Do 2020 roku Scania może podwoić produkcję

, 26 września 2013, 16:25

Choć najbliższe lata mogą być dla Europy trudne, w dalszej perspektywie Scania spodziewa się ożywienia. Znaczący wzrost popytu nastąpi w Azji i Afryce.

– „W ubiegłym roku dostarczyliśmy około 61 000 ciężarówek. Do 2020 r. nasz globalny potencjał produkcyjny wzrośnie do 120 000 ciężarówek rocznie. Sieć serwisowa również będzie się rozwijać. Naszą ambicją jest, aby usługi związane z serwisem stanowiły od 25 do 30% sprzedaży” – powiedział Martin Lundstedt prezes i dyrektor generalny Scania.

Scania rozwija system usług serwisowych i wzmacnia się na nowych, szybko rozwijających się rynkach. W ostatnich latach poziom inwestycji w sieć serwisową wynosił około 1 miliarda koron rocznie.

– „W ciągu minionych 20 lat rozwinęliśmy nową koncepcję prowadzenia serwisu i dziś zajmujemy pozycję lidera. Nadal będziemy zwiększać sprzedaż, wzmacniając naszą obecność w nowych segmentach z szeroką ofertą serwisową. Naszą ambicją jest powiększenie udziału serwisu w całkowitych obrotach z 20-25% w ostatnich latach do 25-30%” – powiedział Lundstedt.

Scania będzie zwiększać zdolności produkcyjne inwestując w zaawansowane technologie produkcji w istniejących fabrykach. Ruszył już proces, który doprowadzi do podniesienia wydajności do 120 000 pojazdów, co oznacza wydatek rzędu 1,5 miliarda koron w ciągu trzech lat.

Możliwości w ramach Grupy Volkswagen

Dalsze poszerzanie produktowego portfolio w długim okresie związane jest z ekonomią skali, wynikającą z działań w ramach Grupy Volkswagen. Scania bada możliwości współpracy z firmą MAN w takich obszarach jak osie, skrzynie biegów i inne komponenty, w tym hybrydowe układy napędowe. Ponadto trwa już wymiana informacji i doświadczeń w ramach Grupy Volkswagena a Scania w dziedzinie informatyki, produkcji i logistyki, włączając w to metody pracy i praktyki.

Sytuacja rynkowa

– „Klienci odczuwają potrzebę wymiany taboru i inwestują w ciężarówki Euro 5 zanim rok dobiegnie końca. Dlatego w Europie nie zaobserwowaliśmy typowego, sezonowego spadku popytu w lipcu i sierpniu. W Ameryce Łacińskiej nastąpiła pewna obniżka, w porównaniu z dobrymi wynikami poprzednich kwartałów.” – skomentował sytuację na rynku ciężarówek w III kwartale 2013 Lundstedt

Komentarze

Brak komentarzy