Od stycznia 2014 r. na rynkach wszystkich krajów Europy jest dostępna nowa linia opon Goodyear FUELMAX. W ofercie znajduje się pierwsza opona na oś sterującą, która uzyskała klasę A pod względem efektywności paliwowej w ramach unijnego systemu etykietowania opon
Opony Goodyear FUELMAX
Najnowsza linia FUELMAX to trzy rodzaje produktów: opona FUELMAX S na oś sterującą, FUELMAX D na oś napędową i FUELMAX T na oś wleczoną. Na unijnej etykiecie opony na oś sterującą i wleczoną otrzymały ocenę A w zakresie efektywności paliwowej. FUELMAX S 385/55 R22.5 na oś sterującą jest prawdopodobnie pierwszą tego typu oponą na rynku, która uzyskała najwyższą ocenę pod względem oszczędności paliwa.
Statystycznie, finansowe i ekologiczne korzyści oferowane przez opony FUELMAX są znaczące. Operator floty 50 pojazdów ciężarowych może oszczędzić nawet 256 tys. euro, czyli ponad milion złotych rocznie, montując opony FUELMAX zamiast opon tego samego rozmiaru, ale posiadających klasę D w zakresie efektywności paliwowej. Na oszczędności te składa się zmniejszenie kosztów paliwa o 5120 euro oraz redukcja emisji dwutlenku węgla o 8975 kg na pojazd w ciągu roku.
Linia FUELMAX, która miała swoją premierę we wrześniu 2013 r., zapewnia najniższy współczynnik oporu toczenia spośród wszystkich opon ciężarowych Goodyeara do zastosowań drogowych. Oferując obniżenie oporu toczenia, nawet o 10% w porównaniu z poprzednim modelem , opony te pozwalają oszczędzać paliwo i ograniczać emisję dwutlenku węgla. Produkt ten osiąga również przebiegi dłuższe nawet o 15% , jednocześnie zapewniając większą wszechstronność i lepsze parametry trakcyjne.
Produkty Goodyeara otrzymały kategorię A w zakresie efektywności paliwowej w przypadku opony FUELMAX 385/55 R22.5 na oś sterującą i FUELMAX T 435/50 R19.5 na oś wleczoną W innych rozmiarach przeważała klasa B.
Opony na oś napędową FUELMAX spełniają wymagania stawiane oponom zimowym, dlatego widnieje na nich symbol trzech szczytów górskich i płatka śniegu (3PMSF) oraz oznaczenie M+S. Oznacza to, że są to opony naprawdę wielosezonowe. Nowe technologie odgrywają ważną rolę w osiąganiu wysokich parametrów jezdnych. W oponie FUELMAX S zastosowano między innymi IntelliMax Groove Technology. Optymalizuje ona opór toczenia dzięki „ukrytej” rzeźbie bieżnika wtopionej w oponę. W miarę zużywania się bieżnika, eksponowane są nowe rowki, które pomagają zachować optymalny opór toczenia opony.
We wrześniu ubiegłego roku wprowadzono do oferty również bieżnikowane wersje opon TreadMax oraz FUELMAX D i T. Opony te produkowane są w oparciu o najnowsze technologicznie karkasy Goodyeara, z wykorzystaniem tych samych wzorów bieżnika i materiałów, co nowe opony, dlatego ich sprawność jest bardzo zbliżona. Tak jak wszystkie opony Goodyeara do pojazdów użytkowych, ogumienie FUELMAX można pogłębiać i bieżnikować.
Goodyear KMAX
W tym samym czasie, co FUELMAX, do oferty wprowadzono linię Goodyear KMAX. Jak sama nazwa wskazuje, są to opony projektowane pod kątem jak najdłuższych przebiegów. W skład linii KMAX wchodzą opony na oś sterującą KMAX S, opony na oś napędową KMAX D oraz opony do naczep KMAX T. Linia ta oferuje przebiegi nawet o 35% dłuższe niż odpowiadające im opony Goodyear Regional Haul , przy zachowaniu tego samego poziomu efektywności paliwowej. Opony z nowej linii nadają się również do całorocznej jazdy, ponieważ spełniają wymogi stawiane oponom zimowym: posiadają nie tylko znak M+S, lecz także symbol „alpejski”, czyli trzy szczyty górskie i płatek śniegu (3PMSF). Więcej informacji o KMAX można uzyskać na stronie internetowej producenta.
Komentarze