Nowa gama opon Kormoran Roads

, 21 października 2013, 12:24

Na rynek trafia właśnie nowa gama opon Kormoran, przeznaczona do pojazdów ciężarowych. Oferta marki rozszerzy się też o opony do małych ciężarówek.

Powrót Kormoranów

Pierwsze opony „całostalowe” wyprodukowane przez fabrykę Stomil Olsztyn, która obecnie w całości należy do Michelin, pojawiły się na rynku w 1998 roku pod nazwą handlową „Stomil Steel”. Po kilku latach zmieniono nazwę na „Kormoran” kojarzącą się z miejscem ich wytwarzania – regionem Warmii i Mazur. Gama opon Kormoran była stopniowo rozszerzana, aby zaspokoić potrzeby całego rynku opon ciężarowych. Kormoran – marka opon wywodząca się z Polski – obecnie jest jedną z marek opon Grupy Michelin oferowaną na rynkach w Europie, jak również na innych kontynentach. Jest to jeden z nielicznych przykładów ekspansji polskiej marki na tak dużą skalę. Międzynarodowy sukces Kormoranów był możliwy dzięki inwestycjom i wsparciu Grupy Michelin.

Opony Kormoran Roads z nowej gamy opon drogowych przeznaczone są do montażu w samochodach ciężarowych transportujących towary po różnego rodzaju drogach: autostradach, drogach krajowych i regionalnych. Przy dużej wszechstronności użytkowania spełniają jednocześnie podstawowe wymagania dotyczące wysokiego przebiegu, przyczepności i trakcji, jak również bezpieczeństwa oraz komfortu.

Pierwszy etap wprowadzania nowej gamy opon Kormoran właśnie się rozpoczął, w 2013 roku obejmie swym zasięgiem najpopularniejsze na rynku rozmiary i bieżniki i będzie kontynuowany w kolejnych latach.

Kormoran Roads F

Opona zalecana do montażu na osiach prowadzących pojazdów ciężarowych. Cechuje się bardzo dobrą precyzją oraz komfortem prowadzenia. Cztery wzdłużne rowki w rzeźbie bieżnika skutecznie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe, co znacząco wpływa na bezpieczeństwo jazdy.

Bieżnik Kormoran Roads F ma właściwości samoczyszczące. Rzeźba jego dna ma specjalną budowę zapobiegającą zatrzymywaniu się kamieni (tzw. ewakuatory kamieni), co stanowi dodatkową ochronę karkasu przed uszkodzeniami. Jednak najważniejsza zmiana dotyczy profilu czoła opony i optymalizacji powierzchni kontaktu opony z podłożem, będąca gwarancją równomiernego zużywania się bieżnika. Oponę z bieżnikiem Kormoran Roads F można stosować na wszystkich pozycjach.

Kormoran Roads D – do zastosowania na osie napędowe

Jest to pierwsza opona napędowa z segmentu non-premium o kierunkowej rzeźbie bieżnika, która pozwala na optymalne zużywanie się bieżnika i zapobieganie formom zużycia typu „zęby piły”. Opony napędowe Kormoran Roads D mają oznaczenie 3PMSF (trójszczytowa góra z płatkiem śniegu), co potwierdza zaliczenie zimowych testów homologacyjnych i ich dobre osiągi również na zaśnieżonych nawierzchniach, a także zgodność z lokalnymi przepisami, jeżeli chodzi o zastosowanie opon w warunkach zimowych.

Ponadto opona jest wyposażona we wskaźnik zimowych osiągów, informujący do jakiej głębokości bieżnika opona ma optymalne osiągi zapewniające bezpieczne podróżowanie w warunkach zimowych.

Kormoran Roads T

Grupa opon zaprojektowanych do montażu na osie przyczep i naczep. Pierwsze opony z nowej gamy Kormoran Roads T pojawią się do naczep niskopodwoziowych.

Komentarze

Brak komentarzy