Firma Iveco umocniła swoją pozycję na rynku polskim w sprzedaży nowych pojazdów dostawczych i ciężarowych w 2013 r.
W segmencie pojazdów lekkich (3,5 – 6 t) firma utrzymała pozycję rynkową z 11,8-procentowym udziałem w segmencie (2123 sprzedane pojazdy).
Segment średni pojazdów użytkowych (6-16 t) to niekwestionowana dominacja IVECO. 2013 rok zakończył się wynikiem sprzedaży na poziomie ponad tysiąca sztuk pojazdów tej klasy (wzrost udziału w segmencie o ponad 2% w porównaniu z rokiem 2012 i prawie 40% udziału w segmencie), zarówno najcięższej wersji Daily, jak i wszechstronnego Eurocargo. Istotnym czynnikiem uzyskania takiego wyniku była realizacja kilku dużych dostaw m.in. dla największego operatora usług pocztowych – Poczty Polskiej SA, która wybrała dla swojej floty kilkaset pojazdów marki IVECO.
W segmencie ciężkim (powyżej 16 t) Iveco zwiększyło udział w segmencie o ponad 2% (1243 sprzedane pojazdy) w porównaniu z rokiem ubiegłym, co na tle konkurencji jest doskonałym osiągnięciem. Klienci docenili Stralisa Hi-Way, który zdobył tytuł „Truck of the Year 2013”.
– „W tym roku chcemy ugruntować naszą pozycję na rynku samochodów dostawczych i zaatakować segmenty, w których aktualnie mamy słabszą pozycję, w szczególności segment VAN. Natomiast gamy pojazdów średnich i ciężkich (Eurocargo, Trakker, Stralis) wyposażone w silniki Euro VI, technologię Hi-eSCR (bez konieczności stosowania EGR) oraz nowoczesną telematykę IVECONNECT sprawią, że wszystkie pojazdy Iveco będą mogły konkurować w poszczególnych segmentach o miano najoszczędniejszych pojazdów na rynku, nie tylko w zużyciu paliwa, ale w całkowitych kosztach posiadania i użytkowania pojazdu. Technologia Hi-eSCR ma niebagatelne znaczenie dla produktywności pojazdu: pojazd jest lżejszy i dysponuje wyższą ładownością (w stosunku do odpowiedników wyposażonych w SCR i EGR), a kierowca korzysta z komfortu dawanego przez cichszą pracę silnika.” – powiedział Massimiliano Perri, Dyrektor Generalny Iveco Poland.
Komentarze