Nowa gama autobusów Iveco na targach Busworld

, 27 września 2013, 16:19

Iveco Bus zaprezentuje zupełnie nową gamę autobusów spełniających normę Euro VI na targach Busworld Kortrijk 2013.

Targi Busworld Kortrijk 2013

Targowe stoisko Iveco Bus będzie zajmować 1200 metrów kwadratowych. Pięć pojazdów Iveco Bus będzie prezentowanych na stoisku zlokalizowanym w Hali nr 3. Pięć kolejnych pojazdów wystawionych w strefie zewnętrznej targów jest przeznaczonych do jazd próbnych. Dla gości stoiska firma Iveco Bus przygotowała „światową premierę”, w ramach której zaprezentuje ona wyniki ciągłej pracy nad innowacjami przygotowywanymi z myślą o przyszłości sektora zbiorowego przewozu pasażerów.

Nowa linia Iveco Bus

Pojazdy z nowej linii Iveco Bus są wyposażone w nowe silniki spełniające normę Euro VI, opracowane przez FPT Industrial. dotychczasowe silniki Tector i Cursor Euro V EEV ustępują miejsca nowym jednostkom Tector 7 i Cursor 9 Euro VI o większej pojemności (6,7 zamiast 5,9 litra w przypadku silników Tector oraz 8,7 zamiast 7,8 litra w przypadku silników Cursor). Silniki te rozwijają wyższą moc i moment obrotowy przy niższym zużyciu paliwa.

Inaczej niż w przypadku silnika Cursor 8 w jednostce Cursor 9 Euro VI układ wtrysku paliwa Common Rail najnowszej generacji jest ukryty pod pokrywą zaworów. Takie rozwiązanie powoduje znaczne zmniejszenie hałasu wewnątrz pojazdu.

Iveco CrosswayW celu zapewnienia zgodności z nowymi przepisami normy Euro VI silniki otrzymały specjalny układ oczyszczania spalin Hi-eSCR (wysoko wydajna selektywna redukcja katalityczna) opatentowany przez FPT Industrial. Technologia ta zapewnia optymalizację procesu spalania w silniku, do którego doprowadzane jest tylko czyste powietrze. Czystość spalin zapewnia wyłącznie proces realizowany dopiero za silnikiem, co oznacza eliminację układu recyrkulacji (EGR). Taka technologia szczególnie dobrze sprawdza się w autobusach i autokarach z silnikiem umieszczonym z tyłu, któremu trudniej zapewnić właściwe chłodzenie, a także w pojazdach eksploatowanych głównie w trakcie jazdy miejskiej, charakteryzującej się niską prędkością i koniecznością częstego zatrzymywania się (EGR wymaga zwiększenia wydajności układu chłodzenia – o co najmniej 30% przy tej samej pojemności silnika).

Proste rozwiązania oferowane w pojazdach Iveco Bus zgodnych z Euro VI, takie jak technologia Hi-eSCR oraz innowacje, spotkały się z zainteresowaniem licznej grupy klientów. Dotychczas firma przyjęła już ponad 500 zamówień.

Urbanway – zupełnie nowy autobus miejski

Autobus Urbanway, zaprezentowany na tegorocznym Kongresie Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Publicznego (UITP) w Genewie z montowanym poprzecznie silnikiem Cursor 9, będzie oferowany z nowym sinikiem Tector 7 w układzie wzdłużnym, który lepiej spełnia zróżnicowane potrzeby eksploatacji w sieciach transportowych.

Urbanway z silnikiem Tector 7 o mocy 286 KM jest o ponad 800 kilogramów lżejszy od poprzednika (12-metrowego Citelisa z silnikiem Cursor 8 o mocy 290 KM), co umożliwiło zwiększenie liczby miejsc dla pasażerów o 10%, z korzyścią dla rentowności eksploatacji.
 

Crossway 

Iveco CrosswayCrossway to jedyny autobus przeznaczony do obsługi tras międzymiastowych z 63 fotelami dla pasażerów na 13 metrach długości. Pełna oferta obejmuje trzy długości (10,8 m, 12 m i 13 m) oraz trzy wersje (niskopodłogowa z homologacją autobusową i autokarową, międzymiastowa oraz mieszana, która zastąpiła wersję Arway/Evadys H Euro V EEV). W 13-metrowej wersji autobusowej Crossway oferuje miejsca dla 63 pasażerów. To jedyny pojazd na rynku, który ma aż 63 miejsca siedzące przy długości nieprzekraczającej 13 metrów, zapewniającej mu zwrotność i łatwość manewrowania.

Magelys

Magelys Euro VI pozostaje flagowym modelem marki w segmencie autokarów turystycznych, oferując pasażerom szeroką perspektywę na krajobrazy i ulice miast, przez które prowadzi trasa wycieczki. Podobnie jak w przypadku modeli Urbanway i Crossway, również Magelys stał się znacznie lżejszy, a zastosowanie standaryzowanych podzespołów przyczyniło się do optymalizacji kosztów posiadania. Magelys z silnikiem Cursor 9 Euro VI został przystosowany do specyficznych potrzeb klientów, ze szczególnym uwzględnieniem przełożeń tylnego mostu dopasowanych do warunków eksploatacji tych pojazdów.

W autokarze zastosowano także rozwiązania ułatwiające wsiadanie, takie podnoszona platforma dla pasażerów z ograniczoną sprawnością ruchową, oraz opcje umożliwiające korzystanie z nowoczesnych technologii, w tym sieć Wi‑Fi, kilka gniazdek 220 V oraz gniazdka USB do podłączenia różnego rodzaju urządzeń oraz monitorów LCD.

Komentarze

Brak komentarzy