Szybsza zabudowa na pojazdach z nowej gamy Renault

16 grudnia 2013, 14:23

Nowe aplikacje i modularyzacje podwozia oraz różnorodne zestawy przygotowawcze skracają czas zabudowy pojazdów z nowej gamy Renault (tym samym czas ich dostawy do klienta) nawet o 20 proc.

Na etapie projektowania swojej nowej gamy Renault Trucks opracowało architekturę, która uwzględnia potrzeby firm zabudowujących. Ponadto, firmy zabudowujące mają do swojej dyspozycji specjalną stronę internetową: Bodybuilder Portal, dostępną pod adresem www.renault-trucks.com. Strona umożliwia skonfigurowanie pojazdu o konkretnym numerze podwozia i pobranie szczegółowego rysunku podwozia. Udostępnia instrukcje zabudowy, harmonogram produkcji i dostawy, a także dokumentację homologacyjną. Firmy zabudowujące mają również dostęp do interaktywnych materiałów szkoleniowych (e-learning), dotyczących nowej gamy pojazdów oraz wszystkich metod i elementów ułatwiających zabudowę. Wszystkie te usługi pozwalają na skrócenie czasu zabudowy pojazdu nawet o 20 proc., zapewniają firmom zabudowującym większą swobodę planowania pracy i ograniczają ryzyko pomyłek.

Dla pojazdów dystrybucyjnej serii D przewidziano dodatkowo szereg zestawów przygotowawczych, ułatwiających spełnienie specyficznych wymagań klientów w segmentach, takich jak transport dystrybucyjny, transport komunalny, ratownictwo i pożarnictwo. Dostępne są m.in. zestawy do montażu windy załadowczej, zabudowy zbiornikowej (cysterny), zabudowy chłodniczej itp.

Dla pojazdów budowlanych serii C i K również dostępne są zestawy, które obejmują przygotowanie podwozia do montażu betonomieszarki, wywrotki, pompy do betonu czy żurawia. Montaż zabudów ułatwiają także hamulce tarczowe, dostępne standardowo w serii C i oferowane w opcji w serii K. Pojazdy z typoszeregów C, K i D mogą również być wyposażone w podzespoły elektryczne i mechaniczne, ułatwiające montaż i integrację żurawi z pojazdem.

Duża gama rozstawów osi, oferowanych w odstępach co 400 mm w przypadku serii C i K oraz 300 mm w przypadku serii D, podwozie może być fabrycznie dostosowane do niemal każdej zabudowy. Oznacza to ograniczenie lub nawet całkowite wyeliminowanie konieczności skracania podłużnic ramy przez firmę zabudowującą. Rezultatem jest znacznie większa łatwość montażu belek przeciwnajazdowych, żurawi czy wind załadowczych.

W pojazdach serii C i K dostępne są zbiorniki paliwa w dwóch różnych wysokościach, a także wykonane z różnych materiałów: stali lub aluminium. Zbiorniki stalowe są bardziej odporne na uszkodzenie, podczas gdy zbiorniki aluminiowe umożliwiają zwiększenie ładowności pojazdu. W pojazdach serii C, K i D możliwy jest również wybór miejsca montażu zbiorników paliwa: z lewej lub z prawej strony ramy.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!