownicy zostaną przeniesieni do innych działów lub otrzymają adekwatne odprawy finansowe.
Termin likwidacji
Planowo Zakład Opon Ciężarowych ma funkcjonować najdłużej do końca 2024 roku. Proces likwidacji już się jednak rozpoczął, a zarząd fabryki przewiduje, że zostanie on w pełni zakończony jeszcze w kwietniu. Decyzja podjęta w sprawie polskiej fabryki nie jest pierwszym tego typu krokiem podjętym przez Michelin. Pod koniec ubiegłego roku francuski koncern ogłosił wygaszenie produkcji w dwóch niemieckich zakładach. Mają one zostać zlikwidowane do 2025 roku.
Działy w Michelin Polska w Olsztynie
W olsztyńskiej fabryce łącznie zatrudnionych jest ponad 5000 pracowników, którzy są odpowiedzialni za poszczególne segmenty:
- Zakład Opon Osobowych i Dostawczych
- Zakład Opon Ciężarowych
- Zakład Opon Rolniczych
- Zakład Półproduktów
- Zakład Form
- Zakład Kordów
- Grupa Serwisów
Komentarze