Zakończyły się testy autobusu Yutong U12

6 maja 2024, 11:57

Prawie rok testowany był zeroemisyjny autobus miejski Yutong U12. Model sprawdzano na ulicach Warszawy od 15 maja 2023 r. Jakie testy przeszedł pojazd?

Testy zaplanowane na rok miały na celu sprawdzenie parametrów technicznych jak również walorów użytkowych na wielu trasach komunikacji miejskiej w stolicy. W tym okresie Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie sprawdzały zasięgi jak również walory użytkowe autobusu w różnych warunkach natężenia ruchu, obłożenia linii. Ważnym parametrem był wpływ panujących w różnych porach roku temperatur.

W trakcie testów całkowicie zeroemisyjny Yutong U12 pokonał na warszawskich trasach 79.700 km. W rekordowym dniu przejechał w trakcie dziennej zmiany 403 km zużywając średnio 0.63 kWh/km. Po zakończeniu zmiany stan baterii wynosił 21%. Średnie zużycie energii z rocznych testów wyniosło 0.89 kWh/km.

– Warszawa jest polskim liderem w zakresie inwestycji w zeroemisyjny transport, plasuje się także w ścisłej czołówce europejskich stolic pod względem rozwoju elektromobilności. Warszawa dysponuje rozbudowanym systemem komunikacji miejskiej z bardzo nowoczesnym, zróżnicowanym taborem. Przekazując Yutonga U12 na roczne testy stanęliśmy przed bardzo ambitnym wyzwaniem, które chętnie podjęliśmy. Całkowicie zeroemisyjny Yutong U12 potwierdził swoje wysokie parametry eksploatacyjne w różnorodnych warunkach – powiedział Marcin Kucharski, prezes zarządu Busnex Poland.

Charakterystyka autobusu

Zeroemisyjny autobus Yutong U12 wyróżnia 400-kilometrowy zasięg na jednym ładowaniu, osiągany dzięki bezkobaltowym bateriom oraz rekuperatorowi energii – umożliwiającemu odzyskiwanie jej podczas hamowania, co ma szczególne znaczenie w warunkach miejskich. Yutong U12 posiada również technologie zapewniające bezpieczeństwo baterii, ich 24-godzinny monitoring i wielostopniową ochronę. Busnex Poland po raz pierwszy zaprezentował Yutonga U12 w 2022 roku na deskach Nowego Teatru w Warszawie.

O komfort pasażerów dbają m.in. automatyczna klimatyzacja, elektryczne ogrzewanie oraz siedzenia wyposażone w ładowarki USB. Konstrukcja autobusu jest niskopodłogowa, odpowiadając na potrzeby osób niepełnosprawnych i o ograniczonej mobilności. Yutong U12 zapewnie kierowcy panoramiczny kokpit, zestaw kamer z 360-stopniowym widokiem oraz pełną kontrolę – również zdalną – kluczowych danych i parametrów.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!