Nowoczesne rozwiązania w transporcie przyczyniają się do znaczącej redukcji emisji CO2, wspierając realizację celów zrównoważonego rozwoju. Dzięki wykorzystaniu surowców odnawialnych i zasad gospodarki cyrkularnej możliwe jest zmniejszenie śladu węglowego bez konieczności modernizacji floty. Takie inicjatywy, wdrażane przez liderów branży logistycznej i transportowej, wspierają dekarbonizację sektora oraz odpowiadają na rosnące wymagania środowiskowe i regulacyjne, oferując praktyczne korzyści dla przedsiębiorstw dążących do osiągnięcia neutralności klimatycznej.
HVO sposobem na redukcję śladu węglowego
Hydrotreated Vegetable Oil (HVO) to nowoczesne rozwiązanie w zakresie redukcji emisji CO2 w transporcie. Pozwala ono obniżyć emisję gazów cieplarnianych do 90% w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym. Produkowany ze źródeł odnawialnych, takich jak oleje roślinne i tłuszcze zwierzęce, HVO umożliwia przedsiębiorstwom realizację celów zrównoważonego rozwoju bez konieczności inwestowania w nową flotę.
AsstrA-Associated Traffic AG we współpracy z Renault Trucks Polska i Grupą UNIMOT konsekwentnie wdraża HVO w codziennych operacjach transportowych. – Stawiamy na innowacje, które realnie przyczyniają się do redukcji śladu węglowego naszych klientów. Korzystając z nowego ekologicznego paliwa, nie tylko minimalizujemy zanieczyszczenie środowiska, ale również wspieramy transformację branży logistycznej – komentuje Dmitri Krõlov, Sustainable Development Manager w AsstrA.
– Grupa UNIMOT, jako lider wśród importerów paliw w Polsce oraz wyłączny dystrybutor paliwa HVO100 na stacjach paliw w Polsce aktywnie wspiera redukcję emisji gazów cieplarnianych, oferując to innowacyjne paliwo alternatywne. Paliwo HVO to efektywne rozwiązanie, które pozwala na redukcję emisji śladu węglowego bez potrzeby inwestowania w nową flotę czy jej modyfikację. Stanowi ono praktyczną i dostępną alternatywę dla tradycyjnego oleju napędowego, dzięki której nasi partnerzy mogą bez przeszkód realizować swoje cele środowiskowe – podkreśla Wojciech Iwulski, Climate Solutions Director w UNIMOT S.A.
Na początku stycznia, na stacji AVIA w Myszęcinie, AsstrA wspólnie z Renault Trucks Polska przetestowała HVO100, tankując je do ciężarówki Renault Trucks T Diesel Turbo Compound. Rozwój takich inicjatyw to ważny krok w dekarbonizacji sektora transportu, który odpowiada za znaczną część globalnych emisji dwutlenku węgla. Jak podkreśla Jarosław Zwoliński, Key Account Manager w Renault Trucks Polska:
– Współpraca firm takich jak AsstrA, Renault Trucks Polska i UNIMOT pokazuje, że połączenie innowacyjnych technologii i odpowiedzialnego podejścia do środowiska może przynieść realne efekty w walce ze zmianami klimatycznymi.
Wdrażanie paliw alternatywnych, takich jak HVO, to nie tylko odpowiedź na rosnące wymagania środowiskowe, ale także szansa na wzmocnienie konkurencyjności firm transportowych. Jeżeli zależy Ci na redukcji emisji w Twoim łańcuchu dostaw, skontaktuj się z nami pod adresem: dmitri.krolov@asstra.com, aby dowiedzieć się więcej o nowoczesnych rozwiązaniach logistycznych.
HVO100 (ang. Hydrogenated Vegetable Oil) to zaawansowane technologicznie paliwo syntetyczne przeznaczone do pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. W porównaniu
z tradycyjnym olejem napędowym ON-B0, HVO100 charakteryzuje się nawet do 90% niższą emisyjnością gazów cieplarnianych, w tym CO2, kalkulowaną z uwzględnieniem całego cyklu życia paliwa – od produkcji, przez transport, po spalanie, co czyni HVO100 istotnym narzędziem w dekarbonizacji sektora transportu. Ten wynik potwierdzają np. wskaźniki konwersji przyjmowane przez administrację brytyjską w raportowaniu emisyjności (Department for Environment, Food and Rural Affairs UK).
Ograniczenie emisji gazów cieplarnianych wynika z zastosowania zasad gospodarki cyrkularnej, tj. wykorzystania odnawialnych surowców, takich jak np. zużyte oleje roślinne. Emisja CO2 generowana podczas spalania HVO100 jest uznawana za neutralną klimatycznie, ponieważ jest kompensowana na wcześniejszych etapach cyklu życia paliwa. W obliczu globalnych wyzwań klimatycznych oraz unijnych regulacji dotyczących redukcji emisji gazów cieplarnianych, HVO100 zyskuje na znaczeniu, wspierając wysiłki na rzecz minimalizacji śladu węglowego transportu.
Komentarze