Nowy Peugeot Boxer

, 12 maja 2014, 15:09

Peugeot wprowadza na rynek nowego Boxera. Auto poza odświeżoną stylistyką ma wyróżniać się niezawodnością. Ma za sobą testy przeprowadzone na dystansie ponad 4 milionów kilometrów w skrajnie różnych warunkach.

Pojazd korzysta z rozwiązań wprowadzanych przez francuską markę w nowych modelach osobowych, jak 208 i 308. Stylistyka zewnętrzna wpisuje się w nowe kanony Peugeot. Także rozwiązania technologiczne, takie jak 8-calowy ekran dotykowy zostały zapożyczone z innych segmentów, przez co są innowacyjne w grupie dużych vanów.

W fazie opracowywania nowego Peugeot Boxera, działania mające na celu zwiększenie trwałości i poprawę komfortu akustycznego skoncentrowały się szczególnie na:

  • wzmocnieniu konstrukcji nadwozia w celu zwiększenia jego sztywności;
  • przeprojektowaniu listwy wlotu powietrza pod przednią szybą
  • zastosowaniu nowych mechanizmów bocznych drzwi przesuwnych i wzmocnieniu drzwi tylnych;
  • zwiększeniu rozmiarów hamulców;
  • zmianie konstrukcji wsporników amortyzatorów;
  • zastosowaniu gamy silników 2.2 HDi ze zmodyfikowanym układem wtryskowym.

 

Nowy Peugeot Boxer może być napędzany jednym z 6 silników Diesla najnowszej generacji z filtrem cząstek stałych FAP i zgodnych z normą Euro 5:

  • 2.2 l HDi FAP 110 o mocy 81 kW i momencie obrotowym  250 Nm przy 1750 obr/min. Ten 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik posiada żeliwny kadłub, aluminiową głowicę, 16 zaworów i dwa wałki rozrządu w głowicy.
  • 2.2 l HDi FAP 130 i 2.2 l HDi FAP 150, o mocy i momencie obrotowym wynoszącym odpowiednio 96 kW i 320 Nm przy 1800 obr/min oraz 110 kW i 350 Nm przy 1750 obr/min. W porównaniu do wersji o mocy 110 KM, wyróżniają się one odmiennym chłodzeniem tłoków i mapą wtrysków.
  • 3.0 l HDi FAP 180 o mocy 130 kW i wyjątkowo wysokim jak na tę kategorię, sięgającym 400 Nm przy 1400 obr/min momencie obrotowym. Jego układ wtrysku typu Common Rail umożliwia regulację ciśnienia paliwa w granicach od 450 do 1800 barów w zależności od potrzeb.

 

Nowy Peugeot Boxer oferuje szeroki wybór nadwozi i ładowności – jeden z największych w segmencie aut dostawczych. Na bazie 3 rozstawów osi (3 m, 3,45 m i 4,04 m) tworzone są wersje nieprzeszklonych i przeszklonych furgonów, dostępne w 4 długościach  (L1, L2, L3 i L4) i 3 wysokościach (H1, H2 i H3), dając łącznie 8 konfiguracji o objętości od 8 do 17 m3. Pojazd jest również dostępny w szeregu innych wersji, wychodzących naprzeciw specyficznym potrzebom firm.

Produkcja furgonów firmy Peugeot sięga 1950 roku. Dotychczas wyprodukowano ponad 1,8 miliona samochodów, w tym niemal milion egzemplarzy trzech generacji obecnego w gamie od 1994 roku modelu Boxer. Sprzedaż w tym segmencie rynku na terenie Europy wynosi około 500 000 egzemplarzy rocznie. Występuje na nim lekkie ożywienie, z niewielką tendencją wzrostową 0,24% w latach 2010-2013. W tym samym okresie udziały w rynku trzeciej generacji Boxera, wprowadzonej do sprzedaży w 2006 roku, wzrosły o 0,5% na terenie Europy – 1,3% od inauguracji modelu – a jego sprzedaż poza Europą wzrosła aż o 35%.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!