Scania wprowadziła silniki spełniające normę emisji spalin Euro 6 wcześniej niż pozostali producenci. Obecnie Scania proponuje 18 silników, spełniających obowiązujące normy, przystosowanych do wszystkich możliwych zadań. Nowe jednostki napędowe biją też rekordy w niskim zużyciu paliwa.
– „Norma Euro 6 była wyzwaniem dla całej branży. Wielu przewidywało, że bardziej skomplikowana konstrukcja oraz wzrost zużycia paliwa są nieuniknione. Teraz pora skonfrontować tę opinię z rzeczywistością – okazuje się na przykład, że w 40-tonowym zestawie z naczepą Scania Streamline G410 pobiła pod koniec ubiegłego roku dwa, bezdyskusyjne rekordy. Niemiecka i francuska prasa specjalistyczna dowiodła tego podczas wnikliwych testów. Dziennikarze podają, że na wymagającej trasie przebiegającej na północ od Monachium jeszcze nigdy żaden zestaw, niezależnie od klasy emisji spalin nie zszedł z konsumpcją paliwa do poziomu 24 l/100 km.” – mówi Joel Granath, wiceprezydent zarządzania produktem w Scania Trucks.
Mimo dobrych rezultatów, zarówno Scania, jak i pozostali producenci odczuli pod koniec 2013 r. duży napływ klientów, którzy chcieli koniecznie zdążyć zaopatrzyć się w pojazd Euro 5.
– „Nasi Klienci zmagają się z ostrą konkurencją. Rozumiem, że niektórzy przedkładają wypróbowane rozwiązania nad mało znane. Lecz kto wybiera ciężarówkę Scania, otrzymuje zarazem sprawdzone rozwiązanie techniczne Euro 6. Scania ma obecnie jedenaście silników Diesla, ponadto pięć przystosowanych do 100-procentowego biodiesla oraz dwie jednostki gazowe. Wszystkie są zgodne z Euro 6. Proponujemy silniki do dowolnych zastosowań, odpowiadające na każdą potrzebę. Najbardziej dumny jestem z niskiego spalania, jakim wykazuje się Scania Streamline. Opracowany z myślą o europejskim dalekim transporcie rzędowy, 6-cylindrowy silnik o pojemności 13 l i mocy 410 KM, wyposażony wyłącznie w SCR przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania. Jest charakterystycznym przykładem dążenia firmy Scania do obniżenia całkowitych kosztów posiadania ciężarówki.” – mówi Joel Granath.
Wiele silników Scanii wykorzystuje paliwa alternatywne.
„Scania ma obecnie jedenaście silników Diesla, ponadto pięć przystosowanych do 100-procentowego biodiesla oraz dwie jednostki gazowe. Wszystkie są zgodne z Euro 6. Proponujemy silniki do dowolnych zastosowań, odpowiadające na każdą potrzebę. Najbardziej dumny jestem z niskiego spalania, jakim wykazuje się Scania Streamline. Opracowany z myślą o europejskim dalekim transporcie rzędowy, 6-cylindrowy silnik o pojemności 13 l i mocy 410 KM, wyposażony wyłącznie w SCR przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania. Jest charakterystycznym przykładem dążenia firmy Scania do obniżenia całkowitych kosztów posiadania ciężarówki.” – dodaje Joel Granath.
Obecna gama silników Scania Euro 6:
DC09 |
DC13 |
DC16 |
DC09 Gas |
DC09 Biodiesel |
DC13 Biodiesel |
DC16 Biodiesel |
250 KM |
370 KM |
520 KM |
280 KM |
320 KM |
450 KM |
580 KM |
280 KM |
410 KM |
580 KM |
340 KM |
360 KM |
490 KM |
|
320 KM |
450 KM |
730 KM |
|
|
|
|
360 KM |
490 KM |
|
|
|
|
|
Komentarze