Ulepszenia w autobusach turystycznych Volvo

, 2 grudnia 2013, 11:33

Volvo 9700 i Volvo 9900 doczekały się modernizacji w kilku obszarach. Najistotniejsze modyfikacje to nowy silnik zgodny z normą Euro 6, konstrukcja przodu i tyłu pojazdu, lusterka wsteczne oraz redukcja masy.

Dzięki nowemu silnikowi o pojemności 11 litrów, zgodnemu z normą Euro 6, Volvo spełnia wymogi emisji i redukuje zużycie paliwa w autobusach międzymiastowych o 2 proc. Równocześnie unowocześniono wygląd obu modeli: Volvo 9700 i Volvo 9900. Przód pojazdu ma bardziej aerodynamiczny kształt w porównaniu do wcześniejszej wersji, ma nową pokrywę i nowy, bardzo widoczny symbol Volvo. Tył otrzymał nowy spojler, tylną szybę, pokrywę silnika i zderzak.

Lepsza widoczność

Nowa instalacja kamery tylnej i nowe lusterka wsteczne zapewniają kierowcy lepszą widoczność. Jesienią wprowadzone zostaną nowe światła przeciwmgielne ze zintegrowaną funkcją oświetlania przedniej bocznej strony pojazdu podczas manewru skrętu autobusu.

Niższa masa

Oprócz niższej masy, osiągniętej dzięki lżejszemu silnikowi, Volvo wprowadziło kilka innych rozwiązań obniżających masę. W porównaniu z wersją poprzednią, przykładem jest tu najnowsza generacja foteli, która redukuje całkowitą masę pojazdu o blisko 120 kg.
 

Dane dla modelu Volvo 9700

Długość: 4x 2 12,35 m, 6x 2 13,0 m, 6x 2 13,8 m
Ogólna wysokość z zasilaczem w mm: 3740, długość 12,35 m, dostępny również w wysokości 3620 mm.
Dopuszczalna masa całkowita (kg): 19000, 24750/26500, 24750/26500
Silnik diesla: Volvo D11 dla europejskiej normy spalin Euro 6 (430 KM i 2050 Nm)
(dostępna opcja 460 KM i 2200 Nm).


Dane dla modelu Volvo 9900

Długość: 4x 2 12,35 m, 6x 2 13,0 m, 6x 2 13,8 m
Ogólna wysokość z zasilaczem w mm: 3740
Dopuszczalna masa całkowita (kg): 19000, 24750/26500, 24750/26500
Silnik diesla: Volvo D11 dla europejskiej normy spalin Euro 6 (430 KM i 2050 Nm)
(dostępna opcja 460 KM i 2200 Nm).
 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!