Nowy chiński dostawczak na polskim rynku. Pod maską silnik Diesla.

8 kwietnia 2025, 12:24

Chińscy producenci samochodów swojej ofensywy na polskim rynku nie ograniczają wyłącznie do segmentu osobowego. Wkrótce w Polsce dostępny będzie nowy pojazd dostawczy klasy lekkiej, który cieszy się popularnością w Azji, Afryce i Ameryce Południowej. Ten model to JAC Motors X200.

JAC Motors X200
JAC Motors X200

JAC Motors X200 na polskim rynku

JAC Motors to chiński producent z ponad 50-letnim doświadczeniem w produkcji pojazdów użytkowych i osobowych. Marka wprowadza na polski rynek nowy model X200 w wersji z pojedynczą kabiną. Sprzedaż ruszy w drugiej połowie bieżącego roku.

Model X200 to zdaniem producenta rozwiązanie dla firm, które potrzebują niezawodnego pojazdu do codziennych zadań transportowych – zarówno w zatłoczonym mieście, jak i w warunkach bardziej wymagających. Dzięki kompaktowym wymiarom, niewielkiemu promieniowi skrętu oraz zoptymalizowanej konstrukcji, X200 ma wpisać się w potrzeby małych, a także średnich przedsiębiorstw w Polsce.

– JAC X200 został zaprojektowany z myślą o praktyczności i codziennej ciężkiej pracy. To pojazd, który dobrze łączy funkcjonalność z oszczędną eksploatacją. Mamy pewność, że spotka się z dużym zainteresowaniem polskich firm. – mówi Adam Obidowski, Dyrektor Handlowy JAC Polska.

Dane techniczne JAC Motors X200

JAC X200 ma kompaktowe wymiary. W wersji z pojedynczą kabiną ma długość 5235 mm, szerokość 1750 mm i wysokość 1955 mm. Samochód wyposażono w skrzynię ładunkową o długości 3,1 metra, a jego wysokość nie przekracza 2,1 metra. Ładowność pojazdu sięga 1,7 tony.

Pod maską znajduje się 2-litrowy silnik Diesla CTI, który współpracuje z manualną, 6-biegową skrzynią biegów. Dzięki temu X200 zapewnia dynamiczną jazdę i niskie zużycie paliwa, co przełoży się na niższe koszty eksploatacji dla użytkowników. Samochód ma wyróżniać się także zwrotnością, a minimalny promień skrętu wynosi 5,75 metra. Pojazd posiada niezależne zawieszenie przednie oraz tarczowy układ hamulcowy.

Załadunek i rozładunek ma ułatwić płaska platforma, której prześwit wynosi jedynie 785 mm – o 30% mniej niż w typowych lekkich ciężarówkach.

– Seria X od lat potwierdza swoją niezawodność na różnych rynkach międzynarodowych, dlatego jesteśmy pewni, że spełni oczekiwania polskich przedsiębiorców dając im efektywne narzędzie do rozwijania ich biznesu – powiedział Bogusław Głód, Prezes spółki GB Distribution, odpowiedzialnej za dystrybucje marki JAC Motors.

Wnętrze nie zostało wyposażone szczególnie bogato. Kierowca może liczyć na elektrycznie sterowane szyby, a także regulowane lusterka.

JAC Motors – co to za marka?

Marka w 1968 r.  jako jedna z pierwszych firm w Azji zrealizowała produkcję ciężarówek, które wypełniła wówczas lukę w sektorze samochodów dostawczych w regionie. 22 lata później JAC Motors rozpoczął swój pierwszy eksport małych ciężarówek do Boliwii zapoczątkowując tym samym swoje działania na rynku Ameryki Południowej.

W Ameryce Południowej firma zajmuje dziś pierwsze miejsce w segmencie małych ciężarówek w Chile i Urugwaju, a w Arabii Saudyjskiej i Algierii jest najpopularniejszym producentem chińskich samochodów dostawczych. Marka oferuje również średnie i ciężkie ciężarówki z serii N, przeznaczone do transportu dalekobieżnego modele K7, a także pojazdy specjalistyczne, takie jak wywrotki, śmieciarki czy chłodnie. Jest obecna na ponad 130 rynkach.

Model X200 trafi do polskich salonów w drugiej połowie 2025 roku. Cena nie jest jeszcze znana, choć można spodziewać się, że będzie ona stanowiła ważny argument w walce o polskich klientów.

Komentarze

Brak komentarzy!