Od teraz legendarny ciągnik siodłowy od Volvo będzie mocniejszy i jeszcze bardziej oszczędny

13 czerwca 2024, 14:20

Jeden z najbardziej rozpoznawalnych ciągników siodłowych w Europie otrzymał całkowicie nową jednostkę napędową. Zaprezentowany przez Volvo silnik charakteryzuje się 5% niższym spalaniem oraz podniesionym o 7% momentem obrotowym względem poprzednika.

Nowa jednostka napędowa w Volvo FH16

Nowe Volvo FH16 to najmocniejszy samochód ciężarowy w Europie, ale również bardzo ekonomiczny pod względem zużycia paliwa – i może być napędzany w 100% paliwami odnawialnymi. Testy drogowe potwierdzają, że zupełnie nowy silnik w FH16 osiąga o 5% lepszą ekonomię paliwową i niższe emisje, jednocześnie dodając 7% więcej momentu obrotowego – to kombinacja, która zwiększa efektywność i produktywność w najbardziej wymagających zadaniach transportowych.

Całkowicie nowy silnik D17 w kultowym Volvo FH16 został zaprojektowany do najtrudniejszych zadań transportowych, aby zapewnić wyjątkową wydajność i trwałość. Porównując nowe 17-litrowe, 780-konne Volvo FH16 z jego poprzednikiem, nowa wersja dodaje 7% momentu obrotowego, jednocześnie osiągając o 5% mniejsze zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla.

Nowy silnik jest również dostępny w Volvo FH16 Aero, które w połączeniu z aerodynamiczną kabiną oferuje jeszcze lepszą ekonomię paliwową.

 – Nasi inżynierowie dostarczyli silnik, który łączy najwyższy moment obrotowy i poziom mocy w Europie z doskonałą efektywnością paliwową. Fakty mówią same za siebie – więcej momentu obrotowego i mocy przy znaczących oszczędnościach paliwa i CO2 to fantastyczny wynik. Oznacza to, że nasi klienci mogą realizować swoje zadania bardziej efektywnie i z wyższą produktywnością – mówi Jan Hjelmgren Head of Product Management and Quality w Volvo Trucks.

Ten całkowicie nowy, oszczędny silnik jest jednym z przykładów ciągłego dążenia Volvo Trucks do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla z istniejących technologii napędu, równolegle z wprowadzaniem nowych rozwiązań.

Trzy poziomy mocy

Nowy 17-litrowy silnik Euro 6 od Volvo jest dostępny w trzech wariantach mocy: 600 KM, 700 KM i 780 KM. Poziomy momentu obrotowego zostały zwiększone odpowiednio do 3000 Nm, 3400 Nm i 3800 Nm w wersji najwyższej. Skrzynia biegów została zaktualizowana, aby obsługiwać do 3800 Nm, a wewnętrzna efektywność skrzyni biegów została dodatkowo poprawiona w wersjach 3000 Nm i 3400 Nm.

Certyfikowany na biopaliwo

Nowy silnik D17 jest certyfikowany do pracy na HVO (uwodornionym oleju roślinnym) we wszystkich opcjach mocy. Wersja 700 KM jest również certyfikowana do pracy na 100% biodieslu (B100).

Volvo FH16 i FH16 Aero z całkowicie nowym silnikiem D17 będą dostępne do zamówienia od połowy 2024 roku, a produkcja rozpocznie się w drugiej połowie 2024 roku.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!