Continental uruchomił zakład ContiLifeCycle, będący połączeniem linii bieżnikowania opon do autobusów i samochodów ciężarowych z instalacją do recyklingu gumy na skalę przemysłową.
– „Kiedy uruchamialiśmy ten projekt, naszym celem było zbliżenie efektów stosowania koncepcji ContiLifeCycle do parametrów uzyskiwanych w produkcji nowych opon. W ciągu niespełna 18 miesięcy zaplanowaliśmy i zbudowaliśmy obiekt, który nie tylko zaspokoił nasze potrzeby, ale także przesunął granice możliwości technologicznych. W Zakład ContiLifeCycle zaangażowaliśmy całą naszą wiedzę w zakresie projektowania i produkcji ogumienia, osiągając nowy poziom pod względem parametrów i charakterystyki produktów” – powiedział Nikolai Setzer, członek Zarządu Continental i szef Działu Ogumienia.
Docelowe moce produkcyjne zakładu mają wynieść 180 000 bieżnikowanych opon rocznie.
– „Na terenie zakładu uruchomiliśmy również stacjonarny ośrodek szkoleniowy – Akademię ContiLifeCycle – dostępny zarówno dla naszych pracowników, jak i dla innych firm. Akademia prowadzi szkolenia na różne tematy związane z bieżnikowaniem” – tłumaczył dr Andreas Esser kierujący Działem Ogumienia do Pojazdów Użytkowych w Continental.
W Zakładzie ContiLifeCycle realizowany jest też opracowany przez Continental proces recyklingu pyłu powstającego na linii bieżnikowania. Odpady powstające w procesie szorstkowania w nowym zakładzie ContiLifeCycle będą w całości trafiały do instalacji recyklingu. Dzięki temu ilość odpadów zmniejszy się o ponad 80 procent, co oznacza także ograniczenie emisji CO2.
– „Dzięki oponom ContiRe ze Stöcken oferujemy naszym klientom ekonomicznie i ekologicznie zrównoważony asortyment produktów. Zakład ContiLifeCycle stosuje przyjazne dla środowiska technologie i racjonalnie wykorzystuje surowce, zaś gotowym produktom o niskich oporach toczenia towarzyszy szeroka gama usług” – wyjaśnił Christian Sass, dyrektor Działu Bieżnikowania w firmie Continental.
Komentarze